Update: Google Ads Keyword Planner


Keyword Planner

De welbekende Keyword Planner van Google Ads is verbeterd en voorzien van drie nieuwe features. In deze korte update lees je meer over deze nieuwe mogelijkheden.

Zoekwoorden ontdekken met je website

Je zoekwoordenonderzoek beginnen met enkel een paar zoektermen is verleden tijd. Het is namelijk vanaf nu mogelijk om nieuwe zoekwoorden te ontdekken op basis van je gehele website of een enkele webpagina. Deze nieuwe feature is vooral interessant al je net gaat starten met adverteren, of een nieuw product of dienst aanbiedt.

zoekwoorden ontdekken

Zoekwoord ideeën

De Zoekwoordplanner toont de meest relevante zoekwoordideeën op basis van je “startzoekwoord”. Als je bijvoorbeeld het startwoord ‘schoenen’ opgeeft, zie je mogelijk zoekwoordideeën zoals ‘hardloopschoenen’, ‘werkschoenen’ en ‘sneakers’. Je kunt je zoekopdracht uitbreiden door deze aanbevolen woorden toe te voegen aan je startwoord.

zoekwoord ideeën

Merken uitsluiten

De laatste wijziging die is doorgevoerd binnen de Keyword Planner van Google Ads, is het uitsluiten van merknamen in het zoekwoordideeën rapport. Mocht je een campagne op willen zetten omtrent auto’s maar niet willen adverteren op merknamen, zoals Audi of Seat, dan is het nu mogelijk om merknamen uit te sluiten in je zoekwoordideeën rapport.

Wil je meer weten over de zoekwoordplanner of Google Ads in het algemeen neem dan contact met ons op.

Stanley Link

Stanley Link

Stanley houdt zich bij Leadrs bezig met SEA en schrijft hier ook regelmatig een blogartikel over. In zijn vrije tijd is Stanley vaak te vinden in de sportschool. Daarnaast kan je hem blij maken met etentjes of borrelavonden.

More Posts - Website

Tags:

keyword planner zoekwoorden zoekwoordonderzoek 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*