HomeReferentiesKemkens

Kemkens

"Samen met Leadrs zijn we in de afgelopen 13 jaar telkens tot nieuwe innovaties gekomen om de omzet target elk jaar weer te verhogen. Doordat we met dashboarding sturen op leads/kanalen die leiden tot omzet hebben we steeds beter inzicht en kunnen we op onze capaciteitsbezetting bijsturen".
+14%
Leads > target '19
+12%
Conversieverhoging lead > klant
+18%
Retentie / cross sell

Kemkens is opgericht in 1857 en gedurende de jaren uitgegroeid tot dé specialist op het gebied van warmte en comfort in huis. De servicegerichte installatie partner op het gebied van cv-ketels, onderhoud, zonne energie, isolatie en ventilatie. Kemkens heeft een omzetvolume van 116 miljoen en 750 medewerkers, verspreid over 6 vestigingen. In het werkgebied Noord-Brabant, Gelderland-Zuid en de provincie Zeeland is Kemkens marktleider met 460.000 toestellen in beheer.

In 2007 werd de samenwerking met Kemkens gestart met de bouw van een nieuwe website om leads te genereren. In de 13 jaar erna zijn we van leadpages, opvallende acties waarbij de klanten in de rij stonden, uitbreiding naar alle andere Servicepartners van Essent, verbreding van het assortiment van diensten en 2 website vernieuwingen later uitgekomen bij het sturen op leads die leiden tot omzet. Door middel van Clixz (tool om leads te managen en te koppelen met externe systemen) worden de leads gekoppeld met het ERP systeem en nauwgezet opgevolgd en met deze data hebben we dashboards gebouwd om te kunnen sturen op omzetmaximalisatie.

Hierbij gebruiken we niet alleen de Google Analytics en teruggekoppelde klantdata maar ook externe data die beschikbaar is (denk hierbij aan CBS data, energieverbruik, weerdata, etc.). Dit gaat zover dat we voor Kemkens kunnen analyseren op postcode, tijd, apparaat, advertentie of daadwerkelijk zoekwoord welke lead verantwoordelijk is voor welke omzet. Of welke medewerker de hoogste conversie heeft van lead naar klant. Met als gevolg dat we de budgetten kunnen bijsturen aan de meest effectieve kanalen, zoekwoorden of advertenties. En uiteraard kunnen opschalen of downsizen op grond van de beschikbare capaciteit om de producten en diensten ook aan klanten te leveren.

En de volgende uitdaging is dat we Kemkens gaan helpen bij de invulling van vacatures en gaan kijken naar klantretentie en online marketing gaan inzetten om bestaande klanten via online tools beter te servicen en te behouden!

Sturen op leads die leiden tot omzet

Compleet leadgeneratie programma waarbij via omzet dashboards alle kanalen worden aangestuurd.

  • Aanleiding

    Hoe zorgen we ervoor dat met de toename in klikbudgetten toch 10% kunnen groeien zonder dat de all-in lead/wervingskosten per klant gaan stijgen?

  • Plan van aanpak

    Door gebruikersdata (CBS statistieken, woningdata, profieldata, etc.), kanaaldata, navigatiegedrag & interactie op de website te koppelen met de CRM data en klantstatussen konden we een dashboard maken waarmee we op detailniveau kunnen bepalen welk zoekwoord & advertentie uiting en kanaal leidt tot de meeste omzet.

  • Resultaat
    • Compleet inzicht in welk kanaal, plaats, dienst, pagina, formulier, medewerker bijdraagt aan omzet en/of er kansen zijn om dit te vergroten
    • Jaartarget met 14% overtroffen
    • Door betere inzichten (juiste leads, maar ook qua opvolging) het conversie proces van lead naar klant met 12% verhoogd
Jordi Damen

Ook voorop lopen binnen de installatie branche?

Wij delen graag onze benchmarks, innovaties en mogelijkheden met je!

Dit wil ik ook