De zes basisprincipes van overtuigen door Robert Cialdini (deel 2)

Door | 15 november 2012 | Neuromarketing, Usability (gebruiksvriendelijkheid) | 1 reactie.

Enthousiast geworden na het eerste deel van de reeks ‘De zes basisprincipes van overtuigen door Robert Cialdini‘? Deze week zullen we de volgende twee overtuigingsprincipes bespreken, namelijk; Sympathie en Consistentie. Ook in deel 2 zullen we de tips van de sprekers en een aantal vragen behandelen. 3. Sympathie: zorg dat je je klant ook echt

» Lees het hele artikel

De Cookiewet: Wat moet ik ermee?

Door | 8 november 2012 | Web analytics | 1 reactie.

We krijgen steeds vaker de vraag: “Er is zoveel te doen rondom de cookiewet. Moeten wij hier ook al actie op ondernemen?”. Reden genoeg voor ons om jullie een korte, praktische uiteenzetting te geven over de situatie rondom de cookiewet, zoals nu bij ons bekend. Voor meer diepgaande en juridische informatie willen we echter ook

» Lees het hele artikel

10 tips voor online recruitment

Door | 6 november 2012 | Social Media | 5 reacties.

Het afgelopen jaar zijn we regelmatig (lees maandelijks of zelfs wekelijks) lastig gevallen door recruiters en werving- en selectiebureaus met de vraag of we nog op zoek zijn naar nieuwe medewerkers. Iedere keer staan we deze partijen netjes te woord en krijgen ze van ons hetzelfde antwoord: “Nee, we zijn niet geïnteresseerd”. De keuze om

» Lees het hele artikel

De 6 basisprincipes van het overtuigen door Robert Cialdini (deel 1)

Door | 1 november 2012 | Neuromarketing | 4 reacties.

Neuromarketing wordt steeds belangrijker voor het internet. Neuromarketing is het vakgebied waarbij hersenactiviteit in de gaten gehouden wordt. Er wordt met name gekeken naar wat voor emoties er ontstaan bij mensen na het zien van bepaalde uitingen. Zo kunnen kleine aanpassingen in bijvoorbeeld de look & feel van je website bijvoorbeeld al grote verschillen maken.

» Lees het hele artikel

Google Penguin update

Door | 25 mei 2012 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Na de al eerder beschreven Google Panda update is nu de Google Penguin update wereldwijd uitgerold (sinds 24 april 2012).Terwijl de Panda update zich vooral richtte op websites van slechte kwaliteit, richt de Penguin update zich op het tegengaan van webspam. Lees hieronder wat de update precies inhoudt.  Nieuwe update in het gevecht tegen webspam

» Lees het hele artikel

QR Code Case: Heineken

Door | 27 april 2012 | Social Media | Geen reacties.

Goede marketingcampagne van Heineken tijdens het Heineken Open’er Music Festival (terugkerend event in Polen). In een speciaal hiervoor ingerichte tent op het terrein konden bezoekers een sticker met QR-code laten maken, gekoppeld aan een persoonlijke boodschap van de bezoeker. Leuk gevonden, goed uitgevoerd en een mooi voorbeeld van de mogelijkheden anno 2012 om online en

» Lees het hele artikel

Over Twitter En Zoekmachinemarketing (SEO) – Twylah

Door | 27 april 2012 | SEO (zoekmachine optimalisatie), Social Media, Web analytics | Geen reacties.

Veel bedrijven twitteren er lustig op los. Prima. Zeker als er voor de doelgroep relevante content gedeeld wordt en er sprake is van interactie. Eén van de belangrijkste nadelen die ik ervaar met Twitter is de ‘vergankelijkheid’ van content. Jouw waardevolle links, leuke tips en interessante dialogen verdwijnen in de timeline. Zakken steeds dieper weg

» Lees het hele artikel

SEO trends 2012

Door | 1 maart 2012 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Ook in 2012 goed scoren met uw website? De 10 belangrijkste trends voor 2012 heb ik hieronder opgesomd waarbij de eindgebruiker meer dan ooit centraal staat.  Wat zijn de belangrijkste SEO trends van 2012? 1. Zorg voor Panda-proof websites Op 27 februari is er weer een nieuwe Panda-update geweest, Panda 3.3. Een aantal belangrijke wijzigingen

» Lees het hele artikel

Facebook redesign: kansen voor merken en bedrijven!

Door | 15 februari 2012 | Social Media | Geen reacties.

Facebook heeft aanzienlijke veranderingen doorgevoerd in het design van de fanpagina’s.  In dit artikel beschrijf ik de belangrijkste veranderingen en de nieuwe kansen / mogelijkheden die hierdoor ontstaan. Belangrijkste veranderingen Branding staat meer dan ooit centraal door middel van een omslagfoto. Deze foto kun je inzetten om creatief in te spelen op acties. 2. Vastpinnen

» Lees het hele artikel

LinkedIn nu officieel ook in het Nederlands

Door | 27 januari 2012 | Social Media | Geen reacties.

Het heeft even geduurd, maar LinkedIn is vanaf vandaag ook in het Nederlands. Alle labels, teksten en opties zijn vertaald en daarnaast is het mogelijk om ook een ‘officieel’ Nederlandstalig profiel aan te maken. Wat biedt deze nieuwe instelling mij voor kansen? Op het eerste gezicht is deze aanpassing erg handig voor mensen die wat

» Lees het hele artikel

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden