Friends of Search 2016

Door | 6 mei 2016 | Customer Journey, SEA (internet adverteren), SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Donderdag 11 februari 2016 was het tijd voor het 3e Friends of Search congres. Het congres vond plaats in de Kromhouthal in Amsterdam, wat een erg toffe locatie was! Leadrs was dit jaar vertegenwoordigd door Anke en Roxanne. De dag bestond uit diverse sessies op SEO en SEA gebied. Met in totaal 11 sessies en

» Lees het hele artikel

Einde ”ouderwets” tijdperk Instagram na aankondiging algoritme

Door | 23 maart 2016 | Social Media | Geen reacties.

Update: 7 april 2016 Instagram is inmiddels gestart met de niet chronologische tijdlijn. Het algoritme van Instagram is in eerste instantie uitgerold in Finland, Ierland, Nieuw-Zeeland, Singapore, Venezuela én Nederland. Oorspronkelijk bericht: Van oorsprong was Instagram natuurlijk het platform zonder alle commerciële uitingen, eigenlijk het alternatief voor Facebook dat inmiddels vol stond met advertenties. Toen

» Lees het hele artikel

De 4 invalshoeken van conversie

Door | 14 maart 2016 | Conversie-optimalisatie | Geen reacties.

Een andere zeer inspirerende spreker tijdens Conversion Hotel was Oli Gardner. Zijn bedrijf Unbounce legt de focus vooral op het creëren van goede landingspagina’s om meer conversies te genereren. Naast dat hij een hele leuke manier had van het vertellen van zijn verhaal, was de inhoud ervan ook nog eens super interessant! De 4 invalshoeken

» Lees het hele artikel

HTTPS: Zorg goed voor de gegevens van jouw klanten

Door | 7 maart 2016 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Onze klanten hebben het inmiddels al vernomen via hun Leadrs-contactpersonen: we streven er naar om in 2016 hun corporate websites (geen campagne/actiewebsites) te voorzien van een SSL certificaat, zodat hun website aangeroepen wordt via een beveiligde verbinding: HTTPS. Maar, waarom hebben we dit streven juist nu omgezet in actie? En wat is het verschil tussen

» Lees het hele artikel

Waar moet ik nu beginnen met conversietesten? Gebruik het PIE framework!

Door | 1 maart 2016 | Conversie-optimalisatie | Geen reacties.

Een lastig vraagstuk bij het bepalen van conversietesten is, waar begin ik met testen? Waarmee kan ik het snelste, beste en meeste resultaat behalen? Je kunt natuurlijk alle pagina’s tegelijk testen, maar het is aan te raden om eerst te bepalen welke pagina’s het belangrijkste zijn voor je klant. Hiervoor had Chris Gardner tijdens Conversion

» Lees het hele artikel

Release: Facebook Canvas; interactieve full-screen advertenties

Door | 26 februari 2016 | Social Media | Geen reacties.

In september werd het al aangekondigd, maar nu is het dan ook echt zover; de release van Facebook Canvas. Na meerdere tests lanceert Facebook met Canvas een mogelijkheid om voor het eerst full-screen interactieve advertenties op te zetten. Uit tests van Facebook is gebleken dat gebruikers gemiddeld 31 seconden per ad spendeerden. De best functionerende

» Lees het hele artikel

Google wijzigt opzet zoekresultaten

Door | 23 februari 2016 | SEA (internet adverteren), SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Vanuit Google is er nog geen officiële bevestiging, maar de resultaten zijn inmiddels te zien wanneer je de Google zoekmachine opent: de advertenties aan de rechterkant zijn verdwenen. Zoek bijvoorbeeld maar eens naar ‘rijschool breda’: Er is een groot wit vlak aan de rechterkant te zien. Boven Google Maps staan 4 tekstadvertenties, verder niets. Het

» Lees het hele artikel

De customer journey: Je klant is geen (betaald) zoekwoord

Door | 8 februari 2016 | Customer Journey, SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Eerder beschreef ik hoe je in 5 stappen de eerste opzet van je journey maakt. Binnen een customer journey zal search, zowel organisch als betaald, nog steeds een prominente rol spelen. Via ingevoerde zoekwoorden in een zoekmachine als Google worden advertenties aan gebruikers en hun zoekopdrachten gekoppeld. Door het effectief inzetten en beheren van je

» Lees het hele artikel

2016: de klassieke topposities verleden tijd?

Door | 1 februari 2016 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | 2 reacties.

De werkzaamheden van een SEO-specialist, bestonden lange tijd voor een groot deel uit het zo hoog mogelijk scoren op belangrijke zoekwoorden. Het liefst natuurlijk op toppositie 1. Hier werden allerlei technieken op los gelaten en de monitoring tools om posities bij te kunnen houden, werden veelvuldig geraadpleegd. Met o.a. de Panda update is deze focus

» Lees het hele artikel

De customer journey: De waarde van een kanaal

Door | 22 januari 2016 | Customer Journey, Web analytics | Geen reacties.

Eerder beschreef ik hoe je in 5 stappen de eerste opzet van je journey maakt. Hierbij gaf ik aan dat de belangrijkste stap het meten, analyseren en leren van je journey is. Zo kun je nog beter je doelgroep segmenteren en de verschillende fases binnen de journey uittekenen. Om het effect van de journey goed

» Lees het hele artikel

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden