Een Google+ Lokaal pagina maken

Door | 26 april 2013 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

(Dit blogartikel is inmiddels wat verouderd en Google heeft in de tussentijd een aantal instellingen aangepast. Om de nieuwste informatie over het aanmaken van een Google Mijn Bedrijf pagina te bekijken, verwijzen we je graag door naar ons nieuwe blogartikel). Zoals in mijn vorige artikel te lezen was, is Google Places inmiddels geïntegreerd in Google+

» Lees het hele artikel

Geplaatste Facebook paginaberichten aanpassen

Door | 23 april 2013 | Social Media | 49 reacties.

Als beheerder van een Facebook pagina, kan het wel eens handig zijn om een paginabericht achteraf aan te passen. Dat geldt niet alleen voor het maken van tekstuele wijzigingen, maar kan ook betrekking hebben op het toevoegen van campagne tags aan een link om inspanningen op social media achteraf ook goed te kunnen meten via

» Lees het hele artikel

Van Google Places naar Google+ Lokaal

Door | 19 april 2013 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | 1 reactie.

In de hoop om het nog altijd niet helemaal van de grond komende Google+ weer een nieuwe boost te geven, heeft Google sinds eind mei 2012 de lokale Google Places pagina’s omgezet naar Google+ Lokaal pagina’s. Google zelf zegt op die manier meer sociale interactie te willen creëren. Je vindt de pagina’s in Google+ onder

» Lees het hele artikel

AdWords advertenties: effectief testen

Door | 12 april 2013 | SEA (internet adverteren) | 1 reactie.

Het testen van verschillende advertentieteksten is een continu proces in Google AdWords. Je weet immers niet van tevoren wat jouw doelgroep intrigeert. Communiceer je een call-to-action of leg je de focus op de USP’s? En welke USP’s kies je? Of wordt het juist een combinatie? Gebruik daarom een A/B test of kies voor een multivariate

» Lees het hele artikel

Haal meer uit je LinkedIn profiel met rich media features

Door | 1 maart 2013 | Social Media | 2 reacties.

Presentaties, persberichten en artikelen zijn een mooie toevoeging op je LinkedIn profiel en kunnen ter ondersteuning dienen bij het creëren van expertise in een branche of vakgebied. In dit artikel zal ik toelichten hoe je zelf op een eenvoudige manier content in de vorm van video’s, presentaties of artikelen kunt toevoegen. Maakte je in het verleden gebruik

» Lees het hele artikel

Alles draait om de kwaliteitsscore!

Door | 7 februari 2013 | SEA (internet adverteren) | 1 reactie.

Op het moment dat iemand iets zoekt  in Google, berekent Google een zogenaamde kwaliteitsscore. Deze indicator laat zien hoe relevant jouw zoekwoorden, advertenties en bestemmingspagina zijn. Hoe hoger deze kwaliteitsscore is, hoe goedkoper de kosten per klik voor jouw advertentie zullen zijn. De kwaliteitsscore is de spil in de wereld van Google AdWords. De formule

» Lees het hele artikel

Cookiewet Update: analyse cookies

Door | 23 januari 2013 | Web analytics | 2 reacties.

Twee maanden geleden schreef ik een eerste bericht over de cookiewet die vanaf juni 2012 actief is. Eind 2012 hebben enkele politici zich bemoeid met de cookiewet, dus tijd voor een update van het vorige artikel. De bemoeienis: Het plaatsen van analyse cookies – wel of geen uitzondering? Een belangrijk discussiepunt in de initiële cookiewet

» Lees het hele artikel

Waarom zie ik mijn eigen AdWords advertentie niet?

Door | 4 januari 2013 | SEA (internet adverteren) | 3 reacties.

Bij de livegang van een nieuwe AdWords campagne krijgen we regelmatig dezelfde vraag van onze klanten: “Waarom zie ik mijn advertentie niet?”. Iedereen gaat altijd wel even kijken hoe de advertentie in Google er nu werkelijk uit ziet. “Maar wat raar, ik zie mijn advertentie helemaal niet…?” Natuurlijk gaan we dan eerst even kijken of

» Lees het hele artikel

De zes basisprincipes van overtuigen door Robert Cialdini (deel 3)

Door | 18 december 2012 | Neuromarketing, Usability (gebruiksvriendelijkheid) | 1 reactie.

Inmiddels zijn we beland bij het laatste deel van de reeks ‘De zes basisprincipes van overtuigen door Robert Cialdini’. In deze blog zullen we de laatste twee overtuigingsprincipes behandelen, namelijk: Wederkerigheid en Schaarste. 5. Wederkerigheid: het is geven en nemen, ook met je klanten “People say yes to people they own”, ofwel als je oprecht

» Lees het hele artikel

Tips & Trucs: Google AdWords GAUC 2012

Door | 7 december 2012 | SEA (internet adverteren), Web analytics | 1 reactie.

De Conference Day  van de GAUC  op 21 november 2012 was erg geslaagd en nuttig. Deze editie stond geheel in het teken van Google AdWords en wij waren erbij! Naar aanleiding van de presentaties op deze interessante dag gaan wij de komende maanden een aantal blogs schrijven waarbij we de opgedane kennis hebben toegepast in

» Lees het hele artikel

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden