Cookiewet Update: analyse cookies

Door | 23 januari 2013 | Web analytics | 2 reacties.

Twee maanden geleden schreef ik een eerste bericht over de cookiewet die vanaf juni 2012 actief is. Eind 2012 hebben enkele politici zich bemoeid met de cookiewet, dus tijd voor een update van het vorige artikel. De bemoeienis: Het plaatsen van analyse cookies – wel of geen uitzondering? Een belangrijk discussiepunt in de initiële cookiewet

» Lees het hele artikel

Waarom zie ik mijn eigen AdWords advertentie niet?

Door | 4 januari 2013 | SEA (internet adverteren) | 3 reacties.

Bij de livegang van een nieuwe AdWords campagne krijgen we regelmatig dezelfde vraag van onze klanten: “Waarom zie ik mijn advertentie niet?”. Iedereen gaat altijd wel even kijken hoe de advertentie in Google er nu werkelijk uit ziet. “Maar wat raar, ik zie mijn advertentie helemaal niet…?” Natuurlijk gaan we dan eerst even kijken of

» Lees het hele artikel

De zes basisprincipes van overtuigen door Robert Cialdini (deel 3)

Door | 18 december 2012 | Neuromarketing, Usability (gebruiksvriendelijkheid) | 1 reactie.

Inmiddels zijn we beland bij het laatste deel van de reeks ‘De zes basisprincipes van overtuigen door Robert Cialdini’. In deze blog zullen we de laatste twee overtuigingsprincipes behandelen, namelijk: Wederkerigheid en Schaarste. 5. Wederkerigheid: het is geven en nemen, ook met je klanten “People say yes to people they own”, ofwel als je oprecht

» Lees het hele artikel

Tips & Trucs: Google AdWords GAUC 2012

Door | 7 december 2012 | SEA (internet adverteren), Web analytics | 1 reactie.

De Conference Day  van de GAUC  op 21 november 2012 was erg geslaagd en nuttig. Deze editie stond geheel in het teken van Google AdWords en wij waren erbij! Naar aanleiding van de presentaties op deze interessante dag gaan wij de komende maanden een aantal blogs schrijven waarbij we de opgedane kennis hebben toegepast in

» Lees het hele artikel

De zes basisprincipes van overtuigen door Robert Cialdini (deel 2)

Door | 15 november 2012 | Neuromarketing, Usability (gebruiksvriendelijkheid) | 1 reactie.

Enthousiast geworden na het eerste deel van de reeks ‘De zes basisprincipes van overtuigen door Robert Cialdini‘? Deze week zullen we de volgende twee overtuigingsprincipes bespreken, namelijk; Sympathie en Consistentie. Ook in deel 2 zullen we de tips van de sprekers en een aantal vragen behandelen. 3. Sympathie: zorg dat je je klant ook echt

» Lees het hele artikel

De Cookiewet: Wat moet ik ermee?

Door | 8 november 2012 | Web analytics | 1 reactie.

We krijgen steeds vaker de vraag: “Er is zoveel te doen rondom de cookiewet. Moeten wij hier ook al actie op ondernemen?”. Reden genoeg voor ons om jullie een korte, praktische uiteenzetting te geven over de situatie rondom de cookiewet, zoals nu bij ons bekend. Voor meer diepgaande en juridische informatie willen we echter ook

» Lees het hele artikel

10 tips voor online recruitment

Door | 6 november 2012 | Social Media | 5 reacties.

Het afgelopen jaar zijn we regelmatig (lees maandelijks of zelfs wekelijks) lastig gevallen door recruiters en werving- en selectiebureaus met de vraag of we nog op zoek zijn naar nieuwe medewerkers. Iedere keer staan we deze partijen netjes te woord en krijgen ze van ons hetzelfde antwoord: “Nee, we zijn niet geïnteresseerd”. De keuze om

» Lees het hele artikel

De 6 basisprincipes van het overtuigen door Robert Cialdini (deel 1)

Door | 1 november 2012 | Neuromarketing | 4 reacties.

Neuromarketing wordt steeds belangrijker voor het internet. Neuromarketing is het vakgebied waarbij hersenactiviteit in de gaten gehouden wordt. Er wordt met name gekeken naar wat voor emoties er ontstaan bij mensen na het zien van bepaalde uitingen. Zo kunnen kleine aanpassingen in bijvoorbeeld de look & feel van je website bijvoorbeeld al grote verschillen maken.

» Lees het hele artikel

Google Penguin update

Door | 25 mei 2012 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Na de al eerder beschreven Google Panda update is nu de Google Penguin update wereldwijd uitgerold (sinds 24 april 2012).Terwijl de Panda update zich vooral richtte op websites van slechte kwaliteit, richt de Penguin update zich op het tegengaan van webspam. Lees hieronder wat de update precies inhoudt.  Nieuwe update in het gevecht tegen webspam

» Lees het hele artikel

QR Code Case: Heineken

Door | 27 april 2012 | Social Media | Geen reacties.

Goede marketingcampagne van Heineken tijdens het Heineken Open’er Music Festival (terugkerend event in Polen). In een speciaal hiervoor ingerichte tent op het terrein konden bezoekers een sticker met QR-code laten maken, gekoppeld aan een persoonlijke boodschap van de bezoeker. Leuk gevonden, goed uitgevoerd en een mooi voorbeeld van de mogelijkheden anno 2012 om online en

» Lees het hele artikel

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden