Google updates: Google Penguin 2.0 komt eraan!

Door | 16 mei 2013 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Er is een hoop informatie te vinden over alle updates die Google doet. Ook op deze blog wordt hier al regelmatig naar verwezen. Zoals bekend zijn de 2 belangrijkste updates de Google Panda update en de Google Penguin update. Daarnaast is over de Google Venice update de laatste tijd behoorlijk wat te doen geweest. Nu

» Lees het hele artikel

Google Venice update: lokale SEO wordt belangrijker

Door | 7 mei 2013 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Als je het hebt over Google algoritme updates, komen de Google Panda update en de Google Penguin update vaak als 1e naar boven. Er is echter nog een Google update die behoorlijk wat impact heeft op de zoekresultaten en de vindbaarheid van je website en dat is de Google Venice update. Deze is in februari

» Lees het hele artikel

Het B2B Marketing Forum: de journey from lead to customer!

Door | 3 mei 2013 | B2B marketing, Customer Journey | Geen reacties.

Een tijdje geleden heb ik samen met Jordi Damen een bezoek gebracht aan het B2B Marketing forum te Amsterdam. Een mooie kans om de ontwikkelingen die we zelf zien in de B2B branche te toetsen tijdens dit evenement. Het was een inspirerende dag waarin zaken als marketing automation, leadnurturing en verschillende aspecten in het proces

» Lees het hele artikel

Google recensies

Door | 1 mei 2013 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | 10 reacties.

In het vorige blogartikel over Google+ Lokaal heb ik uitgelegd hoe je precies een Google+ Lokaal pagina aanmaakt. Als dit is gelukt, is de volgende stap heel belangrijk: het verkrijgen van (positieve) reviews. Hoe je een recensie toevoegt in Google+ Lokaal (of als je het nog op de ouderwetse manier wilt doen in Google Places)

» Lees het hele artikel

Een Google+ Lokaal pagina maken

Door | 26 april 2013 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

(Dit blogartikel is inmiddels wat verouderd en Google heeft in de tussentijd een aantal instellingen aangepast. Om de nieuwste informatie over het aanmaken van een Google Mijn Bedrijf pagina te bekijken, verwijzen we je graag door naar ons nieuwe blogartikel). Zoals in mijn vorige artikel te lezen was, is Google Places inmiddels geïntegreerd in Google+

» Lees het hele artikel

Geplaatste Facebook paginaberichten aanpassen

Door | 23 april 2013 | Social Media | 49 reacties.

Als beheerder van een Facebook pagina, kan het wel eens handig zijn om een paginabericht achteraf aan te passen. Dat geldt niet alleen voor het maken van tekstuele wijzigingen, maar kan ook betrekking hebben op het toevoegen van campagne tags aan een link om inspanningen op social media achteraf ook goed te kunnen meten via

» Lees het hele artikel

Van Google Places naar Google+ Lokaal

Door | 19 april 2013 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | 1 reactie.

In de hoop om het nog altijd niet helemaal van de grond komende Google+ weer een nieuwe boost te geven, heeft Google sinds eind mei 2012 de lokale Google Places pagina’s omgezet naar Google+ Lokaal pagina’s. Google zelf zegt op die manier meer sociale interactie te willen creëren. Je vindt de pagina’s in Google+ onder

» Lees het hele artikel

AdWords advertenties: effectief testen

Door | 12 april 2013 | SEA (internet adverteren) | 1 reactie.

Het testen van verschillende advertentieteksten is een continu proces in Google AdWords. Je weet immers niet van tevoren wat jouw doelgroep intrigeert. Communiceer je een call-to-action of leg je de focus op de USP’s? En welke USP’s kies je? Of wordt het juist een combinatie? Gebruik daarom een A/B test of kies voor een multivariate

» Lees het hele artikel

Haal meer uit je LinkedIn profiel met rich media features

Door | 1 maart 2013 | Social Media | 2 reacties.

Presentaties, persberichten en artikelen zijn een mooie toevoeging op je LinkedIn profiel en kunnen ter ondersteuning dienen bij het creëren van expertise in een branche of vakgebied. In dit artikel zal ik toelichten hoe je zelf op een eenvoudige manier content in de vorm van video’s, presentaties of artikelen kunt toevoegen. Maakte je in het verleden gebruik

» Lees het hele artikel

Alles draait om de kwaliteitsscore!

Door | 7 februari 2013 | SEA (internet adverteren) | 1 reactie.

Op het moment dat iemand iets zoekt  in Google, berekent Google een zogenaamde kwaliteitsscore. Deze indicator laat zien hoe relevant jouw zoekwoorden, advertenties en bestemmingspagina zijn. Hoe hoger deze kwaliteitsscore is, hoe goedkoper de kosten per klik voor jouw advertentie zullen zijn. De kwaliteitsscore is de spil in de wereld van Google AdWords. De formule

» Lees het hele artikel

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden