HomeReferentiesPlaisir du Vin

Plaisir du Vin

“Jordi en zijn team hebben me echt fantastisch geholpen met een Gifjes campagne om wijn thuis te bezorgen tijdens Corona. Ik heb echt super veel bestellingen en reacties gehad en nog steeds blijven veel mensen bestellen”.
+ 226
Aantal nieuwe klanten
€ 3,91
All-in kosten per bestelling
+ 700%
Omzet t.o.v. vorig jaar

Plaisir du Vin is een wijnwinkel die gevestigd is op de Ginnekenmarkt in Breda. Al meer dan 30 jaar zit eigenaar Paul in het vak en hij is zijn bedrijf begonnen vanuit hobby en passie voor wijn. Hij heeft heel veel kennis van wijn/spijs combinaties en bedient veel horeca ondernemingen in omgeving Breda. Maar uiteraard zijn ook particulieren in de winkel welkom voor een wijnadvies of een wijnproeverij.

Na de lock down van de horeca viel een heel groot deel van de omzet weg. Leadrs wilde graag haar kennis inzetten om lokale ondernemers in Breda te helpen en bood aan Paul aan om gratis een GIF marketing® campagne op te zetten om zo bekendheid te geven aan de wijn thuisbezorg dienst van Plaisir du Vin.

Er werd een concept bedacht waarbij de Gifjes op verschillende manieren in te zetten waren. Allereerst een interactieve Facebook en Instagram advertentie, waarbij een klant Paul appt dat de wijn op is en hij ernaast interactief met een Gifje de app aan het beantwoorden is. Hierbij was de actie voor de klant dat je meteen aan Paul via whatsapp een bericht kon sturen en de bestelling dezelfde dag werd geleverd. Hier opvolgend zijn dezelfde gifjes met andere achtergronden gebruikt voor een Paas- en Koningsdag actie op Facebook en Instagram.

Super mooi voorbeeld hoe je tijdens Corona met creatieve concepten toch nieuwe markten en omzet kunt genereren.

GIF marketing® campagne tijdens Corona leidt tot 700% extra maandomzet

Door in te spelen op gedragsveranderingen tijdens Corona wisten we met een Facebook/Instagram campagne een ROAS (omzet per geïnvesteerde euro) van 940 te realiseren.

  • Aanleiding

    Hoe kunnen we een lokale wijnwinkel helpen om het omzetverlies door Corona te compenseren door meer bestellingen te krijgen van particuliere klanten?

  • Plan van aanpak

    Met behulp van lokale Facebook / Instagram campagnes met GIF marketing® uitingen inspelen op USP van Plaisir du Vin. Ofwel een goed wijn/spijs advies, unieke wijnen en zeer snelle levering aan huis.

  • Resultaat
    • 86 maal is het bericht organisch gedeeld
    • 226 bestellingen in de eerste maand
    • 700% meer omzet in april 2020 dan in 2019
    • € 0,37 advertentiekosten per nieuwe klant
Jordi Damen

Wil je ook meer nieuwe klanten werven voor je retail zaak?

Wij delen graag onze aanpak op maat om meer bestellingen te genereren.

Dit wil ik ook