HomeDienstenRetentie en cross sell

Vergroten van omzetwaarde of kostenbesparing

Retentie/cross sell programma om meer omzet uit je bestaande klanten te halen of kosten te besparen door klanten te behouden en meer toegevoegde waarde te bieden.

Hoe meer omzet via retentie of kosten besparen?

Binnen ons retentie/cross sell programma focussen we ons op het realiseren van meer omzet uit bestaande klanten of het realiseren van kostenbesparingen op marketing en sales door klanten te behouden “achterdeur” dichtzetten. Hierbij maken we analyses op grond van de omzetwaarde per klant en retentiecijfers, waarbij we deze vergelijken met onze benchmarks (cijfers van lead naar klant of omzet per klant per branche).

Leadrs is één van onze Gold partners en hebben we gevraagd om als expert partner ons B2B Marketing Trendrapport te toetsen. De aanwezige kennis op retentie is zowel strategisch als heel praktisch.
Mark van den BergMarketingmanager @ Spotler

Omzetwaarde per klant en kostenbesparing door procesoptimalisatie

Hoe meer omzet uit bestaande klanten genereren? Ofwel hoe zorg je ervoor dat klanten blijven en zo tevreden zijn dat ze meer gaan kopen en de omzetwaarde toeneemt doordat ze aanvullende diensten of producten kopen? Dit kan bijvoorbeeld door inzet van e-mailmarketing, event promotie met GIF marketing® en retargeting campagnes, maar ook door inzet van B2B tools die je inzicht geven in welke prospects of klanten op je site komen, via e-mail marketing reageren of via social media reageren. Hierbij hebben we een gehele toolkit ontwikkeld om op een efficiënte manier cross sell mogelijkheden te herkennen bij je bestaande klanten.

Aan de andere kant zetten we ook onze kennis in om leadopvolging/retentie processen te optimaliseren met marketing automation of e-mail flows. Ofwel de wijze waarop je bestaande klanten van waardevolle content/tips voorziet die zorgt voor een beter gebruik van je producten/diensten, zodat uitstroom niet optreedt.

Tot slot kun je ook de marketing en sales processen optimaliseren door data en platformen te koppelen. Denk hierbij aan de integratie van data naar 1 CRM platform of om het onderhoud en beheer van websites en online kanalen te vergemakkelijken.  Afhankelijk waar de meeste winst is te behalen zullen we starten met een project, zodat het resultaat ook direct meetbaar is.

Klantvraag

We hebben als B2B bedrijf meerdere merken en diensten en inmiddels 26 verschillende sites. Hoe kunnen we de identiteit behouden, maar wel ervoor zorgen dat we alles integreren en de website en online kanalen succesvol inzetten voor leadgeneratie?

Alexander den Boer
Directielid Van Oers

Leadrs oplossing

Na het bepalen van de wensen van alle merken en diensten is er een online strategie opgesteld en heeft Leadrs Van Oers begeleid met de migratie van de sites naar één site waar de problemen/uitdagingen van de klant voorop staan. Resultaat: elk merk/dienst krijgt maandelijks een overzicht met sales en retentie opportunities.

Bekijk de case

Jordi Damen

Wil je ook meer omzet per klant of uitstroom verminderen?

Kom dan een keertje bij ons langs en dan laten we verschillende cases zien!

Plan een afspraak