Waar meet ik mijn AdWords conversies?

Door | 20 augustus 2013 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Regelmatig constateren we een verschil in conversieaantallen tussen Google Analytics en de AdWords Conversion Tracker (het Google AdWords meetsysteem). Welke meetmethode is nu het meest effectief? In dit artikel worden de voors en tegens toegelicht. Verschil in conversieaantallen Eén bezoeker en/of conversie kan al het verschil maken tussen een rendabele en falende campagne. Wanneer je

» Lees het hele artikel

Wat heeft de AdWords-campagne nu écht opgebracht?

Door | 13 augustus 2013 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Heb je al eens opgemerkt dat het aantal conversies dat je vandaag van de afgelopen week ziet, een week later ineens gestegen is? Zeker wanneer je als organisatie te maken hebt met hoge conversieaantallen en / of een langer oriëntatieproces, kan dit een veelvoorkomende kwestie zijn. Helaas met als gevolg dat je hierdoor niet altijd

» Lees het hele artikel

Een Google+ bedrijfspagina aanmaken

Door | 5 augustus 2013 | SEO (zoekmachine optimalisatie), Social Media | 11 reacties.

Mijn vorige artikel ging over de invloed van Google+ op SEO. De conclusie was dat Google+ een positieve invloed heeft op SEO, omdat de content uit Google+ snel hoog rankt in Google, het is immers een product van Google zelf. Gezien de kans bestaat dat Google+ in de toekomst een nog grotere rol gaat spelen,

» Lees het hele artikel

Google+ en SEO – heeft dat met elkaar te maken?

Door | 29 juli 2013 | SEO (zoekmachine optimalisatie), Social Media | 1 reactie.

Google+ wordt nog altijd weinig gebruikt door bedrijven. Dit is op zich goed te verklaren, want het is nog altijd niet echt van de grond gekomen, ook al doet Google er van alles aan om het toch op de kaart te krijgen. Veel bedrijven zien er echter de toegevoegde waarde nog niet van en dat

» Lees het hele artikel

Effect belastingwijzigingen automarkt op kosten per lead

Door | 24 juni 2013 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Door de wijzigingen in de autobelastingen per 1 juli 2012 zijn de nieuwprijzen van auto’s drastisch veranderd. Ook de grenzen voor BPM-vrijstelling en bijtelling zijn gewijzigd. Natuurlijk hebben deze wijzigingen gevolgen voor de consumentenmarkt. Maar wat betekent dit voor de marketingkosten van een autodealer? Gevolgen belastingwijzigingen voor de Opel Corsa In dit blog nemen we

» Lees het hele artikel

Een succesvolle leadopvolging begint met de juiste samenwerking tussen marketing en sales!

Door | 19 juni 2013 | B2B marketing | 1 reactie.

Dit artikel is onderdeel van een blogreeks rondom het B2B Marketing Forum waar ik samen met Jordi Damen een bezoek aan heb gebracht. In dit artikel zal ik dieper ingaan op de samenwerking tussen marketing en sales en wordt antwoord gegeven op de vraag hoe je marketing en sales beter op elkaar kunt afstemmen, zodat

» Lees het hele artikel

Business case: Meer dan cijfers alleen

Door | 5 juni 2013 | Cases, Strategie | Geen reacties.

Ben je bezig met een business case en heb je moeite om de juiste cijfers te vinden? Of zijn de resultaten van je campagnes achteraf vaak anders dan je vooraf inschatte? Laat dit artikel je dan helpen! In dit artikel beschrijf ik de 5 belangrijkste factoren waar je rekening mee kunt houden om de juiste

» Lees het hele artikel

Google Authorship Markup – Erkenning voor online auteurs

Door | 30 mei 2013 | SEO (zoekmachine optimalisatie), Social Media | Geen reacties.

Update 1 september 2014 Google heeft onlangs besloten om de authorship markup niet meer te tonen in de zoekresultaten. Het gaat hier om de koppeling tussen je Google+ profiel met de artikelen op je blog. Met het tonen van je Google+ foto bij het zoekresultaat is Google in juni al gestopt, maar vanaf nu wordt

» Lees het hele artikel

Leads genereren met inbound marketing!

Door | 27 mei 2013 | B2B marketing | 1 reactie.

Tijdens mijn vorige artikel over het B2B Marketing Forum ben ik ingegaan op het beslissingsproces van een business consumer en hoe je met de juiste inzichten in een waardenetwerk je producten en dienstverlening beter kunt afstemmen op je klanten. In dit artikel zal ik aan de hand van 2 presentaties (UNIT4 en Hubspot) een toelichting

» Lees het hele artikel

De versoepeling van de cookiewet

Door | 22 mei 2013 | Web analytics | Geen reacties.

De cookiewet: er is al ontzettend veel over te doen geweest. Gisterenochtend was er weer eens wat nieuws over de cookiewet te melden. Minister Kamp heeft in een brief aan de Tweede Kamer een versoepeling van de cookiewet kenbaar gemaakt. De samenvatting voor jullie: Het belangrijkste cookienieuws De grote vraag: Kan de cookiemelding verwijderd worden

» Lees het hele artikel

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden