Facebook redesign: kansen voor merken en bedrijven!


headercocacola

Facebook heeft aanzienlijke veranderingen doorgevoerd in het design van de fanpagina’s.  In dit artikel beschrijf ik de belangrijkste veranderingen en de nieuwe kansen / mogelijkheden die hierdoor ontstaan.

Belangrijkste veranderingen

  1. Branding staat meer dan ooit centraal door middel van een omslagfoto. Deze foto kun je inzetten om creatief in te spelen op acties.

2. Vastpinnen van foto’s zorgt ervoor dat je berichten / foto’s nog eens extra onder de aandacht brengt op je tijdlijn. Ze worden daarmee namelijk automatisch bovenaan je tijdlijn gezet.

3. Doordat het versturen van privé berichten een stuk makkelijker is geworden, is het goed kunnen toepassen van webcare ook een stap dichterbij gekomen.

4. Tabs worden anders weergegeven, waarmee de toegevoegde waarde van een aparte welkomsttab direct komt te vervallen. De volgorde van tabs is nog steeds aan te passen.

 

5. Berichten worden net als op een persoonlijk profiel weergegeven in een tijdlijn, waarbij je eenvoudig bepaalde periodes kunt selecteren. Zo kun je ontwikkelingen en mijlpalen van je bedrijf melden, zelfs tot jaren terug.

6. ‘Vind ik leuks’ hebben een prominentere plaats op de pagina gekregen, waardoor je  andere relevante pagina’s onder de aandacht kunt brengen.

7. Applicaties hadden altijd een maximale breedte van 520 pixels. Deze worden nu over de gehele breedte van de pagina weergegeven.

8. Met het nieuwe administratiepanel zie je direct de laatste meldingen , berichten en statistieken van jouw fan pagina.

Kansen voor merken en bedrijven

Met deze wijzigingen wordt beeldmateriaal en beleving op je fanpagina nog belangrijker. Het draait niet meer om die ene actie of welkomstpagina, waarmee je zoveel mogelijk ‘likes’ probeert te vergaren. Nee, de welkomstpagina is verleden tijd en maakt plaats voor echte content! Content die herkent wordt door je fans en exact die waarden en beleving uitstraalt, die je als merk al jarenlang nastreeft.

Michael Letens

Michael Letens

Michael houdt zich binnen Leadrs bezig met strategische vraagstukken, verdiept zich in Customer Experience en zorgt er mede voor dat marketing automation bij veel van onze klanten hoog op de agenda komt te staan. Zijn ervaringen deelt hij graag op ons blog. Hij is daarnaast trotse vader, speelt fanatiek basketbal, bouwt in zijn vrije tijd carnavalswagens en is fervent liefhebber van reizen en stedentrips.

More Posts - Website

Follow Me:
TwitterFacebookLinkedIn

Tags:

branding facebook fan pages fan pagina's omslagfoto social media timeline 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*