Uitgelicht: de berichtextensie in Google


google berichtextensies

SMS’en met je klant? Ja! Er is weer een nieuwe advertentie extensie toegevoegd in Google Adwords. Namelijk click-to-message, ofwel de berichtextensie. Hiermee komen adverteerders nu nog eenvoudiger in contact met hun potentiële klanten. Naast de oproepextensie waarmee gebruikers direct een organisatie kunnen bellen, is er nu dus ook de berichtextensie, waarmee gebruikers een sms-bericht kunnen sturen.

 

berichtextensie

 

Waarom berichtextensies?

Zo’n twee derde van alle smartphonegebruikers gebruikt gemiddeld meer dan vijf keer per dag het versturen van berichten om contact met anderen te hebben. 65% van alle consumenten geeft zelfs aan dat zij het versturen van sms-berichten naar organisaties zouden overwegen om meer informatie over producten en diensten te krijgen, óf zelfs voor het inplannen van afspraken. Het is een mooie manier om een contactmoment te creëren. Denk goed na in welke fase en op welke wijze deze vorm van contact aansluit bij je organisatie. Wil je bijvoorbeeld:

  • Service: Een storing laten melden?
  • Informatie: Vragen laten stellen?
  • Actie: Eenvoudig informatie toe laten sturen n.a.v. een sms?
  • Contact: Afspraak in laten plannen?

 

berichtextensie wolf

 

Berichtextensies toevoegen

Wil je zelf aan de slag gaan met berichtextensies? Dan heb je de volgende zaken nodig:

  • Een telefoonnummer dat geschikt is voor het ontvangen van SMS-berichten.
  • Een berichttekst. Zodra iemand klikt op extensie wordt er een tekst vooraf ingevuld in zijn berichten-app. Denk goed na over de inhoud van deze tekst (max. 100 tekens) en zorg voor een neutrale en vrijblijvende inhoud (geen spreektaal, wurgcontracten, etc.).
  • Een planning met de dagen / tijdstippen waarop de berichtextensie getoond wordt. Dit kan bijvoorbeeld tijdens werkdagen, zodat je direct kunt reageren. Maar daarnaast kan het ook buiten werktijden zodat een potentiële klant al wel contact heeft gezocht en je vervolgens op een later moment kunt reageren.

 

toevoegen van berichtextensie google

 

Vragen?

Benieuwd naar de mogelijkheden van de berichtextensie voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op en we denken dan graag met je mee!

Roxanne Groenberg

Roxanne Groenberg

Roxanne is gespecialiseerd in online advertising en webanalytics. Haar enthousiasme ligt met name in het uitstippelen van Customer Journeys en vervolgens het optimaliseren en aanpassen daarvan a.d.h.v. grondige analyses. In haar vrije tijd houdt zij zich bezig met fotografie, lezen, Yoga en Pilates en is ze daarnaast druk met de studie Organisatiepsychologie.

More Posts - Website

Follow Me:
LinkedInGoogle Plus

Tags:

berichtextensie 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden