Let op met tekst in afbeeldingen van je Facebook-advertentie


omslag blog

Adverteren met afbeeldingen via Facebook, het is eigenlijk heel gemakkelijk maar er zijn verschillende zaken waar je op moet letten. Zo is het niet toegestaan om je afbeelding vol te stoppen met tekst. Facebook heeft hiervoor een maximum percentage. Ook wel bekend als het 20%-tekstbeleid.

Toegestane hoeveelheid tekst in de afbeelding van je Facebook-advertentie

Aangezien je de doelgroep wilt overtuigen om actie te ondernemen op jouw advertentie ga je werken met tekst in je Facebook afbeelding. Hier zit echter een maximum aan vast. Een Facebookafbeelding mag maximaal 20% tekst bevatten. Wanneer je meer tekst in je afbeelding gebruikt zal de advertentie na enige tijd offline worden gehaald. Let hierbij op dat het niet exact om 20% van de afbeelding gaat. Facebook controleert dit door de afbeeldingen op te splitsen in blokken. Als meer dan 20% van die blokken tekst bevat is het niet toegestaan. Zie hieronder een voorbeeld.

Controleer je Facebook-advertentie

Om te kijken hoeveel tekst je afbeelding bevat kun je de Rastertool van Facebook gebruiken. Door hier je afbeelding te uploaden kun je zien hoeveel procent van je afbeelding tekst bevat. Dit hulpmiddel is een raster van 5 bij 5 met 25 hokjes in totaal (zie hierboven). Door je afbeelding in te laden kun je het aantal vakjes met teksten aanklikken om zo te kijken of je advertentie op basis van de hoeveelheid tekst wordt goedgekeurd.

Let op: dit raster laat zien hoe een advertentie op tekstgehalte wordt beoordeeld. Het is aan Facebook om uiteindelijk te beslissen of je afbeelding wel of niet met hun beleid overeenkomt.

facebook rastertool

Wat is dan wel en niet toegestaan volgens het 20%-tekstbeleid?

Wat is toegestaan volgens het 20%-tekstbeleid:

  • Afbeeldingen van producten waarbij tekst op het product zelf is afgebeeld
  • Foto’s van producten in werkelijke situaties of foto’s van producten tegen een achtergrond

Wat is niet toegestaan volgens het 20%-tekstbeleid:

  • Afbeeldingen waarin op het logo is ingezoomd of afbeeldingen met tekst eroverheen
  • Afbeeldingen waaraan duidelijk tekst op het product is toegevoegd om ons beleid te omzeilen

Meer weten over het adverteren op Facebook?

Heb je vragen over dit artikel of wil je meer weten over het adverteren via Facebook? Neem contact met ons op en ontdek wat de kansen en mogelijkheden voor jouw organisatie zijn!

Rico Schilt

Rico Schilt

Rico houdt zich onder andere bezig met Social Media en E-mailmarketing en schrijft hier dan ook regelmatig blogartikelen over. In zijn vrije tijd is Rico voornamelijk te vinden met vrienden op het voetbalveld en reist hij het hele land af voor de beste festivals.

More Posts - Website

Follow Me:
LinkedIn

Tags:

facebook facebook adverteren 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*