HomeReferentiesVolkswagen T-Roc Cabrio

Volkswagen T-Roc Cabrio

Met een Google Ads zoekcampagne ervoor zorgen dat Ames leads verzamelt voor een net geïntroduceerde auto om deze vervolgens om te kunnen zetten naar een sale.
T-roc-cabrio-header
+ 5
Aantal orders
€ 659,37
Kosten per order
€ 240.000
Opbrengst campagne
T-roc-cabrio-header

Hoe kunnen we ervoor zorgen dat Ames, een regionale merkdealer uit de Drechstreek, als eerste online wordt gevonden bij de introductie van een nieuw model om zo als autoriteit gezien te worden? Websitebezoekers weten te interesseren, te binden en ervoor te zorgen dat ze bereid zijn om gegevens achter te laten. Vervolgens deze geïnteresseerde vast weten te houden en meenemen tijdens de modelintroductieperiode en uiteindelijk om te zetten in sales.

Dit plan is opgezet voor een van de laatste modellen van Volkswagen, de T-Roc cabrio. Bij het maken van het plan is rekening gehouden met de schaalbaarheid. Dit plan is universeel geschreven voor alle geplande modelintroducties om zo snel mogelijk te kunnen schakelen en autoriteit binnen de branche te claimen.

T-roc-cabrio

Doel

Behalen van minimaal 40 nieuwsbrief inschrijvingen om daar vervolgens minimaal 3 orders direct naar lancering uit te kunnen halen.

Plan van aanpak

Na de aankondiging van de T-Roc is er een pagina geschreven met alle beschikbare informatie die er op dat moment beschikbaar was. De Google Ads search campagne moest ervoor zorgen om verkeer naar de pagina te krijgen. Op de pagina konden bezoekers zich aanmelden om de hoogte te blijven van het laatste nieuws omtrent de T-Roc cabrio.

Tijdlijn

Als er vanuit Volkswagen Nederland meer informatie bekend werd gemaakt, bijvoorbeeld de prijzen, dan werden de advertenties en landingspagina direct aangepast.

EDM

Het vervolg van de strategie is opgepakt vanuit EDM. Alle nieuwsbrief aanmeldingen die zijn verzameld via de kanalen voor de T-Roc cabrio zijn via mail uitgenodigd om zich aan te melden voor het exclusieve proefritweekend.

Ames

Ames is een officiële merkdealer van Volkswagen, Audi, SEAT, ŠKODA en Volkswagen Bedrijfswagens  in Dordrecht en omstreken. Het bedrijf dateert uit 1905 en had zijn oorsprong als rijwiel- en motorhandel. In de jaren 20 volgde de autohandel om vervolgens in 1947 het Volkswagen agentschap te krijgen. Het bedrijf onderscheid zich niet enkel door de jarenlange geschiedenis maar ook door de kracht om de klant altijd op de eerste plaats te zetten. Bij Ames kan je terecht voor het kopen van zowel nieuwe als gebruikte auto’s maar ook voor service en onderhoud ben je op de juiste plaats.

 

Volkswagen T-Roc Cabrio leadgeneratie case met Google ads die leidde tot € 240.000 winst

Resultaat vanaf 1 augustus 2019 t/m 19 april 2020

Vanuit alle nieuwsbrief aanmeldingen zijn 24 proefritaanvragen gekomen. Het percentage nieuwsbrief naar proefrit komt daarmee op 40%. De animo voor de proefritten was zo hoog dat het exclusieve proefritweekend met één dag werd verlengd.

Uit de proefritten die zijn verreden zijn 5 orders gekomen. Het percentage van proefrit naar order is 20,83%. De kosten per order zijn € 659,37 met een ROAS van 72.

T-roc-cabrio-2
  • Doel

    Behalen van minimaal 40 nieuwsbrief inschrijvingen om daar vervolgens minimaal 3 orders direct naar lancering uit te kunnen halen.

  • Plan van aanpak

    Na de aankondiging van de T-Roc is er een pagina geschreven met alle beschikbare informatie die er op dat moment beschikbaar was. De Google Ads search campagne moest ervoor zorgen om verkeer naar de pagina te krijgen. Op de pagina konden bezoekers zich aanmelden om de hoogte te blijven van het laatste nieuws omtrent de T-Roc cabrio.

    Het vervolg van de strategie is opgepakt vanuit EDM. Alle nieuwsbrief aanmeldingen die zijn verzameld via de kanalen voor de T-Roc cabrio zijn via mail uitgenodigd om zich aan te melden voor het exclusieve proefritweekend.

  • Resultaat
    • 60 aanmeldingen voor de nieuwsbrief
    • 24 aanmeldingen voor een proefrit
    • 5 orders
    • € 659,37 kosten per order
    • €240.000,- opbrengst in totaal
    • ROAS van 72
Jordi Damen

Wil jij ook een nieuw product of merk in de markt zetten?

Wij delen graag onze aanpak op maat om jou te helpen aan meer orders!

Dit wil ik ook