HomeReferentiesBuitenHof Tuinmeubelen

BuitenHof Tuinmeubelen

"Intensieve samenwerking van online strategie, recruitment tot aan geheel leadgeneratie en retentie programma voor realisatie offline en online omzet voor 22 winkels. Mooi dat dit ook door Google is bekroond met een nominatie EMEA awards "Growing Business Online".
+30%
online omzetstijging t.o.v. 2018!
68%
ROAS toename op campagnes
+5
Eigen marketeers opgeleid

Sinds 2016 zijn we de online marketing partner van BuitenHof Tuinmeubelen, één van de grootste tuinmeubelketens in Nederland en België. BuitenHof Tuinmeubelen is een familiebedrijf dat zich richt op luxe tuinmeubelen van hoge kwaliteit. De unieke formule heeft in de afgelopen jaren een sterke groei doorgemaakt. Gestart met een paar winkels in het Brabantse land is het familiebedrijf uitgegroeid tot een keten van 22 tuinmeubelwinkels. Omdat zij het complete proces van trend spotting, ontwerp, productie, winkel, transport en service in eigen hand hebben, betekent dat unieke tuinmeubelen tegen een scherpe prijs.

Leadrs werkt nu 4 jaar samen met BuitenHof Tuinmeubelen en is bij Leadrs klant geworden omdat er behoefte was aan een samenwerkingspartner op het gebied van online marketing. Ze wilden online marketing niet geheel uitbesteden, maar dankzij intensieve samenwerking tussen een bureau en de eigen marketeers tot de gewenste resultaten komen. Dit sluit aan bij de visie van Leadrs. Bij zo’n samenwerking kan Leadrs namelijk strategisch en gespecialiseerd advies op basis van analyse inbrengen, en de klant kan dit aanvullen met product- en merkkennis. BuitenHof Tuinmeubelen is zelf verantwoordelijk voor de uitvoer van de online activiteiten & Leadrs draagt met haar kennis bij aan de ontwikkeling van het marketingteam door kennis en cases uit de praktijk met hen te delen en een geheel opleidingsprogramma om de eigen marketeers ook constant op de hoogte te brengen van de nieuwste ontwikkelingen vanuit Google en andere online kanalen.

De klanten van Buitenhof Tuinmeubelen oriënteren zich voornamelijk online en kopen offline (ROPO effect). Om inzicht te bieden welke online kanalen leiden tot omzet hebben we in de afgelopen jaren een werkwijze ontwikkeld waarbij alle mogelijke online marketing specialisaties zijn geïntegreerd. Met dashboards worden de omzetcijfers gekoppeld aan de online resultaten zodat we weten welke online kanalen, uitingen, zoekwoorden zorgen voor offline omzet. Op deze wijze kunnen we dagelijks met behulp van dashboards bijsturen en worden externe bronnen (weerdata) ingeladen.

De samenwerking met Buitenhof Tuinmeubelen is intensief en over en weer dagen we elkaar uit. Zo hebben we ook onze gehele recruitment strategie gedeeld en hen geholpen bij het werven van nieuwe online marketing medewerkers. Van het opstellen van profielen, opzetten van campagnes, gesprekken met kandidaten tot aan een heel opleidingsprogramma om zo snel mogelijk alle kennis over te dragen.

Overigens is de basis elk jaar een complete online strategie die we in verhaalvorm hebben gevisualiseerd en elk jaar via het See Think Do Care model in detail per kanaaal met alle KPI’s erbij uitwerken.

Google EMEA awards case "Growing Business Online"

Compleet geïntegreerde strategie om online effect op offline aankopen aan te tonen

  • Doelstelling

    Op welke wijze kunnen we achterhalen welke online kanalen, advertenties en andere uitingen zorgen voor omzet in de winkels?

  • Plan van aanpak

    Met STDC model, KPI’s, budgetten en doelen per kanaal en fase, dashboards met koppelingen naar de offline omzet, winkelbezoeken en andere klantinteracties, wekelijke analyses & bijsturen en inzet van Google Ads, Display, Youtube, Shopping, social media kanalen, organische content, e-mail marketing en local campaigns zijn de doelen overtroffen;).

  • Resultaten
    • Zichtbaarheid vergroting met 45%
    • 30% meer omzet gerealiseerd dan jaar ervoor
    • ROAS toename op campagnes van 68%
    • Nominatie Google Premier EMEA Awards voor “Growing Business Online”
image description

Heb je veel vestigingen en wil je je online en offline marketing boosten?

Wij delen graag onze benchmarks, innovaties en mogelijkheden met je!

Dit wil ik ook