HomeReferentiesKappa Koerier

Kappa Koerier

"Jullie geven ons elke keer weer meer inzicht in de wijze waarop we onze doelgroep beter en effectiever via SEA en SEO kunnen bereiken, maar ook hoe we de opvolging & rendement kunnen verbeteren"
Kappa Koerier referentie
+25%
Jaarlijkse stijging leads
+820%
Omzetgroei sinds start
+12
Extra mensen door online groei
Kappa Koerier referentie

De Kappa Groep is al meer dan 25 jaar gespecialiseerd in het leveren van koeriersdiensten aan bedrijven en instellingen. Zo voorzien zij de complete zakelijke markt met onze uiteenlopende pakketdiensten. Met een duurzaam wagenpark, milieuvriendelijke transportservices, groene fietskoeriers en uitgebreide track en trace inzichten verzorgen ze per jaar zo’n 40.000 nationale en internationale ritten.

7 jaar geleden zijn we de samenwerking met de Kappa Groep aangegaan en zijn we met een nieuwe site gestart om vervolgens Google Ads, display en remarketing campagnes te draaien. Dit leverde direct omzet op, maar bij de jaarlijkse online strategiesessie kwam ook naar voren dat de afhankelijkheid te groot werd. Hierna hebben we een complete SEO strategie uitgerold en zijn ons gaan focussen op conversie verbeteringen.

Daarnaast zijn we dashboards gaan inrichten om inzichten per kanaal te geven en hebben we met Adcalls en Quookie ook de calls getrackt, zodat we nu ook kunnen doormeten welke leads leiden tot klanten en wat de initiële orderwaarde is.

Vervolguitdaging zal zijn om de omzet bij bepaalde klantsegmenten (bijv. advocatenbranche) te vergroten via inzet van Linkedin.

82% meer organische leads met een cps van € 32,96

 Afhankelijkheid van Google Ads verminderd door inzet van SEO en CRO.

  • Aanleiding

    Hoe kunnen we de afhankelijkheid van SEA verkleinen, door meer te investeren in SEO en de conversie van de website te verhogen?

  • Plan van aanpak

    Na een complete SEO scan en analyse werd de technische architectuur van de website opnieuw ingericht/aangepast. Daarna volgde een SEO optimalisatie en werd de content uitgebreid om de basis te leggen voor meer bezoekers. Door A/B testen en heatmap inzichten werd de conversie van bezoeker naar lead verhoogd.

  • Resultaat
    • 43,28% stijging organische bezoekers
    • Conversie percentage verbeterd tot 10% van bezoeker naar lead!
    • 25 extra leads per maand met een CPL van €21,43 en een CPS van € 32,96
    • €146.250 extra omzet op jaarbasis door extra SEO verkeer
Jordi Damen

Ook voorop lopen binnen de logistieke branche?

Wij delen graag onze benchmarks, innovaties en mogelijkheden met je!

Dit wil ik ook