HomeDienstenOnline specialisatiesSEA scan

SEA scan

Wil je weten of de kwaliteit van jouw campagnes ten opzichte van de concurrentie nog goed is? Laat ons dan een SEA scan doen. De SEA scan geeft je inzicht in de kwaliteit van je Google Ads campagnes en brengt alle verbeterkansen in kaart. Zodat jij een totaaloverzicht hebt in hoe je marketeer of marketingteam de campagnes kan verbeteren.

SEA Scan

SEA scanJij bent eindverantwoordelijk voor de Google Ads campagnes van jouw bedrijf – of je bent de directeur. En je wilt weten of de kwaliteit van jouw campagnes ten opzichte van de concurrentie nog goed is. Immers steek je er dagelijks genoeg geld in. Worden alle nieuwe Google innovaties al toegepast? Zijn er mogelijkheden om met bid tools, scripts of automation efficiënter te zijn? Valt er nog meer rendement uit je campagnes te halen? Je kunt dit zelf niet geheel goed beoordelen en wilt graag een objectieve benchmark.

5 SEA vragen voor jou als directeur, marketing manager of online marketeer…

Wil jij controleren of de basis van de SEA zoekcampagnes juist is?

Soms twijfel je aan de kwaliteit van de lopende campagnes. Staan de instellingen goed? Wordt gebruik gemaakt van alle mogelijkheden die Google Ads te bieden heeft? Loop je omzet mis doordat iets niet juist ingericht is?

Benieuwd naar of je Google Ads campagnes nog voldoen aan de huidige standaarden van Google?

Als de campagnes goed ingericht zijn, de basis juist staat en meegegaan wordt in alle ontwikkelingen, sta je sterker in de Google Ads veiling. Google Ads wordt continu doorontwikkeld en als jouw campagnes zich mee ontwikkelen, betaal je relatief lagere kosten per klik– en nog beter – ook per lead of aankoop. En daardoor leveren je campagnes dus meer op.

Wil je inzicht in met welke innovaties de campagnes verder verbeterd kunnen worden?

Google voert continu innovaties door – en je concurrenten zitten ook niet stil. Om een Google Ads campagne succesvol te maken en te houden is het van groot belang om constant te blijven optimaliseren en – na testen, uiteraard – mee te gaan in de innovaties die aangeboden worden. Je wilt weten of die innovaties zijn toegepast en of dit nog geoptimaliseerd kan worden. Denk hierbij vooral aan innovaties op het gebied van automation, waarin veel ontwikkelingen geweest zijn de afgelopen jaren.

Weten waar de grootste kansen liggen om meer rendement uit je campagnes te halen?

Kansen genoeg in Google Ads, dat je misschien soms door de bomen het bos niet meer ziet. Een kleine, verstopte wijziging kan voor grote prestatieverbeteringen zorgen. Jij bent benieuwd of er nog kansen zijn die jij momenteel laat liggen. Bijvoorbeeld hoe de toepassing van tools, scripts of automation het campagnebeheer kan versimpelen en tegelijkertijd het resultaat sneller kan verbeteren.

Eén overzicht met alle mogelijkheden en kansen voor meer rendement op je geïnvesteerde Ads euro’s?

Losse adviezen en tips – daar is helemaal niets mis mee. Maar jij bent op zoek naar een overzichtelijk rapport met daarin een totaaloverzicht van de kwaliteit van je Google Ads campagnes en de grootste verbeterkansen.

Meer rendement uit elke euro die je in je campagnes steekt met de SEA scan

Het gaat jou niet om het aantal klikken of om wat er precies op de website gebeurt. Het gaat erom dat het geld wat in de campagnes gestoken wordt, ook daadwerkelijk wat oplevert. En dat snappen wij. Bij Leadrs richten we ons altijd op het behalen van resultaat uit campagnes. En dat is wat we je willen helpen bereiken. Wanneer je de adviezen toepast zijn wij er dan ook van overtuigd dat het rendement uit je campagnes hoger wordt.

Dit is waar we onze vaste klanten dagelijks over adviseren en wat we hen helpen bereiken.

De SEA scan geeft je inzicht in de kwaliteit van je Google Ads campagnes en brengt alle verbeterkansen in kaart. Zodat jij een totaaloverzicht hebt in hoe je marketeer of marketingteam de campagnes kan verbeteren.

Wat kun je verwachten van de SEA scan?

Wij gaan aan de slag met een scan van jouw campagnes. We beoordelen de campagnes op 50+ factoren die de prestaties en het rendement kunnen beïnvloeden. Hierbij scoren we de prestaties waardoor je inzicht krijgt in de grootste kansen om je prestaties te verbeteren.

