Tips & Trucs: Google AdWords GAUC 2012


gauc

De Conference Day  van de GAUC  op 21 november 2012 was erg geslaagd en nuttig. Deze editie stond geheel in het teken van Google AdWords en wij waren erbij! Naar aanleiding van de presentaties op deze interessante dag gaan wij de komende maanden een aantal blogs schrijven waarbij we de opgedane kennis hebben toegepast in de praktijk.

De komende maanden zullen de volgende onderwerpen aan bod komen:

1. Geografische targeting

Mede geïnspireerd op de veelvoorkomende vraag van onze klanten: “waarom zie ik mijn advertentie niet? ” gaan wij in deel 1 dieper in op geografische targeting. Altijd al willen weten hoe je Adwords campagne presteert per provincie of stad? Hoe kun je zien of je advertentie wel/niet wordt vertoond en hoe kun je inspelen op verschillen tussen bepaalde regio’s? Lees hier het artikel over geografische targeting!

2. Wijzigingen in kwaliteitsscore

De welbekende kwaliteitsscore is een indicator over de tevredenheid van de zoeker op Google. Dit cijfer tussen 1 en 10 is echter een momentopname waardoor wijzigingen in kwaliteitsscore haast niet te achterhalen zijn. In deel 2 zullen we laten zien hoe je wijzigingen in de kwaliteitsscore inzichtelijk kunt maken. Lees hier het artikel over de kwaliteitsscore!

3. Advertenties testen

Door continu te testen met nieuwe advertentievarianten leer je je doelgroep steeds beter kennen. Slechts kleine veranderingen kunnen al grote consequenties hebben op de prestaties van een advertentie. Maar hoe weet je of je voldoende gegevens hebt  om een goede conclusie te trekken? Lees hier het artikel over advertenties testen.

Wil je zelf al wat meer informatie over Google Adwords, bekijk dan eens de presentaties van GAUC – Adwords Edition 2012. Mocht je vragen of opmerkingen hebben over dit artikel, dan kun je die uiteraard hieronder plaatsen.

In de tussentijd: blijf testen en optimaliseren met je Google Adwords campagnes. Je bent nooit klaar…

Tot binnenkort!

Carmen Willems

Carmen Willems

Carmen schrijft blogartikelen over SEA (Google Adwords) en is binnen Leadrs continu bezig om Google Adwords campagnes effectief in te zetten en te optimaliseren. Naast deze passie, heeft ze haar handen vol aan haar gezin (twee dochters) en geniet ze van uitstapjes, vakantie en hardlopen.

More Posts

Tags:

gauc gauc 2012 google adwords congres sea 

 

1 reactie op “Tips & Trucs: Google AdWords GAUC 2012

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*