HomeDienstenLeadgeneratie

Meer omzet uit leads

Leadgeneratie programma dat inzicht geeft welke online kanalen leiden tot omzet en op welke wijze deze online kanalen (Ads, SEO, Social, etc) elkaar versterken in de gehele customer journey van bereik tot klant. Doel: dagelijks inzicht & bijsturing op online kanalen met de meest succesvolle ROI van lead naar klant.

Hoe zorgen we voor leads die tot omzet leiden?

Binnen ons leadgeneratie programma zetten we afhankelijk van je businesscase, infrastructuur, doelgroep & branche alle mogelijke online kanalen in (Google, LinkedIn, Facebook, Instagram, Youtube, Bing, Pinterest, etc.). Dit als doel om de doelgroep te bereiken op het juiste moment, zodat de interesse wordt gecreëerd en we de doelgroep kunnen bewerken tot lead. Uiteraard gebruiken we daar het See, Think, Do, Care model van Google voor, waarbij we per doelgroep, de doelen, kanalen, uitingen/campagnes, content en bijbehorende call to actions, KPI’s en het opvolgproces definiëren.

Soms moet ik bellen en dan zeg ik stop alsjeblieft de leads, want de telefoon staat roodgloeiend en er komen teveel aanvragen binnen.
Menno LutzDirecteur @ Rotsvast

Echter daar begint ons lead-klant generatie programma pas echt

We verschillen van onze concurrenten doordat we naast online specialisaties ook de koppeling maken met ERP en CRM systemen om te kunnen meten welke lead leidt tot omzet. Om dit te realiseren hebben we verschillende tools, applicaties en dashboards waarmee we dit kunnen inrichten voor je organisatie. Hierbij gebruiken we niet alleen de Google Analytics en teruggekoppelde klantdata maar ook externe data die beschikbaar is (denk hierbij aan CBS data, energieverbruik, weerdata, etc.).

Dit alles met als doel om de leadgeneratie campagnes op basis van al deze data te optimaliseren. We sturen dus niet op kosten per lead, maar op kosten per klant en optimaliseren hierbij alle mogelijke kanalen en welk effect deze op elkaar hebben. Op deze wijze weten we ook bij al onze klanten wat de leads aan omzet opleveren en kunnen we deze benchmarks gebruiken om sneller tot hogere rendementen te komen.

Klantvraag

We willen jaarlijks met 10% omzet groeien. Hoe gaan jullie in een toenemende concurrerende markt ervoor zorgen dat we met hetzelfde budget toch meer omzet realiseren?

Anniek Has
Commercieel manager Kemkens

Leadrs oplossing

Bij Kemkens hebben we door koppelingen met hun ERP/CRM systeem ervoor gezorgd dat we de gehele funnel van lead, verkooplead, adviesgesprek/offerte en order kunnen doormeten. Hierdoor sturen we op omzet per product, kanaal en plaats en is het mogelijk om alleen budget toe te kennen aan de kanalen die de meeste omzet opleveren.

Bekijk de case

image description

Wil jij ook meer omzet uit je leads?

Kom dan een keertje bij ons langs en dan laten we de verschillende mogelijkheden voor je branche en doelgroep zien!

Plan een afspraak