HomeProces

Proces om de concurrentie voor te blijven

Ons interactief logo laat zien wat het proces is om je concurrentie voor te blijven. Vanuit onze online marketing en proceskennis, marktleider benchmarks en alle klant, branche & doelgroepdata hebben we een model/proces ontwikkeld waarmee je je concurrenten voor kunt blijven.

Hoe marktleider worden of blijven?

Wat we ook doen, we beginnen altijd met een uniek concept om je te onderscheiden, passen je infrastructuur aan & maken alles meetbaar en met onze programma’s en online marketing specialisaties zorgen we dat het rendement inzichtelijk wordt. Hoe dit voor jouw organisatie kan werken zullen we hieronder beschrijven, maar de hoeveelheid opties laat zien dat er altijd een plan op maat gemaakt zal worden om de concurrentie voor te blijven. Maar uiteraard gaan we deze uitdaging graag aan!

Jordi, jouw enthousiasme is onevenaarbaar, en je drive om Leadrs op een slimme manier verder te laten groeien gaat jullie zeker heel ver brengen.
Anouk de JongPartner Manager @ Google

© Uniek concept

De © binnen ons logo staat voor de verschillende concepten en businesscases die we ontwikkelen voor branches of doelgroepen. We werken al jaren exclusief voor uiteenlopende branches. Bij 60% van onze klanten hebben koppelingen gemaakt met ERP en CRM systemen. Hierdoor weten we op op grond van data & benchmarks (predictive analytics) wat er op branche- en doelgroepniveau heel goed wat wel en niet werkt. Daardoor kunnen we sneller tot een strategisch plan komen met gerichte targets.

Maar de © staat ook voor creativiteit: hoe we met nieuwe concepten de concurrentie voor kunnen blijven. Dit kan bijvoorbeeld met GIF marketing®, ofwel een interactieve manier om met GIFjes of video op te vallen bij je doelgroep en waarmee je snel een propositie kunt testen. Daarnaast zit creativiteit ook in het hergebruik van je content of bedenken van nieuwe concepten en tools die we kunnen inzetten. Denk hierbij aan opvallende thema-campagnes, neuromarketing of unieke proposities met behulp van apps, voice search, chatbots, etc. Maar content heeft ook betrekking op afbeeldingen voor op de website, banners, GIFjes, video’s en alle andere mogelijkheden om de boodschap over te brengen en de conversie te verhogen. Zo communiceer je op een opvallende manier met de doelgroep.

 Infrastructuur

De trechter in ons logo staat voor de gehele infrastructuur, waarbij we inzoomen op alle aspecten die je marketingproces beïnvloeden. Ofwel van je website, teksten en beelden, bestaande campagnes/tools, meetbaarheid, aanwezig online kennis tot aan alle dashboarding en koppelingen met ERP, HRM en CRM systemen.

Het begint met een website of dynamische landingspagina als basis voor de concepten. Binnen Leadrs bouwen we geen websites, maar weten we wel waar je website aan moet voldoen om een hoge ranking in Google te verkrijgen (gratis resultaten). Met alleen veel bezoekersverkeer ben je er nog niet. Vandaar dat we er ook voor zorgen dat de pagina’s aan alles voldoen om zo goed mogelijk te kunnen converteren (CRO & data analyses).

We hebben ook allerlei formats om van een strategie tot een praktisch implementatieplan te komen. Denk hierbij aan het opzetten van een online strategie conform het STDC model (See, Think, Do, Care model van Google). Maar ook aan het opzetten van een contentkalender, e-mail flows, leadnurturing tools, b2b opvolgtools of een format voor het inrichten van je social kanalen.

See think do care model

See Think Do Care model van Google

Daarnaast zorgen we ervoor dat alle data goed gemeten kan worden met dashboards. Zo maken we alle prestaties van de online en social kanalen 24/7 inzichtelijk. De voortgang ten opzichte van vorig jaar of het gestelde target kan altijd ingezien worden.

Hierbij gaan we verder dan de meeste concurrenten door ook koppelingen te maken met ERP, CRM en HRM systemen. Zo kunnen we sturen op omzet en winstmaximalisatie. Met behulp van onze leaddashboards wordt data verrijkt en is het mogelijk om inzichtelijk te maken welke recruiter, binnendienst- of salesmedewerker de hoogste conversie heeft. Dit gaat zover dat we voor klanten kunnen analyseren op postcode, tijd, apparaat en advertentie of daadwerkelijk zoekwoord welke lead verantwoordelijk is voor welke omzet. We hebben ervaren dat winstmaximalisatie zit in de succesvolle opvolging en afstemming op je beschikbare capaciteit. Om dit te bereiken adviseren we klanten ook bij het optimaliseren van je marketingprocessen of bij het opzetten en inrichten van tools zoals marketing automation pakketten, e-mailmarketing en ATS software.

