HomeReferentiesNarcoDent

Narcodent

"Testen of bewegende beelden in GIF vorm op Instagram tot meer interactie en leads zouden leiden, was de vraagstelling die we bij Leadrs hebben neergelegd"
15,5X
Kostenbesparing per lead
+ 40%
Bereik vergroting
740%
Conversieverhoging

Angst voor de tandarts is niet meer nodig dankzij NarcoDent en is een mooi en gezond gebit voor iedereen mogelijk. Een compleet team van tandartsen, assistenten en anesthesiologen heeft veel ervaring met de behandeling van angstige patiënten onder narcose. Zij opereren landelijk en hebben locaties in Zuid-Holland, Noord-Brabant, Gelderland of Limburg.

Sinds 2014 beheren we de online campagnes van Narcodent en om meer leads te genereren hebben we op de website van NarcoDent een aantal aanpassingen gedaan op het gebied van SEO en zijn de Google Ads, Youtube & display campagnes geoptimaliseerd op de offline uitingen en campagnes (onder andere ook radio en snelwegreclame).

Vervolgens zijn we aan de slag gegaan om de Social media kanalen te optimaliseren en deze case gaat in op de resultaten hiervan.

A/B testing op Instagram met gebruik van een GIFje

Testen van de hypothese dat bewegende beelden voor meer conversie zorgen.

  • Aanleiding

    We zien conversieverbeteringen op alle kanalen, maar is het ook mogelijk om de conversie te verhogen en de kosten per lead te verlagen op onze Instagram advertenties?

  • Plan van aanpak

    Door niet meer te werken met een statische banner, maar een Gifje te maken waarin beeld en tekst elkaar afwisselden, wilden we de aandacht van de potentiële patiënten trekken en de kernboodschap beter overbrengen dan met statisch beeld.

  • Resultaat
    • 1450% kostenbesparing per lead door inzet van GIFje in campagne
    • 40% meer bereik op de Instagram uitingen
    • 740% conversieverhoging ten opzichte van de statische Instagram banner
Jordi Damen

Ook voorop lopen binnen de dentale branche?

Wij delen graag onze benchmarks, innovaties en mogelijkheden met je!

Dit wil ik ook