HomeReferentiesWoonbedrijf

Woonbedrijf

Leadrs is onze partner voor de inrichting van online analysetools, training en kennisoverdracht om onze online diensten en communicatie iedere dag weer beter te maken." Susan Steenbakkers - Communicatieadviseur online @ Woonbedrijf
Woonbedrijf referentie
26 pagina's
24 / 7 online dashboard
5
Tools voor inzicht conversiepaden
4
Opleidingen voor kennisoverdracht
Woonbedrijf referentie

Fijn en ongestoord wonen voor een eerlijke prijs in een duurzame woning. Dat is waar Woonbedrijf zich iedere dag mee bezig houdt voor ruim 70.000 bewoners in de regio Eindhoven. Bij alles wat ze doen, staan de bewoners centraal en de online dienstverlening speelt hierbij een belangrijke rol. Om de diensten en communicatie continue te blijven verbeteren, is het essentieel om de (online) prestaties goed te kunnen meten. Het heeft prioriteit om de website het voorkeurskanaal te laten worden voor bewoners. Dit is dan ook de aanleiding geweest voor Woonbedrijf om de samenwerking met Leadrs aan te gaan.

De volgende 3 onderdelen vormen het uitgangspunt voor de samenwerking:

  • Juiste inrichting en koppeling van online tools
  • Opleiden van collega’s
  • Ervaring op doen met de online tools om de benodigde inzichten te verkrijgen

Juiste inrichting en koppeling van online tools

Voordat we aan de slag gingen, was het van belang dat de online tools in de basis goed zijn ingericht om van daaruit kennis en ervaring op te doen. De livegang van de nieuwe website van Woonbedrijf was het perfecte moment om de volledige inrichting van Google Analytics en Google Tag Manager goed weg te zetten. Voorafgaand aan deze inrichting hebben we tijdens een infrastructuur sessie bepaald wat de belangrijkste doelen en KPI’s van Woonbedrijf zijn, zodat we deze goed meetbaar kunnen maken. Om dit alles ook eenvoudig inzichtelijk te maken, is er een Data Studio dashboard ingericht. Het dashboard geeft 24/7 inzicht in de belangrijkste KPI’s, statistieken en doelen van Woonbedrijf.

Om nog meer inzicht te geven in het bezoekersgedrag op de website hebben we eveneens gezorgd voor de juiste inrichting van Hotjar. Door scroll en muisbewegingen te analyseren, worden mogelijke verbeterkansen sneller aan het licht gebracht. Als laatste tool Google Optimize. Deze hebben we opgezet, zodat Woonbedrijf aan de slag kan met bijvoorbeeld:

  • Het A/B testen van de navigatiebuttons;
  • Het anders presenteren van verschillende website blokken om de gebruikers sneller naar een doel toe te laten gaan;
  • Of het aanpassen van toptaken zodat bezoekers sneller de informatie vinden die ze zoeken.

Door de tools aan elkaar te koppelen en beheersbaar te maken vanuit één account hebben we een juiste infrastructuur weggezet om aan de slag te kunnen gaan.

Opleiding van collega’s

Het is voor Woonbedrijf belangrijk dat de collega’s binnen organisatie opgeleid werden om te werken met de tools. Door opleiding worden collega’s beter in hun vak, wat leidt tot betere analyses en daardoor zijn ze beter in staat om voortdurend de kwaliteit van dienstverlening te verbeteren. Door het verzorgen van diverse praktische trainingen in Google Analytics, Google Optimize, Google Data Studio en Hotjar hebben we de medewerkers de juiste handvatten gegeven om aan de slag te gaan met de tools.

Ervaring op doen met de online tools om de benodigde inzichten te verkrijgen

Het opdoen van ervaring met de verschillende tools was met name een interne doelstelling, maar zeker niet een onbelangrijke. Alleen door de tools veelvuldig te gebruiken, wordt kennis en ervaring uitgebreid. Vanuit Leadrs blijven we Woonbedrijf hierbij ondersteunen op het moment dat er vragen ontstaan rondom het gebruik van de tools, het aflezen van de data of de juiste inzet.

Inrichting online analysetools, training en kennisoverdracht

Met de juiste infrastructuur en trainingen Woonbedrijf meer inzicht geven in de prestaties van hun online dienstverlening

Woonbedrijf referentie - data studio en boomstructuur
  • Doel

    Met de inzet van online tools inzicht en overzicht geven in de online informatie en diensten om de service van Woonbedrijf beter aan te laten sluiten op bewoners en woningzoekenden.

  • Plan van aanpak

    Het inrichten van de online tools die benodigd zijn om inzicht te krijgen in de prestaties van de website en de medewerkers trainen in hoe ze deze tools het beste in kunnen zetten.

  • Resultaat
    • 26 pagina’s 24/7 online dashboard waarmee we inzicht geven in de belangrijkste KPI’s van de website en we op paginaniveau bij kunnen sturen op de KPI’s op basis van ons content type model.
    • De belangrijkste 5 online tools zijn ingericht en aan elkaar gekoppeld om zo de online dienstverlening continu te blijven verbeteren en conversiepaden inzichtelijk te maken.
    • 4 praktische opleidingen verzorgd waarin de kennisoverdracht centraal stond. Dit om de medewerkers van Woonbedrijf te trainen om aan de slag te gaan met de tools.
Jordi Damen

Wil je ook meer inzicht krijgen in je online dienstverlening?

Wij kijken graag met je mee naar de mogelijkheden. Neem contact met ons op!

Dit wil ik ook