Om succesvol campagnes te maken hebben we uiteraard tekst en beeld nodig. Door content of contentrichtlijnen aan te leveren, zorgen we ervoor dat er input is om vindbaar te zijn, campagnes op te zetten of een social contentkalender te vullen. Deze content kun je ook inzetten om in te spelen op trends, waarbij we voorspellen welke content/zoekwoorden ervoor zorgen dat je meer omzet gaat realiseren als je een hogere ranking realiseert. Beeld heeft betrekking op afbeeldingen voor op de website, banners, GIFjes, video’s en alle andere mogelijkheden om de boodschap over te brengen en de conversie te verhogen.

We werken graag met jouw marketing, recruitment of salesteam. Voor een goede samenwerking en kennisoverdracht hebben we opleidingsprogramma’s ontwikkeld. Zo bieden wij een compleet opleidingsprogramma om de juiste online marketeers voor onze klanten te recruiten, selecteren, werven en op te leiden aan de hand van een compleet opleidingsprogramma. En als je je online marketing afdeling niet zelf wilt opbouwen dan bieden we ook de mogelijkheid om alle online activiteiten te insourcen. Zo vormt Leadrs het online marketingteam binnen je bedrijf. Op grond van de op voorhand vastgestelde KPI’s nemen we daarbij alle online activiteiten over.

 

€€€ Online rendement

De €€€ binnen ons logo staan voor de resultaten die onze samenwerking moet opleveren. Vaak is dit ook de aanleiding voor een vraag die klanten aan ons stellen. Voorbeelden hiervan zijn:

  1. “We zetten alle online kanalen in, maar hoe meten we nu het effect van de campagnes naar de omzet in onze locaties?”
  2. “We willen komend jaar met 10% groeien, maar hoe gaan we in een toenemende concurrerende markt met hetzelfde budget meer omzet realiseren?”
  3. “We willen een opvallende creatieve campagne voor een lancering van een product/dienst; rebranding of een event of congres?”
  4. “We hebben veel klanten, maar hoe gaan we ervoor zorgen dat we meer omzet uit onze bestaande klanten realiseren?”
  5. “Hoe kunnen we ons onderscheiden in de markt met employee branding en de juiste mensen werven?”
  6. “Hoe kunnen jullie ons ondersteunen met het opzetten van een eigen online marketing afdeling of onze mensen trainen of tijdelijk ondersteuning bieden door detachering?”
  7. Etc.

Ofwel allemaal uitdagingen die we met de verschillende concepten en de juiste infrastructuur oplossen voor onze klanten met als doel € inzichtelijk te maken door een van onze 3 programma’s:

Of door de inzet van onze online marketing specialisaties, ofwel de bouwstenen die we inzetten vanuit SEA (Google Ads, Youtube, Display, Amazon, etc.) om de doelgroep in alle fasen van het STDC model te bereiken. Dit geldt ook voor campagnes die we uitvoeren vanuit Social (LinkedIn, Facebook, Instagram, Whatsapp, Pinterest, Snapchat, etc.). Daarnaast zorgen we ervoor dat je merk, product of dienst ook organisch gevonden wordt in Google (SEO). Daarbij gaan we verder dan alleen het rijtje met gratis resultaten. Denk hierbij aan nieuwe mogelijkheden vanuit Google Mijn Bedrijf, Voice Search en On-SERP SEO. Ook zien we steeds meer een verschuiving naar andere contactpunten zoals telefoon, app en chatbots.

Als de basis geheel gereed is dan gaan we maandelijks het strategisch plan op maat uitrollen (met behulp van één van de 3 online programma’s of losstaande online marketing specialisaties), waarbij we alle benodigde online marketing specialisaties inzetten en op grond van data analyses, dashboards, gebruikersdata, kanaaldata, navigatiegedrag & interactie tot aan klantgedrag uit je CRM, de juiste online activiteiten bepalen die moeten leiden tot het meeste rendement. Hier komen acties en adviezen uit en samen met je marketing afdeling stemmen we dan af wie welke acties gaat uitvoeren, waarbij we altijd een controle zullen uitvoeren en met rapportages het rendement inzichtelijk maken.

Met al onze klanten hebben we minimaal één keer per maand een meeting om alles door te spreken en de acties af te stemmen. Daarnaast helpt het ons om de juiste informatie vanuit Online marketing tips coronahet bedrijf te krijgen en kunnen we snel beslissingen nemen. Dit kan bij Leadrs op kantoor waar we speciale werkplekken hebben voor klanten of op locatie, waarbij het team dan een dag werkt aan de acties en overleg tussendoor plaats kan vinden. Dit om het gehele proces zo efficiënt en effectief mogelijk te maken. En uiteraard passen we dit proces ook aan. Zoals tijdens de Corona crisis, waarbij we ook een whitepaper hebben gemaakt om optimaal te kunnen samenwerken.

image description

Wil jij ook je concurrenten voor blijven?

We inspireren je graag met een aantal voorbeelden op maat!

Plan een afspraak