We kijken hierbij naar o.a. de volgende factoren:

  • Accountinrichting
  • Campagne inrichting
  • Zoekwoorden en uitsluitingszoekwoorden
  • Advertentieteksten en extensies
  • Toepassing van innovaties / automation
  • Grootste kansen

De SEA scan bestaat uit de volgende onderdelen:

SEA scan overzicht

Een overzicht document waarin je kunt zien op welke onderdelen de campagnes qua kwaliteit goed zijn ingericht en presteren, en bij welke onderdelen er nog kansen liggen voor verbetering.

SEA adviesrapport

Een uitgebreid adviesrapport op basis van de SEA scan, waarin staat uitgelegd wat je precies kunt doen om de campagnes te verbeteren. Inclusief voorbeelden en screenshots zodat je echt goed begrijpt welke actie er ondernomen kan worden.

SEA scan werkdocument

Een werkdocument met daarin een uitdraai van de campagnes. Je ziet hierin bij elk punt uit de SEA scan op wat dit van toepassing is: op welke campagnes, op welke advertentiegroepen, op welke landingspagina’s… Zodat je precies weet wat je te doen staat om de prestaties van de campagnes te verbeteren.

Toelichting & Advies

We bespreken de SEA scan graag met je door, zodat je precies weet wat we bedoelen en waar je mee aan de slag kunt. Ook kun je zo direct eventuele vragen bij ons wegleggen, zodat je precies weet waar je mee aan de slag kunt gaan om het rendement uit de campagnes te verbeteren!

Dit zijn onze SEA scan pakketten

We zorgen er graag voor dat de SEA scan precies past bij waar jij naar op zoek bent. Daarom bieden we verschillende pakketten aan, zodat jij de SEA scan uit kunt laten voeren op de manier waar jij het meest naar op zoek bent.
Brons
Zilver
Goud
Scan
SEA scan
Beknopt
Uitgebreid
-
SEA Scan
-
-
Uitgebreid
Adviesrapport
SEA Adviesrapport door specialist
Geen
Beknopt
Uitgebreid
Inzicht
Inzicht in innovaties / automation
Beknopt
Beknopt
Uitgebreid
Inzicht in kansen
Nee
Beknopt
Uitgebreid
Oplevering
Manier van oplevering
Checklist
Checklist, Werkdocument, Beknopt adviesrapport
Checklist, Werkdocument, Uitgebreid adviesrapport, Toelichting & Advies
Kosten
Totale kosten
€ 220,-*
€ 550,-*
€ 990,-*

* Kosten gelden tot een totaal van maximaal 30 campagnes. Heb jij meer campagnes? Neem dan contact op voor een offerte op maat!

Klantvraag

We zijn op zoek naar een manier waarop we meer auto’s dan de concurrent kunnen verkopen via onze verschillende vestigingen. Hierbij gaat om een introductie van een nieuw product, namelijk een elektrische auto.

Amega
Team Amega

Leadrs oplossing

Amega heeft heel veel kennis over deze auto’s zoals fiscaal voordeel, elektrisch rijden, rijervaringen, etc. Door een compleet informatiepakket te maken voor potentiële klanten en hiermee te adverteren werden binnen 2 maanden 69 auto’s verkocht via de online aanvragen tegen all-in kosten per sale van € 97,90…

Bekijk de case

Klantvraag

Binnen de zorg vissen we allemaal in dezelfde vijver op zoek naar verzorgend en verpleegkundig personeel. Op welke wijze kan Leadrs ervoor zorgen dat we opvallen bij de doelgroep en zelf nieuwe collega’s gaan werven? Liefst tegen lagere wervingskosten dan via een extern bureau (€ 1500,- tot € 2000,-).

Bart Nieuwdorp
HRM directeur Surplus

Leadrs oplossing

Na strategiesessies, opzetten van een werkenbij website plus onboarding programma & uitwerken van persona’s, we een aantal creatieve concepten bedacht om op te vallen bij de doelgroep. Eén ervan heeft gezorgd dat er per inloopavond 3 nieuwe collega’s worden aangenomen tegen een all-in prijs van € 101,53 per collega.

Bekijk de case

Klantvraag

We hebben een nieuwe kinderdagverblijf locatie opgestart, maar we hebben te weinig aanmeldingen. Is het mogelijk om met een online campagne rondleiding aanvragen te boosten voor deze nieuwe locatie?

Kinderdagverblijf Pi

Leadrs oplossing

Kinderdagverblijf Pi heeft een hele mooie locatie. Met een Google campagne en focus op lokale kenmerken hebben we binnen 4 maanden 49 rondleidingen gerealiseerd die tot 27 klanten hebben geleid. Goed voor een omzet van € 486.000,-.

Bekijk de case

Jordi Damen

Ben je benieuwd of de SEA scan geschikt is voor jouw bedrijf en jouw campagnes?

Neem dan direct contact met ons op en dan bespreken we het even!

Neem contact op