Nóg Grotere Expanded text ads (ETA’s)


expanded text ad

In 2016 zijn de eerste uitgebreidere vormen van advertentieteksten door Google geïntroduceerd. 2 jaar later (aug 2018) hebben de ETA’s een nieuw jasje gekregen:

  • Van 2 koppen naar 3 koppen
  • Van 1 beschrijvingsregel naar 2
  • Aantal tekens beschrijvingsregel(s): van 80 naar 90

Het voordeel hiervan is dat je meer USP’s van je merk / dienst kunt communiceren en dat je advertentietekst nog meer ruimte claimt in de zoekresultaten. Kortom: hij valt nog meer op. Google verwacht dat je doorklik met 15% zou kunnen toenemen. Hartstikke top: meer ruimte om de consument te overtuigen en de communicatie aan te laten sluiten op de landingspagina (relevantie!).

Sh*t, wat gaat er gebeuren met mijn huidige advertentieteksten?

No worries, je huidige advertentieteksten blijven gewoon draaien. Tijdens de transitie in 2016 werd heel duidelijk aangegeven dat de oude advertentieteksten uiteindelijk zouden vervallen, maar de nieuwe uitgebreidere advertentieteksten zullen voorlopig niet de huidige expanded text ads advertentieteksten gaan vervangen.

Heb jij de nieuwe uitgebreide expanded text ads al gezien?

Je zult gaan merken dat niet altijd de volledige invulling van je nieuwe uitgebreidere advertentietekst wordt getoond. Denk hierbij aan schermgrootte en wat volgens het algoritme van Google het beste zal werken. Het kan dus zo zijn dat alleen kop 1 & 2 en beschrijvingsregel 1 van je nieuwe ETA wordt getoond. Let dus goed op dat je de belangrijkste zaken in kop 1 en 2 en in beschrijvingsregel 1 blijft verwerken.

Gooi je “oude” schoenen nog niet weg

De komst van de nieuwe ETA’s hebben een aantal gevolgen. De advertentieteksten zullen meer gaan opvallen en naar verwachting dus een hogere doorklik realiseren. We zullen moeten gaan testen of het inderdaad een hogere doorklik oplevert en wat voor effect de hogere doorklik verder heeft op online resultaten. Zet dus niet al je huidige advertentieteksten uit, maar loop eerste even je nieuwe schoenen in voordat je oude weg doet; testen! Misschien is het wel té veel informatie die een consument tot zich moet nemen? Of klikt iemand omdat het zo’n grote advertentie is? Naast de ontdekkingsreis naar het effect op SEA is het ook vrij waarschijnlijk dat het effect heeft op je organische resultaten (SEO), to be continued!

Wij zouden Leadrs niet zijn als we nu natuurlijk al volop testen hebben opgetuigd met deze nieuwe advertentie mogelijkheid! We verzamelen data over meerdere branches (thinking big) en delen uiteraard met jullie de learnings zodra we meer weten 😊. Voor nu:

expanded text ads

Sandra van der Zee

Sandra van der Zee

Sandra houdt zich binnen Leadrs voornamelijk bezig met de inzet van SEA. Waar ze happy van wordt in haar vrije tijd? Stedentrips, nieuwe restaurantjes, borrelavonden met vrienden en dierentuin bezoekjes.

More Posts

Tags:

eta expanded text ads google ads 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*