HomeBlogTop 5 tips om tijdens deze lockdown klanten te werven

Top 5 tips om tijdens deze lockdown klanten te werven

Online marketing tips coronavirus

Na de laatste maatregelen van het kabinet gisteravond omtrent het coronavirus neemt de druk voor veel ondernemers weer toe. Klanten zeggen afspraken af, deals gaan niet door en de leadstroom neemt af. Het zijn moeilijke tijden die vragen om creatieve oplossingen om jezelf als organisatie te kunnen onderscheiden.

Ook vanuit onze klanten krijgen we veel vragen over hoe zij moeten omgaan met deze lockdown. Om die reden delen we graag onze online kennis en creatieve oplossingen die je direct kunt gaan toepassen (gebaseerd op ervaringen/resultaten tijdens de eerdere lockdowns).

Tip 1: Online webinars organiseren om leads te genereren

Eén tool die echt perfect werkt om online je webinar op te zetten, is Webinargeek.com. Een slimme tool waarmee je in een handomdraai webinars kunt organiseren. Een aantal van onze klanten maken hier al gebruik van. Om het ook makkelijk te maken voor jouw organisatie hebben we een complete WebinarGeek gratis handleiding gemaakt met alle tips en tricks erin. Super interessant als je je kennis wilt delen met prospects en klanten.

Tip 2: WhatsApp campagnes om e-mailadressen te genereren of direct te verkopen

Plaisir du Vin Facebook post corona crisis
Met name voor winkels en andere B2C organisaties die direct aan consumenten leveren is de WhatsApp feature in Facebook/Instagram interessant. Je kunt de CTA (call-to-action/trigger) vanuit je advertenties direct naar WhatsApp sturen en zo direct persoonlijk met je prospects in contact komen. Bekijk de case die we hebben opgezet voor een lokale wijnwinkel en hun laatste post.

Tip 3: Klanten informeren over veranderende openingstijden of online opties via Google Mijn bedrijf

Wil je klanten informeren over andere openingstijden of bestelmogelijkheden dan kun je bijvoorbeeld een opvallende banner (bekijk hier een voorbeeld) op je site plaatsen. Via Optimize is dit heel gemakkelijk op te zetten. Google Mijn bedrijf wordt tijdens Corona veelvuldig gebruikt en aangezien deze bovenaan de resultaten staan in Google is het ook aan te raden om deze te updaten. Er zijn veel mogelijkheden die je kunt inzetten met tal van andere SEO tips die we beschrijven in dit artikel.

Tip 4: Inzet van Social Campagnes om 65% goedkoper te adverteren

Tijdens de eerdere lockdowns hebben we veel campagnes gedraaid op social media, waarbij we op LinkedIn, Facebook en Instagram mooie resultaten hebben behaald tegen lagere kosten. Met name het adverteren op een top 100 hitlist (100 bedrijven die je graag als klant wilt) werkte goed voor B2B bedrijven. Leadgeneratie campagnes voor brochure aanvragen en online sales werkte goed bij onze B2C klanten. Bekijk hier alle mogelijkheden en cases.

Tip 5: Inzet van GIFjes om op te vallen

Afgelopen weken hebben we voor veel klanten GIFjes opgenomen die we inzetten voor campagnes, een kerstgroet voor klanten of collega’s of om de social content kalender interactiever te maken. Bekijk hier wat inspiratie.

image description

Meer weten over online marketing tijdens de corona crisis?

Mocht je vragen, opmerkingen, ideeën of aanvullingen hebben, neem gerust contact met ons op.

Direct contact