Patagonia Opleidingen biedt een groot aanbod aan trainingen, opleidingen en coaching in de B2B branche. Hierbij richten zij zich voornamelijk op praktijkgericht opleiden. Het doel van Patagonia Opleidingen is om organisaties en professionals verder te helpen in hun ontwikkeling.
Leadrs is intensief betrokken geweest in het opzetten van de opleidingen website van Patagonia. We zagen dat het verkeer vervolgens haar weg naar de website van Patagonia Opleidingen wist te vinden. Echter bleef het conversiepercentage achter, deze was nog niet zo hoog als gewenst. We kwamen dus voor de vraag te staan ‘Hoe kunnen we het aantal brochure aanvragen voor de opleidingsgids verhogen?’
Om het conversiepercentage te verhogen zijn we gaan kijken hoe het makkelijker kon worden gemaakt voor de gebruiker om te converteren. Voorheen werd een bezoeker naar een aparte pagina gestuurd wanneer hij op de button ‘brochure aanvragen’ klikte. Uit de data analyse bleek dat bezoekers met name op mobiel hierop afhaakten. Daarom werd er met een CRO tool een test opgezet en werd er direct een pop-up getoond, waardoor de conversiedrempel aanzienlijk werd verlaagd.
Vervolgactie zal zijn hoe we kunnen zorgen dat meer brochure aanvragen gaan converteren naar klant.
Hoe gericht met testen het conversiepercentage van de pagina verhogen.
Het aantal brochureaanvragen voor de opleidingsgids verhogen.
Door het gebruik van een pop-up in plaats van een aparte pagina werd het voor de klant eenvoudiger gemaakt om te converteren. Hierdoor werd de conversiedrempel verlaagd wat resulteert in meer conversies/brochureaanvragen.
Wij kijken graag met je mee naar de mogelijkheden. Neem contact met ons op!