HomeDienstenOnline specialisaties

Onze online marketing specialisaties

Doordat we bij al onze klanten meten wat verschillende online specialisaties aan daadwerkelijke omzet opleveren, weten we ook dat de mix van verschillende kanalen echt voor impact zorgt. Leadrs heeft alle specialismen in huis en afhankelijk van je doelen maken we een online strategie op maat. Niet overtuigd dan beginnen we met één specialisatie en laten zien dat deze werkt.

Welke online specialisaties zorgen voor quick win resultaten?

De oplossing van jouw online marketing vraagstuk(ken) zit hem meestal in een mix van verschillende online marketing specialismen. In de huidige online wereld waar de doelgroep vanuit alle kanten online en offline wordt benaderd, kun je je vaak niet blijven focussen op slechts één onderdeel. Dit is dan ook de reden dat onze online marketing specialisten op grond van je data, onze benchmarks en trends in je branche de ideale strategie en mix bepalen om jouw online marktleider ambities waar te maken. Inclusief een plan van aanpak om binnen 6 maanden de quick wins te realiseren en vanuit daar te zorgen dat je ook echt marktleider wordt of blijft.

Maar met onze online marketing ervaring kunnen we ook beginnen met één specialisatie die we van A tot Z optimaliseren, waarbij we aantonen dat onze samenwerking tot resultaten en aantoonbare sales en omzet leidt. Om dit goed te doen heeft de praktijk geleerd dat een minimale investering van 20K wel vereist is als je jezelf op 1 kanaal focust.

Onze online marketing specialisaties

Online marketing strategie

Online marketing strategie

Hoe wordt of blijf je online marktleider? Met behulp van de kennis en ervaring die we met andere klanten/branches/doelgroepen hebben opgedaan, zullen we met behulp van inspirerende strategiesessies komen tot een pragmatisch actieplan.

Onze online strategen je meenemen van je online positionering, doelgroepen, persona’s naar een online strategie op maat met bijbehorende KPI’s dat we ook kunnen visualiseren in de vorm van een video animatie of een geanimeerd verhaal, zoals hier links wordt getoond.

Bekijk Online marketing strategie case

BI analyses & dashboards

Om transparantie te bieden in het proces van lead naar omzet of van sollicitatie naar een nieuwe collega zetten we BI tools, data platformen (CDP/DMP) en dashboards in.

We kunnen analyseren welke kanalen een prospect bekijkt voordat deze zijn gegevens invult en vervolgens kunnen doormeten wat de verschillende fasen in het lead opvolging proces zijn.

Dit gaat zover dat we voor klanten kunnen analyseren op postcode, tijd, apparaat en advertentie of daadwerkelijk zoekwoord welke lead verantwoordelijk is voor welke omzet. Of welke medewerker de hoogste conversie heeft van lead naar klant. En uiteraard dat onze BI consultants hier dan op bijsturen en budgetten toekennen aan deze kanalen, zoekwoorden of advertenties. Weten wat dit oplevert?

Bekijk BI case

Content marketing

Content optimalisatie KPIsBinnen enkele seconden word je getriggerd door content en is bepaald of je blijft kijken, verder leest of doorklikt. Dit is dan ook de reden dat we in huis content specialisten hebben die alle ins en outs weten en constant ook alles op grond van KPI’s meten.

Denk hierbij aan copywriting, ofwel schrijven van tijdgebonden, tijdloos, conversiegerichte content, waarbij wij alles kunnen overnemen of een training geven om het zelf te kunnen toepassen.

Maar content heeft ook betrekking op het maken van banners & advertenties voor op display & social. Of de creatie van GIF content, fotografie en video’s in onze studio.

Gepersonaliseerde content bedenken en in een flow uitwerken voor marketing automation/e-mails/chatbots en contentkalenders is een specialiteit waar onze social en e-mail marketing consultants alles over kunnen vertellen. Maar ook hoe je met unieke content je Google Ads campagne kunt laten excelleren.

Bekijk Content marketing case

Conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie (CRO) omvat alles wat we op een website of in advertentie uitingen kunnen doen om het conversiepercentage te verhogen. Ofwel zorgen dat bezoekers met een intentie worden verleidt om ook daadwerkelijk hun gegevens achterlaten.

Het succes van een campagne hangt vaak niet altijd af van de campagne zelf. De ervaring van de bezoeker (usability) op de pagina bepaalt uiteindelijk of hij / zij ook daadwerkelijk converteert. Dit sturen we door allerlei overtuigingstechnieken toe te passen, zoals MBTI templates of die van Cialdini die we al 8 jaar lang met succes toepassen.

Maar ook met behulp van A/B testen, heatmaps en navigatie data te analyseren waar bezoekers afhaken, welke CTA’s goed werken, welke advertentieteksten & uitingen goed werken, zorgen we ervoor dat we zoveel mogelijk gekwalificeerde leads genereren. Onze CRO consultants kunnen er alles over vertellen.

Bekijk conversie optimalisatie case

Data & Analytics

Data en analytics

Inzichten en het bepalen van acties die de meeste impact hebben beginnen allemaal met een goede analyse van de data. Om juiste analyses te kunnen maken zorgen we ervoor dat we verschillende bronnen aan elkaar kunnen koppelen.

Denk hierbij aan het uitlezen van gebruikersdata (CBS statistieken, woningdata, profieldata die in te kopen is vanuit koopgedrag & loyalty), kanaaldata (welke kanalen en bronnen je doelgroep bekijkt en interactie aangaat), navigatiegedrag & interactie op de website tot aan klantgedrag vanuit CRM data.

De uitdaging zit hem vaak in het aan elkaar koppelen van de juiste bronnen & data om inzichten te genereren. Met behulp van leadopvolging tools als Clixz of Datatrics Customer Data Platform (CDP) kunnen onze Analytics consultants data koppelen en een 360 graden klantbeeld geven.

Bekijk Data en Analytics case

E-mail marketing & leadnurturing & Marketing Automation

marketing automation caseNieuwsbrieven, bestelbevestigingen, automatisch bestelherinneringen…dit zijn vaak de eerste type berichten waar je aan denkt bij e-mailmarketing. Toch is het veel groter dan dat!

Zo kan e-mail een hele belangrijke rol vertolken in het 1 op 1 nurturen van MQL (marketing qualified leads) naar SQL (sales qualified leads) naar prospects en uiteindelijk sales, ook wel marketing automation genoemd.

Denk hierbij aan een campagne waar men een whitepaper aanvraagt middels een formulier. De gehele opvolgflow die hieruit volgt en soms weken kan duren kun je geautomatiseerd opbouwen vanuit mailsoftware. Als je dit dan ook nog koppelt aan je CRM systeem worden je klantgegevens direct verrijkt met actuele data en voorkeuren.

Maar ook het automatiseren van het proces om klantcontact te onderhouden en te upsellen is een van de mogelijkheden die je met een flow kunt inrichten (bijv. met Flowmailer & Spotler). Onze e-mail consultants vertellen er graag meer over.

Bekijk Leadnurturing case

Online adverteren (SEA)

Diensten LeadrsHet online adverteren (paid search) binnen o.a. Google en Bing, ook wel Search Engine Advertising (SEA) genoemd, is meer dan adverteren op zoekwoorden. Wie zichtbaar wil zijn en de gewenste conversiedoelen wil bereiken, investeert in een goede strategische opzet (STDC) waarbij de focus ligt op het aanspreken van de juiste doelgroep met een aansluitende boodschap op het juiste moment.

Dit kan in de vorm van tekst-, shopping-, display-, Gmail-, apps- en YouTube ads. Als Google Premier partner behoren we volgens Google tot de beste 3% van EMEA en hebben onze SEA consultants de kennis over bid strategieën, tips & tricks om campagnes te verbeteren. En technisch weten ze alles over de inzet van bid tools, externe scripts en tools als Channable om veel campagnes op een efficiënte manier te managen en het maximale eruit te halen.

Bekijk de SEA case die leidde tot € 320.000 winst. Onze SEA consultants kunnen er alles over vertellen. Vaak beginnen we met een SEA scan als er al campagnes aanwezig draaien, om te bekijken of deze te optimaliseren zijn, of dat er totaal nieuwe campagnes opgezet zullen moeten worden.

Interesse in SEA scan?

Social media marketing

Social media speelt een steeds grotere rol binnen de customer journey van de klant en is als advertentiekanaal in de see, think en zelfs do fase niet meer weg te denken. Maar hoe zorg je ervoor dat je campagnes opvallen en bijdragen aan het genereren van leads of sollicitaties?

Onze social consultants weten in detail hoe je je doelgroep kunt bereiken op Facebook, Instagram, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, Whatsapp en welke uitingen de meeste leads genereren.

Door middel van attributiemodellen kunnen we ook aantonen welke rol jouw social media kanaal heeft gehad in de lead of sale die je via de website hebt gerealiseerd. En voor unieke content gebruiken we uiteraard GIFjes, video’s of geanimeerde caroussels die we in onze studio kunnen samenstellen.

Bekijk social case

Website-ontwikkeling

website migratie trajectOp zoek naar een nieuwe website? Wij bouwen geen websites (willen onafhankelijk blijven), maar hebben wel meer dan 100 websitetrajecten begeleid voor onze klanten en weten daardoor ook wat wel en niet werkt om jouw website doelstellingen te realiseren.

Met name de keuze voor een websitebouwer, welke lay-outs en templates goed werken, waar je website technisch aan moet voldoen om hoog te scoren in Google, hoe je een ideale sitemap en structuur op kunt bouwen om meer interactie te krijgen met bezoekers, prospects en klanten, ideale landingspagina’s maken en uiteraard ondersteuning bij projectmanagement om op een efficiënte manier met zo min mogelijk belasting voor je medewerkers een goede website te lanceren.

Overigens vragen veel klanten ons om hen te ondersteunen bij een website migratie, waarbij we zorgen dat je SEO posities gewaarborgd blijven als je je nieuwe website lanceert. We hebben hier een uitgebreid stappenplan voor om ervoor te zorgen dat een nieuwe site met aangepaste url opbouw hoog blijft ranken in Google.

Bekijk website-ontwikkeling case

Zoekmachine optimalisatie (SEO)

Zoekmachine optimalisatie of Search Engine Optimization (SEO) is de term voor topposities in de zoekmachines als Google (gratis resultaten). Uiteraard wil iedereen op een toppositie in Google staan, wat in basis wordt beïnvloedt door content, techniek en autoriteit. Alles begint met een zoekwoordenonderzoek om te achterhalen welke zoekwoorden zorgen voor relevant verkeer (oriëntatie of koopintentie).

Dit is ook de basis voor je content strategie en site opbouw. Met de juiste content strategie richten we op zoek en koopintenties van je potentiële klanten, waarbij we met evergreen content, tijdloze, commerciële en conversiegerichte content een ideale opbouw en structuur bedenken en sturen op zoekwoorden die zorgen dat je autoriteit claimt (en zo de juiste linken te krijgt via linkbuilding) of die converteren naar leads.

SEO heeft vele toepassingen zoals lokale SEO, waarbij je de lokale vindbaarheid te verbeteren met lokale pagina’s, reviews en Google my business. Of voice search, rich snippets, emoticon marketing of nulposities, waarbij we met ons format zorgen dat je hoog in de rankings komt.

En dan uiteraard de SEO techniek. Hierbij gebruiken we niet alleen tools als Screaming Frog, Search Console, SEMrush of MOZ, maar hebben we ook een eigen PRO model, waarmee we prestaties, concurrentie en zoekwoord & snippet en nulpositie opportunities snel kunnen analyseren.

Maar ook advies kunnen geven wat je moet doen om boven de concurrentie te komen in de organische resultaten van Google. Maar ook wat dit dan aan extra omzet oplevert! Bekijk de SEO case die tot 82% meer organische leads leidde, € 146.250 meer omzet en de afhankelijkheid van Google Ads verminderde. Onze SEO consultants kunnen er alles over vertellen en vaak begint het met een SEO check (toetsing op content, techniek en autoriteit) om een plan op maat te maken.

Interesse in SEO check?

Jordi Damen

Meer weten over onze online marketing specialisaties?

Stel gerust een vraag waar je op dit moment tegenaan loopt.

Stel een vraag