HomeBlogUpdate: Google Ads Keyword Planner

Update: Google Ads Keyword Planner

Google Ads

De welbekende Keyword Planner van Google Ads is verbeterd en voorzien van drie nieuwe features. In deze korte update lees je meer over deze nieuwe mogelijkheden.

1. Zoekwoorden ontdekken met je website

Je zoekwoordenonderzoek beginnen met enkel een paar zoektermen is verleden tijd. Het is namelijk vanaf nu mogelijk om nieuwe zoekwoorden te ontdekken op basis van je gehele website of een enkele webpagina. Deze nieuwe feature is vooral interessant al je net gaat starten met adverteren, of een nieuw product of dienst aanbiedt.

Zoekwoorden ontdekken

2. Zoekwoord ideeën

De Zoekwoordplanner toont de meest relevante zoekwoordideeën op basis van je “startzoekwoord”. Als je bijvoorbeeld het startwoord ‘schoenen’ opgeeft, zie je mogelijk zoekwoordideeën zoals ‘hardloopschoenen’, ‘werkschoenen’ en ‘sneakers’. Je kunt je zoekopdracht uitbreiden door deze aanbevolen woorden toe te voegen aan je startwoord.

Zoekwoord ideeën

3. Merken uitsluiten

De laatste wijziging die is doorgevoerd binnen de Keyword Planner van Google Ads, is het uitsluiten van merknamen in het zoekwoordideeën rapport. Mocht je een campagne op willen zetten omtrent auto’s maar niet willen adverteren op merknamen, zoals Audi of Seat, dan is het vanaf nu mogelijk om merknamen uit te sluiten in je zoekwoordideeën rapport.

Wil jij checken of de kwaliteit van jouw campagnes ten opzichte van de concurrentie nog goed is? Met de SEA scan krijg je inzicht in de kwaliteit van je Google Ads campagnes en breng je je verbeterkansen in kaart. Lees meer over onze SEA scan.
Stanley Link - Leadrs

Meer weten?

Wil je meer weten over de zoekwoordplanner of Google Ads in het algemeen neem dan contact met ons op.

Direct contact