Uitgelicht: de promotie extensie in Google


promotie-extensie

Wat? Wéér een nieuwe advertentie extensie? In juli kondigden we de nieuwe AdWords ervaring al aan. Naast een vernieuwde lay-out en interface, zijn er in de nieuwe AdWords ervaring ook nieuwe functionaliteiten beschikbaar. Een leuk nieuw onderdeel is de Promotie extensie! In dit artikel lees je er meer over.

Waarom promotie extensies?

Consumenten zijn altijd op zoek naar de beste deal. Het is zelfs zo dat 7 van de 10 internetgebruikers eerst aanbiedingen bekijken voordat ze naar een winkel gaan. Om deze koopjesjagers te bereiken, komt Google AdWords nu met iets nieuws: De promotie extensie. Deze extensie maakt het mogelijk om de laatste aanbiedingen en promoties aan je advertenties toe te voegen zonder dat daar nieuwe advertentieteksten voor geschreven moeten worden.

Promotie extensies toevoegen

Wil je zelf aan de slag gaan met promotie extensies? Dan heb je het volgende nodig:

  • Toegang tot de nieuwe AdWords ervaring (de promotie extensie is niet beschikbaar gemaakt in de oude interface).
  • Een relevante aanbieding die aansluit bij het product of dienst in de advertentie.
  • Een beschikbare aanbieding (oude aanbiedingen mogen niet toegevoegd worden).

Voeg in 10 stappen een promotie extensie toe aan je advertenties:

  1. Navigeer naar het tabje ‘Advertenties en extensies’ en ga naar ‘Extensies’.
  2. Klik op Extensie toevoegen en selecteer ‘Promotie extensie’.
  3. Kies of je de extensie op account-, campagne- of advertentiegroepniveau toe wilt voegen.
  4. Optioneel kies je vervolgens een gelegenheid (is het een speciale kerstaanbieding bijvoorbeeld?).
  5. Selecteer de taal van de promotie met de bijbehorende valuta.
  6. Bepaal vervolgens je promotietype, is dit een geldbedrag of kortingspercentage?
  7. Geef met maximaal 20 tekens aan wat de promotie precies betekent en vul een uiteindelijke URL in waar gebruikers de promotie kunnen vinden. Geef optioneel ook de details van de promotie op, bijvoorbeeld bij besteding van minimaal € 50,- of voeg een promotiecode toe.
  8. Vervolgens is het mogelijk om een start- en einddatum toe te voegen, dit helpt je de advertenties actueel te houden.
  9. Wil je de promotiecode alleen op mobiel tonen? Selecteer dan ‘Geavanceerde instellingen’ en vink het vakje ‘Mobiel’ aan.
  10. Tenslotte is het mogelijk om de extensie alleen op bepaalde dagen en / of tijdstippen weer te geven.

promotie-extensie-instellingen

Vragen over de promotie extensie?

Benieuwd naar de mogelijkheden van de promotie extensie voor jouw organisatie? Neem dan contact met ons op. We denken dan graag met je mee!

Roxanne Groenberg

Roxanne Groenberg

Roxanne is gespecialiseerd in online advertising en webanalytics. Haar enthousiasme ligt met name in het uitstippelen van Customer Journeys en vervolgens het optimaliseren en aanpassen daarvan a.d.h.v. grondige analyses. In haar vrije tijd houdt zij zich bezig met fotografie, lezen, Yoga en Pilates en is ze daarnaast druk met de studie Organisatiepsychologie.

More Posts - Website

Follow Me:
LinkedInGoogle Plus

Tags:

advertentie-extensies adwords-ervaring 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*