HomeReferentiesPink Elephant

Pink Elephant

"Leadrs heeft ons geholpen met het bedenken en inrichten van de content strategie binnen onze marketing automation software om vervolgens campagnes te bedenken & inrichten om binnen 3 maanden onze prospect database te vergroten met gekwalificeerde leads die uiteindelijk leidde tot € 223.000 omzet en een ROAS van € 16,5."
114
Aanmeldingen online webinar
€ 118,40
All in kosten per lead
16,5
ROAS (elke euro investering levert factor x op)

Pink Elephant maakt IT persoonlijk. Door een slimme combinatie van componenten kunnen zij de eindgebruiker precies bieden wat hij of zij nodig heeft. Daarnaast zorgen wij er voor dat de gebruikers weten wat er allemaal mogelijk is met hun IT-middelen. De kracht van Pink Elephant zit in het samenspel tussen 4 disciplines: Outsourcing Services, Professional Services, Consulting en Education.

Pink Elephant benaderde Leadrs nadat ze hun marketing automation software hadden ingericht en campagnes wilden gaan voeren op ICT outsourcing. Idee was om een lead- en salesfunnel op te gaan bouwen met campagnes die binnen 3 maanden zou gaan renderen.

Om dit te realiseren werd er middels een aantal sessies een contentstrategie bedacht die inspeelde op zoektrends van de doelgroep. Kern van deze contentstrategie was dat we een funnel maakten volgens het See Think Do model van Google, waarbij we door middel van content kennis gingen delen aan potentiele klanten. En uiteraard gebruik maakten van de overtuigingsprincipes van Cialdini.

Elke fase werd hierbij gepromoot met banners op relevante websites. Op het moment dat de prospect bijvoorbeeld een whitepaper had aangevraagd, dan kreeg deze een banner te zien die behoorde tot de volgende stap in de leadgeneratie funnel. Dit om de prospect te verleiden op de banner te klikken en meer informatie aan te vragen.

Het was dan ook mooi om te zien hoe we met marketing automation binnen 3 maanden de prospect database van Pink Elephant wisten te vergroten met gekwalificeerde leads die uiteindelijk leidde tot € 223.000 omzet en een ROAS van € 16,5 (ofwel elke euro die je investeert levert er € 16,5 op).

Super mooi voorbeeld hoe je nu leads kunt genereren als B2B bedrijf die over enkele maanden converteren naar sales.

Marketing automation case waarbij campagnes zorgde voor een gekwalificeerde lead- en salesfunnel

Door inzet van SEO, Display, Linkedin en e-mail marketing wisten we een ROAS van € 16,5 te realiseren

marketing automation case
  • Aanleiding

    Hoe kunnen we zorgen dat we als b2b bedrijf op lange termijn onze lead- en salesfunnel kunnen blijven vullen tegen zo laag mogelijke kosten.

  • Plan van aanpak

    We hebben de content bedacht en ingericht binnen het marketing automation pakket Pardot vanuit de gehele See Think Do funnel. Daarna is er een campagne opgezet waarbij we de bezoekers telkens naar een andere fase hebben genurturd (inclusief de inzet van online webinars). Door de gehele funnel van lead naar klant door te meten konden we de ROAS bepalen.

  • Resultaat
    • 4268 interacties vanuit de campagnes
    • 114 aanmeldingen voor online webinar
    • € 118,40 all in kosten per lead
    • ROAS van € 16,5, ofwel elke geïnvesteerde euro in advertenties leverde € 16,5 euro aan omzet op
Jordi Damen

Ook voorop lopen binnen de b2b/ict branche?

Wij delen graag de mogelijkheden om nu leads te genereren die over enkele maanden converteren naar sales!

Dit wil ik ook