HomeReferentiesSurplus

Surplus

"Kunnen jullie ons helpen met de uitrol van een recruitment strategie, de vertaling naar een werkenbij website en campagnes voor werving van nieuwe collega’s op persona's en middels een GIF marketing® concept."
>4
Contracten per GIF campagne
€ 103,-
Wervingskosten per collega
+800%
Besparing t.o.v. werving via bureaus

Bij Surplus werken ongeveer 3000 medewerkers en er zijn ruim 3000 vrijwillig medewerkers actief voor haar klanten. Met haar dienstverlening bereikt Surplus bijna 1 miljoen inwoners in West – en Midden-Brabant. Surplus kiest er bewust voor om dichtbij de klant te staan. Dat doen ze door lokaal gevestigd te zijn, door medewerkers aan te nemen uit de lokale gemeenschap en door actief te zijn bij lokale netwerken.

Vanuit de persoonlijke betrokkenheid kwam ook de vraag om een recruitment strategie uit te rollen, waarbij we ons complete recruitment programma hebben uitgerold voor Surplus. Van het definiëren van de businesscase en KPI’s, inventarisatie van het gehele recruitment proces, uitwerken van de proposities, persona’s en vacature inhoud door sessies met collega’s die een soortgelijke functie hebben, advies en realisatie van een werkenbij site, opstellen van een opvolg/onboarding strategie, inrichten van de advertentie accounts en het genereren van sollicitanten via verschillende campagnes.

Een van de meest succesvolle campagnes die vanuit de strategie is bedacht wordt hieronder in de case beschreven.

Werving kandidaten voor inloopavond met GIFje

Hoe zorgen dat kandidaten naar een inloopavond komen met speeddate concept

  • Aanleiding

    We organiseren regelmatig speeddate avonden om nieuwe collega’s te werven, maar er komen maar een handvol mensen. Hoe zouden we hier lokaal meer bekendheid aan kunnen geven en zorgen dat er meer geïnteresseerden komen?

  • Plan van aanpak

    Gedurende een week geadverteerd met een GIFje (bewegende beelden en teksten waarbij de foto’s werden afgestemd op de doelgroepen) op Facebook en Instagram met als targetting M/V 20+ en affiniteit met de zorg.

  • Aanleiding
    • 22.067 relevante personen bereikt
    • 38 spontane binnenlopers op de speeddate avond
    • 8 interessante kandidaten voor in de talentpool
    • 4 directe contracten
    • Advertentiekosten per collega € 103,-
    • Besparing ten opzichte van werving via een bureau (all-in) 800%
image description

Ook voorop lopen binnen de zorg?

Wij delen graag onze benchmarks, innovaties en mogelijkheden met je!

Dit wil ik ook