HomeReferentiesAmega Groep

Amega Groep

"Al meer dan 12 jaar onze online partner voor leadgeneratie van nieuwe auto’s of actiemodellen. Proactief worden er telkens nieuwe innovaties bedacht, waarbij onze kennis wordt gecombineerd met de online mogelijkheden. Zoals de case waarbij we voor klanten ook berekeningen lieten zien wat het fiscale voordeel is van elektrisch rijden."
>28.000
Leads gegenereerd
4
Innovaties als eerste gelanceerd
+12
Benchmarks voor effectieve campagnes

Sinds 2008 is Leadrs de online partner van Amega Groep. Amega Groep bestaat uit meerdere bedrijven die actief zijn in de automotive branche in Zuid-Holland (regio Drechtsteden). Deze groeiende en klantgerichte organisatie van ruim 450 mensen, is de moedermaatschappij van diverse dealerschappen (Opel, Volkswagen, Audi, Hyundai, Peugot, etc), Service Only, enkele schadebedrijven en PSB bedrijfswageninrichting. Kenmerk van de Amega Groep is dat ze willen voorop lopen en dit jaar op jaar bewijzen door in volume en omzet te groeien.

Eind 2008 lanceerden we als eerste in de branche een mini actiesite om actiemodellen te verkopen. Dit was zo succesvol dat we daarna voor meerdere actiesites voor de andere merken hebben gelanceerd en Google Ads campagnes hebben gedraaid.

Toen meerdere dealers dit kopieerden hebben we de focus gelegd op introducties van nieuwe modellen, waarbij we met een complete lanceringsstrategie de concurrentie voor waren door inzet van veel content op de website, social media en via e-mail marketing.

Met de komst van de eerste elektrische auto’s werd YouTube ingezet om alle features en mogelijkheden duidelijk te maken voor de (potentiële) klant. Door de autoverkopers van Amega ook de hoofdrol te geven in de opname werd de geloofwaardigheid vergroot en werden de verkopers van Amega ook gezien als autoriteit die meer informatie konden bieden dan de importeur en de collega dealers.

Inmiddels zijn we met de 4e innovatie bezig binnen de automotive branche en deze zal binnenkort ook aan de buitenwereld bekend worden gemaakt.

Chevrolet Volt leadgeneratie case met Google ads die leidde tot € 320.000 winst

Resultaat na 2 maanden Google Ads campagnes

  • Aanleiding

    Hoe kunnen we 69 Chevrolet Volts z.s.m. verkopen, waarbij de prijs identiek is bij de concurrent?

  • Plan van aanpak

    Google Ads campagne waarbij de uitgebreide informatie over de auto, een fiscaal bereken bestand & veelgestelde vragen onderscheidend waren t.o.v. de concurrentie.

  • Resultaat
    • 84 sales gesprekken
    • 69 auto’s verkocht
    • € 97,90 all-in kosten per sale
    • € 320K winst!
image description

Ook voorop lopen binnen de automotive branche?

Wij delen graag onze benchmarks, innovaties en mogelijkheden met je!

Dit wil ik ook