HomeDienstenRecruitment

Zelf de juiste medewerkers werven

Recruitment programma om je als werkgever op de kaart te zetten met een employee branding strategie, een werkenbij website en online campagnes om zelf collega's te werven en niet afhankelijk te zijn van externe bureaus.

Als organisatie jezelf onderscheiden en met employee branding, werkenbij site en campagnes de juiste mensen werven?

Op het moment dat de leads toenemen of de omzet per klant dan ontstaat vanzelf de vraag naar nieuwe collega’s. Zo ook bij onze klanten, wat ervoor zorgde dat de capaciteitsinvulling de grootste bottleneck was in de groei. Veel vacatures werden ingevuld door derden, waarbij de afhankelijkheid steeds groter werd. Daarnaast werden de unieke aspecten van de organisatie van onze klanten niet goed belicht, waardoor de naamsbekendheid onder de potentiële doelgroep ook niet toenam.

Voor ons een reden om een programma te ontwikkelen met een gedetailleerd stappenplan waarmee onze klanten zelf een employee branding strategie kunnen opzetten en vervolgens ook praktisch uitrollen. Hierbij delen we al onze ervaringen en benchmarks, zodat je met minder tijd meer geschikte kandidaten kunt bereiken en het opvolgproces ook geautomatiseerd wordt.

Leadrs heeft binnen 6 weken tijd 3 nieuwe online marketeers voor ons geworven, waarbij ze een opleidingsprogramma van een jaar volgen zodat ze ook alle ins en outs van online marketing onder de knie krijgen, maar ook direct inzetbaar zijn.
René AntonissenDirecteur @ Buitenhof Tuinmeubelen

Meer dan een werkenbij website en een online campagne

Aangezien het succes zit in het doormeten welke sollicitanten daadwerkelijk ook een nieuwe collega worden en vervolgens ook langere tijd binnen de organisatie werkzaam blijven, gaat het programma in op alle aspecten:
  1. Positionering opzetten, waarbij we een businesscase maken met alle KPI’s, vervolgens kijken naar het huidige recruitment en onboaring proces en de candidate journey, usp’s en propositie vastleggen
  2. Uitwerking van de vacatures en vertaling naar persona’s door interviews met bestaande collega’s om zo de juiste kenmerken voor op de werkenbij website en campagnes te verkrijgen. Hierbij hebben we een aantal unieke concepten ontwikkeld om op te vallen.
  3. De infrastructuur toetsen door analyse van de huidige werkenbij website en welke wijzigingen in tekst, beeld, flow en CTA’s aangepast moet worden. Maar ook hoe we het gehele proces meetbaar kunnen maken vanuit de recruitment en onboarding software en welke functionaliteiten of onboarding flows toegevoegd moeten worden.
  4. Campagnes bedenken die opvallen en die ervoor zorgen dat je naamsbekendheid toeneemt, maar ook dat de vacatures op persona’s of functies direct gepromoot worden door de kanalen te kiezen waar je doelgroep zich bevindt.
  5. Analyse, benchmarks en bijsturing, waarbij we kijken via welke aanpassingen we het aantal nieuwe collega’s kunnen vergroten en om te toetsen of ze ook daadwerkelijk blijven.

Klantvraag

Binnen de zorg vissen we allemaal in dezelfde vijver op zoek naar verzorgend en verpleegkundig personeel. Op welke wijze kan Leadrs ervoor zorgen dat we opvallen bij de doelgroep en zelf nieuwe collega’s gaan werven? Liefst tegen lagere wervingskosten dan via een extern bureau (€ 1500,- tot € 2000,-).

Bart Nieuwdorp
HRM directeur Surplus

Leadrs oplossing

Na strategiesessies, opzetten van een werkenbij website plus onboarding programma & uitwerken van persona’s, we een aantal creatieve concepten bedacht om op te vallen bij de doelgroep. Eén ervan heeft gezorgd dat er per inloopavond 3 nieuwe collega’s worden aangenomen tegen een all-in prijs van € 101,53 per collega.

Bekijk de case

image description

Ook zelf de juiste collega's werven?

Kom dan een keertje bij ons langs en dan laten we ons gedetailleerde programma zien!

Plan een afspraak