HomeBlogUpdate: wijziging Biedstrategie o.b.v. Zoekpaginalocatie of Overtreffingspercentage

Update: wijziging Biedstrategie o.b.v. Zoekpaginalocatie of Overtreffingspercentage

Google Ads

Voorheen was het mogelijk om een biedstrategie in te zetten omtrent zoekpaginalocatie en overtreffingspercentage. Dat is vanaf juni 2019 niet meer mogelijk. ‘Targeten op zoekpaginalocatie’ houdt in dat je bijvoorbeeld kon aangeven dat je altijd bovenaan de zoekresultaten pagina van Google wilt staan met jouw search campagnes. De biedstrategie ‘Overtreffingspercentage’ maakte het mogelijk om je biedingen op te hogen op basis van een opgegeven domein (bijvoorbeeld een concurrent), waarbij je altijd hoger wil verschijnen.

Nieuw: doelvertoningspercentage

In plaats van deze biedstrategieën is er ‘doelvertoningspercentage’ gekomen. Dit is een strategie o.b.v. slim bieden. Jouw advertenties worden op de absolute toppositie van de pagina, bovenaan de pagina of op de eerste pagina met zoekresultaten van Google weergegeven. Je kunt dus uit 3 typen van deze strategie kiezen, afhankelijk van je doel. Google stelt je biedingen automatisch in om naar het doel te werken.

Wat gebeurt er met ‘oude’ strategieën?

Gebruik je nog een biedstrategie omtrent zoekpaginalocatie targeten of overtreffingspercentage? Dan wordt die biedstrategie gedurende dit jaar automatisch omgezet door Google Ads. Dit gebeurt op basis van historische data. Wij adviseren om zelf actie te ondernemen wanneer je deze strategieën gebruikt. Zo kun je zelf bepalen wat het beste bij jouw KPI’s past!

Stanley Link - Leadrs

Vragen over de juiste biedstrategie?

Weet je niet zeker welke biedstrategie de juiste is voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op. We kijken graag met je mee!

Direct contact