2016: de klassieke topposities verleden tijd?

Door | 1 februari 2016 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | 2 reacties.

De werkzaamheden van een SEO-specialist, bestonden lange tijd voor een groot deel uit het zo hoog mogelijk scoren op belangrijke zoekwoorden. Het liefst natuurlijk op toppositie 1. Hier werden allerlei technieken op los gelaten en de monitoring tools om posities bij te kunnen houden, werden veelvuldig geraadpleegd. Met o.a. de Panda update is deze focus

» Lees het hele artikel

De customer journey: De waarde van een kanaal

Door | 22 januari 2016 | Customer Journey, Web analytics | Geen reacties.

Eerder beschreef ik hoe je in 5 stappen de eerste opzet van je journey maakt. Hierbij gaf ik aan dat de belangrijkste stap het meten, analyseren en leren van je journey is. Zo kun je nog beter je doelgroep segmenteren en de verschillende fases binnen de journey uittekenen. Om het effect van de journey goed

» Lees het hele artikel

De customer journey: In 5 stappen een eerste opzet

Door | 18 januari 2016 | Customer Journey | Geen reacties.

Met een enorme diversiteit aan (online) marketingkanalen, targeting mogelijkheden en succesvolle marketingbureaus, zit de uitdaging van bedrijven al lang niet meer in online zichtbaarheid, maar in effectieve online zichtbaarheid. Hoe bereik je nu écht die klant en maak je van die klant je ambassadeur? Het antwoord zit in een doordachte klantgerichte strategie; de customer journey.

» Lees het hele artikel

Heatmap analyse: meer dan alleen een mooi plaatje

Door | 12 januari 2016 | Conversie-optimalisatie, Usability (gebruiksvriendelijkheid) | Geen reacties.

Ik zit bij de klant om de maandelijkse resultaten en acties te bespreken. Inmiddels ben ik aangekomen bij het volgende agendapunt: Heatmap analyse. “Wat houdt dat dan in?” vraagt de klant. “Hiermee kun je zien hoe bezoekers over jouw website navigeren” antwoord ik en klik meteen door naar de slide waarop de eerste heatmap te

» Lees het hele artikel

Heeft Instagram adverteren dezelfde potentie als Facebook advertising?

Door | 7 januari 2016 | Social Media | Geen reacties.

Het gebruik van Instagram stijgt nog steeds dagelijks en inmiddels zien ook steeds meer bedrijven de mogelijkheden van het populaire netwerk. Sinds 30 september 2015 hebben bedrijven in Nederland ook de mogelijkheid om te adverteren via Instagram. Als je redelijk fanatiek gebruik maakt van Instagram, zal je ongetwijfeld al verschillende advertenties voorbij hebben zien komen.

» Lees het hele artikel

Het LIFT Model: 6 factoren waarmee je jouw conversiepercentage kunt verhogen

Door | 29 december 2015 | Conversie-optimalisatie | Geen reacties.

Op de 2e dag van het Conversion Hotel congres heb ik de presentatie bijgewoond van Chris Goward, de oprichter van WiderFunnel. Hij was wat mij betreft 1 van de meest inspirerende sprekers op het congres en ik heb zijn verhaal dan ook met de grootst mogelijke interesse in me opgenomen. 1 van de speerpunten van

» Lees het hele artikel

Wanneer kan ik gebruik maken van Facebook Atlas?

Door | 22 december 2015 | Social Media | Geen reacties.

Het was 29 september 2014 toen Facebook met Facebook Atlas hét nieuwe advertising platform aankondigde. Nu, ruim een jaar later zie ik er als online marketeer nog bar weinig van. Hoe zit het nou met Facebook Atlas? En, wanneer kunnen MKB-bedrijven er gebruik van maken? Wat kan je met Facebook Atlas? Ik kan me voorstellen

» Lees het hele artikel

Congres: Conversion Hotel 2015

Door | 18 december 2015 | Conversie-optimalisatie | Geen reacties.

Op vrijdag 20 november 2015 heb ik de reis naar Texel gemaakt, om me daar met nog zo’n 150 andere ‘vakidioten’ een heel weekend lang bij te laten praten en te laten inspireren over alles wat te maken heeft met conversie-optimalisatie. In dit artikel vertel ik je alles over het congres, maar blijf ons blog

» Lees het hele artikel

Website van het jaar: Geas.nl

Door | 26 november 2015 | Cases, Strategie, Usability (gebruiksvriendelijkheid) | 3 reacties.

Met trots kunnen we bekend maken dat één van onze klanten, Geas Energiewacht, de titel ‘Website van het Jaar 2015‘ mag gaan voeren! De ‘Website van het Jaar‘-verkiezing is de grootste online publieksprijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan de beste en populairste websites van Nederland. Het Nederlandse publiek beoordeelt in 24 categorieën zijn favoriet op

» Lees het hele artikel

Wat is het belang van een goede bedankpagina?

Door | 25 november 2015 | Usability (gebruiksvriendelijkheid) | Geen reacties.

Bedankt voor… jouw download, uw aanvraag, je bestelling, uw reactie. Ik kom ze helaas nog steeds tegen: bedankpagina’s die niet meer bevatten dan één regeltje tekst. (Wees gerust, ik noem geen namen ;)). Terwijl een bedankpagina juist één van de plekken op jouw website is waar je kunt werken aan klantenbinding en klanttevredenheid. Ik ga

» Lees het hele artikel

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden