HomeDienstenGIF marketing®

GIF marketing®

Voor ambitieuze organisaties die op willen vallen en hun concurrenten voor willen blijven. Creatief, opvallend, zodat je snel nieuwe concepten in je campagnes kunt testen. Daarnaast ook multi-inzetbaar, zodat de persoonlijke GIFjes bijvoorbeeld ook te gebruiken zijn als social content, voor je interne communicatie en lead en sales opvolging.

Creatief, opvallend en multi-inzetbaar

Voor bedrijven is het steeds lastiger om zich online te onderscheiden van concurrenten als het gaat om het vergroten van je naamsbekendheid, leadgeneratie of recruitment. Het bedenken en uitrollen van een creatief concept vraagt veel tijd die meestal niet beschikbaar is vanwege de druk die erachter zit om gestelde doelen te behalen. Wanneer succes dan ook nog eens uitblijft is een nieuw concept nodig, alleen dat blijkt vervolgens niet mogelijk binnen het huidige marketingbudget.

Met GIF marketing® biedt Leadrs een oplossing voor een creatief concept dat opvalt, multi-inzetbaar is en waar je over een langere periode gebruik van kunt blijven maken. Kern zit in het hergebruik van de GIFjes, zodat je tegen lage kosten snel nieuwe video’s of andere opvallende uitingen & content kunt maken. Zo kun je heel snel nieuwe concepten in je campagnes testen zonder hoge productiekosten.

Veelzijdige inzetbaarheid GIFjes op maat

GIFjes zijn anno 2020 zo populair dat vrijwel alle grote social media platformen ze ondersteunen als beeldindeling. Zo kun je GIFjes onder andere inzetten op Facebook, Instagram, LinkedIn, WhatsApp. TikTok en Snapchat. De veelzijdigheid van GIFjes zit hem in het feit dat je ze als sticker (GIF met transparante achtergrond in bijvoorbeeld Instagram Stories) kunt gebruiken, maar ook kunt voorzien van een eigen achtergrond. Doordat je kunt variëren met de achtergrond lenen eigen GIFjes zich ook perfect voor bijvoorbeeld “memes” of voor branding campagnes waarin je jouw huisstijl laat terugkomen als achtergrond.

Voor ons ook de reden om GIF marketing® als merk te registreren en een aantal concepten te ontwikkelen voor B2B als B2C bedrijven die willen opvallen.

Volledige ontzorging met creatief concept voor branding, leadgeneratie of recruitment

GIF marketing® is een concept om snel online campagnes voor branding, leadgeneratie of recruitment te bedenken, op te zetten en uit te rollen. Het is ontstaan uit de best practices / benchmarks van Leadrs op het gebied van leadgeneratie, retentie en recruitment. Deze kennis is gebruikt om een proces te ontwikkelen waarbij je als klant initieel weinig tijd hoeft te investeren en ook niet afhankelijk bent van andere bureaus of leveranciers voor afbeeldingen, video of contentcreatie.

Aangezien we het eerste bureau in Nederland waren wat GIF marketing® in alle campagnes, uitingen en communicatie heeft toegepast weten we wat wel/niet werkt. Of het nu gaat om het bedenken van onderscheidende concepten, het creëren van GIF content die je kunt toepassen in alle communicatie uitingen tot aan het maken van campagnes waarin GIFjes als onderdelen worden gebruikt in uitingen. 

Hoe dat eruit ziet? Check hiernaast de stappen of neem deel aan ons GIF marketing® webinar.

Stap 1

Strategiesessie bij Leadrs om te komen tot onderscheidende uitingen/verhaallijn & bepalen van KPI's, contentplan inclusief kanaalkeuzes.

Stap 2

Uitwerking van scripts, inzetbaarheid van de GIFjes & daadwerkelijke GIF opnamen bij Leadrs op kantoor (of op locatie tijdens events) waarbij we alle lessons learned toepassen.

Stap 3

Creatie van de GIF content in verschillende formaten, inrichting & optimalisatie van de GIFjes zodat ze worden gevonden en opzetten van campagnes en bijbehorende infrastructuur.

Stap 4

GIFjes inzetten in online campagnes, waarbij we het effect monitoren en direct bijsturen om de doelen te bereiken. Of hulp bij het succesvol inzetten van GIFjes binnen je organisatie.
Case: werving nieuwe collega’s met GIFjes campagne

Hoe meer naamsbekendheid genereren bij de doelgroep en zorgen dat ze solliciteren?

  • Doelgroep afgestudeerden

    M/V 20+ met marketing gerelateerde opleiding

  • Aanpak

    Volgens STDC model gedurende 3 weken geadverteerd met GIFjes op Facebook, Instagram en Google display netwerk.

  • Resultaat
    • 758.901 weergaven
    • 3.059 websitebezoekers
    • 84 leads
    • 36 sollicitanten
    • 2 nieuwe collega’s

    Lange termijn resultaat: meer naamsbekendheid doordat we als eerste bureau intensief gebruik maken van GIFjes in onze uitingen.

    Bekijk hier de volledige case.

Zakelijke inzetbaarheid van GIFjes

Zoals gezegd zijn eigen persoonlijke GIFjes op heel veel verschillende manieren inzetbaar. Heb je het over de inzet van GIFjes binnen je social media content werkt het twee kanten op, jij kan het als organisatie inzetten op social kanalen, maar jouw klanten kunnen ook hun social media posts verrijken met de GIFjes die jij hebt gemaakt. Goedkopere reclame kun je niet krijgen, alle weergaven die jouw klanten realiseren met hun posts waar jouw GIFje op staat is extra bereik en dus meer naamsbekendheid.

Maar dan hebben we het nu eigenlijk alleen nog maar over het gebruik van GIFjes in social / je contentkalender. De toepassingen waar onze klanten het voor gebruiken zijn legio. Denk hierbij aan:

  • (Re)branding en interne communicatie, waarbij je GIFjes inzet in presentaties, Whatsapp berichten, Tikkies, memes, kerstkaarten, etc. om meer interactie te krijgen.
  • Leadgeneratie, waarbij je de GIFjes in advertenties of video’s gebruikt om meer op te vallen en meer leads te genereren, maar ook op je site om de conversie te verhogen. Of om het proces van lead naar sale te versnellen.
  • Recruitment, waarbij je een vacature in GIFjes vorm opmaakt of je eigen collega’s een hoofdrol laat spelen in de wervingscampagnes. Of het inzet om het onboarding proces te personaliseren zodat de betrokkenheid wordt vergroot en uitstroom verkleind.
  • Event of productlancering, waarbij je GIFjes gebruikt om je event of congres te promoten (in uitingen of door onze GIF studio op locatie te zetten als gimmick voor je klanten en prospects). Ofwel zorgen dat je meer registraties/inschrijvingen krijgt en de “no shows” worden verkleind en de opvolging na het event wordt gepersonaliseerd.

Rico Schilt - Leadrs

Meer weten over de inzet van GIF marketing®?

We sturen je graag cases en praktijkvoorbeelden toe!