HomeReferentiesBuitenHof Tuinmeubelen recruitment

BuitenHof Tuinmeubelen

“Onze wens was om online marketeers aan te nemen die goed passen in ons bedrijf en daarnaast de drive en potentie hebben om samen met Leadrs onze online marketing activiteiten naar een volgend niveau te tillen. We zijn zeer tevreden over de medewerkers die dankzij deze campagne zijn aangenomen.”
3
Nieuwe medewerkers aangenomen
30+
Sollicitanten
€ 3.500
All-in kosten per medewerker

BuitenHof Tuinmeubelen is één van de grootste tuinmeubelketens van de Benelux. Het is een familiebedrijf dat zich richt op luxe tuinmeubelen van hoge kwaliteit. Gestart met een paar winkels in het Brabantse land is het bedrijf uitgegroeid tot een keten van 22 tuinmeubelwinkels in Nederland en België.

Een groeiend bedrijf vereist steeds opnieuw een verbeterde en vernieuwde online marketing aanpak. Van losse werkzaamheden naar een totaalstrategie met een concreet plan, KPI’s en doelstellingen (lees hier de case over deze strategie). Daarbij is een goed in-house online marketingteam nodig dat flexibel is en daarin mee kan groeien. Leadrs werd gevraagd om de werving van dit team te ondersteunen. Hiervoor zijn de volgende stappen gezet:

Stappenplan voor werving in-house online marketing team

1) Vacature opstellen die de juiste verwachtingen schept en de doelgroep aanspreken

Om passende vacatures op te stellen die een goed beeld geven van zowel de bedrijfscultuur als de werkzaamheden, zijn interviews gevoerd met diverse medewerkers van BuitenHof Tuinmeubelen. Op basis van deze interviews zijn uitgebreide vacatureprofielen samengesteld waarbij in verhaalvorm een werkdag uitgewerkt was, waarin zowel de cultuur als werkzaamheden benadrukt werden. Dit met als doel om in de vacature een goede verwachting te scheppen voor de potentiële kandidaat, om zo de doelgroep aan te spreken en zo veel mogelijk relevante sollicitaties te genereren.

2) Online recruitmentcampagnes om sollicitaties te genereren

De vacatures zijn gebruikt als landingspagina in de online recruitment campagnes. Er zijn Facebook, Instagram, search, display en remarketingcampagnes ingezet om via diverse uitingen de doelgroep te bereiken. Hierbij zijn potentiële medewerkers getarget o.b.v. achtergrond, interesse en locatie op acceptabele reisafstand van het kantoor.

3) Kennismakingsmiddag op kantoor bij BuitenHof Tuinmeubelen en kennis toetsen

Nadat de sollicitaties binnenkwamen, is de kwaliteit ervan beoordeeld door Leadrs en BuitenHof Tuinmeubelen. De sollicitanten met de meeste potentie werden uitgenodigd voor een kennismakingsmiddag op kantoor bij BuitenHof Tuinmeubelen. Hier kregen zij de werkplek te zien, werd door BuitenHof Tuinmeubelen meer over het bedrijf en het werken bij BuitenHof Tuinmeubelen verteld, en werd door Leadrs gesproken over de online marketing werkzaamheden en het opleidingsprogramma. Tijdens het tweede deel van de middag werd door de sollicitanten een opdracht gemaakt om de kennis en manier van samenwerken te toetsen.

4) Ondersteuning bij selectieprocedure en sollicatiegesprekken

Op basis de kennismakingsmiddag is een selecte groep sollicitanten uitgenodigd voor een sollicitatiegesprek. Deze selectie werd samen gemaakt, waarbij door Leadrs werd beoordeeld op kennis en potentie m.b.t. online marketing en door BuitenHof Tuinmeubelen op in hoeverre de sollicitanten bij de bedrijfscultuur passen.

Met de overgebleven kandidaten zijn sollicitatiegesprekken gevoerd, waarbij Leadrs ook aangehaakt werd om verdere vragen te stellen aan de sollicitanten. Na deze gesprekken is de uiteindelijke keuze gemaakt om drie kandidaten aan te nemen. Dit terwijl de insteek was om 2 medewerkers aan te nemen.

Deze medewerkers hebben na hun start bij BuitenHof Tuinmeubelen bij Leadrs een opleidingsprogramma gevolgd om alle kennis over online marketing op te doen en op de hoogte te zijn van de nieuwste trends, innovaties en ontwikkelingen in de branche.

 

Online wervingsstrategie en recruitment campagnes die geleid hebben tot aanname van 3 medewerkers

Door concrete vacatures te bepalen en campagnes op te zetten zijn tientallen sollicitaties binnengekomen. Dankzij ondersteuning bij de opvolging zijn 3 medewerkers aangenomen zijn die goed bij het bedrijf passen en gemotiveerd zijn om online marketing optimaal in te zetten voor BuitenHof Tuinmeubelen.

BuitenHof-recruitment
  • Doel

    Werven van 2 nieuwe medewerkers voor het in-house online marketingteam van BuitenHof Tuinmeubelen.

  • Plan van aanpak

    Vacature opstellen o.b.v. interviews met diverse medewerkers binnen het bedrijf. Op basis van deze vacatures een online recruitmentstrategie incl. campagnes uitdenken en opzetten, waarbij Facebook, Instagram, search, display en remarketing worden ingezet. Hieruit sollicitaties genereren, die worden opgevolgd met een kennismakingsmiddag bij BuitenHof Tuinmeubelen. Ondersteuning bij sollicitatiegesprekken om kennis en potentie van online marketing vaardigheden te toetsen.

  • Resultaten
    • 3 nieuwe medewerkers aangenomen
    • 30+ sollicitanten
    • € 3.500 all-in kosten per medewerker
Jordi Damen

Wil je ook een in-house online marketingteam starten of uitbreiden binnen jouw bedrijf?

Wij delen graag onze aanpak op maat voor het opzetten van een wervingsstrategie- en campagne om kwalitatieve sollicitanten te genereren, en om vervolgens de geschikte sollicitanten aan te nemen die bij het bedrijf passen en de benodigde online marketing vaardigheden (kunnen gaan) beheersen.

Dit wil ik ook