Waar moet ik nu beginnen met conversietesten? Gebruik het PIE framework!

Door | 1 maart 2016 | Conversie-optimalisatie | Geen reacties.

Een lastig vraagstuk bij het bepalen van conversietesten is, waar begin ik met testen? Waarmee kan ik het snelste, beste en meeste resultaat behalen? Je kunt natuurlijk alle pagina’s tegelijk testen, maar het is aan te raden om eerst te bepalen welke pagina’s het belangrijkste zijn voor je klant. Hiervoor had Chris Gardner tijdens Conversion

» Lees het hele artikel

Release: Facebook Canvas; interactieve full-screen advertenties

Door | 26 februari 2016 | Social Media | Geen reacties.

In september werd het al aangekondigd, maar nu is het dan ook echt zover; de release van Facebook Canvas. Na meerdere tests lanceert Facebook met Canvas een mogelijkheid om voor het eerst full-screen interactieve advertenties op te zetten. Uit tests van Facebook is gebleken dat gebruikers gemiddeld 31 seconden per ad spendeerden. De best functionerende

» Lees het hele artikel

Google wijzigt opzet zoekresultaten

Door | 23 februari 2016 | SEA (internet adverteren), SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Vanuit Google is er nog geen officiële bevestiging, maar de resultaten zijn inmiddels te zien wanneer je de Google zoekmachine opent: de advertenties aan de rechterkant zijn verdwenen. Zoek bijvoorbeeld maar eens naar ‘rijschool breda’: Er is een groot wit vlak aan de rechterkant te zien. Boven Google Maps staan 4 tekstadvertenties, verder niets. Het

» Lees het hele artikel

De customer journey: Je klant is geen (betaald) zoekwoord

Door | 8 februari 2016 | Customer Journey, SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Eerder beschreef ik hoe je in 5 stappen de eerste opzet van je journey maakt. Binnen een customer journey zal search, zowel organisch als betaald, nog steeds een prominente rol spelen. Via ingevoerde zoekwoorden in een zoekmachine als Google worden advertenties aan gebruikers en hun zoekopdrachten gekoppeld. Door het effectief inzetten en beheren van je

» Lees het hele artikel

2016: de klassieke topposities verleden tijd?

Door | 1 februari 2016 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | 2 reacties.

De werkzaamheden van een SEO-specialist, bestonden lange tijd voor een groot deel uit het zo hoog mogelijk scoren op belangrijke zoekwoorden. Het liefst natuurlijk op toppositie 1. Hier werden allerlei technieken op los gelaten en de monitoring tools om posities bij te kunnen houden, werden veelvuldig geraadpleegd. Met o.a. de Panda update is deze focus

» Lees het hele artikel

De customer journey: De waarde van een kanaal

Door | 22 januari 2016 | Customer Journey, Web analytics | Geen reacties.

Eerder beschreef ik hoe je in 5 stappen de eerste opzet van je journey maakt. Hierbij gaf ik aan dat de belangrijkste stap het meten, analyseren en leren van je journey is. Zo kun je nog beter je doelgroep segmenteren en de verschillende fases binnen de journey uittekenen. Om het effect van de journey goed

» Lees het hele artikel

De customer journey: In 5 stappen een eerste opzet

Door | 18 januari 2016 | Customer Journey | Geen reacties.

Met een enorme diversiteit aan (online) marketingkanalen, targeting mogelijkheden en succesvolle marketingbureaus, zit de uitdaging van bedrijven al lang niet meer in online zichtbaarheid, maar in effectieve online zichtbaarheid. Hoe bereik je nu écht die klant en maak je van die klant je ambassadeur? Het antwoord zit in een doordachte klantgerichte strategie; de customer journey.

» Lees het hele artikel

Heatmap analyse: meer dan alleen een mooi plaatje

Door | 12 januari 2016 | Conversie-optimalisatie, Usability (gebruiksvriendelijkheid) | Geen reacties.

Ik zit bij de klant om de maandelijkse resultaten en acties te bespreken. Inmiddels ben ik aangekomen bij het volgende agendapunt: Heatmap analyse. “Wat houdt dat dan in?” vraagt de klant. “Hiermee kun je zien hoe bezoekers over jouw website navigeren” antwoord ik en klik meteen door naar de slide waarop de eerste heatmap te

» Lees het hele artikel

Heeft Instagram adverteren dezelfde potentie als Facebook advertising?

Door | 7 januari 2016 | Social Media | Geen reacties.

Het gebruik van Instagram stijgt nog steeds dagelijks en inmiddels zien ook steeds meer bedrijven de mogelijkheden van het populaire netwerk. Sinds 30 september 2015 hebben bedrijven in Nederland ook de mogelijkheid om te adverteren via Instagram. Als je redelijk fanatiek gebruik maakt van Instagram, zal je ongetwijfeld al verschillende advertenties voorbij hebben zien komen.

» Lees het hele artikel

Het LIFT Model: 6 factoren waarmee je jouw conversiepercentage kunt verhogen

Door | 29 december 2015 | Conversie-optimalisatie | Geen reacties.

Op de 2e dag van het Conversion Hotel congres heb ik de presentatie bijgewoond van Chris Goward, de oprichter van WiderFunnel. Hij was wat mij betreft 1 van de meest inspirerende sprekers op het congres en ik heb zijn verhaal dan ook met de grootst mogelijke interesse in me opgenomen. 1 van de speerpunten van

» Lees het hele artikel

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden