De nieuwe AdWords-ervaring


nieuwe adwords ervaring

In 2016 werd ‘De nieuwe AdWords-ervaring’ door Google aangekondigd, inmiddels is de Alfaversie al overgegaan naar de Bètaversie en eind dit jaar zal de lay-out in alle AdWords accounts beschikbaar zijn.

Wat is de nieuwe AdWords-ervaring?

Het startpunt van de wijziging is bij Google ontstaan vanuit de vraag: “How can we make AdWords as relevant for the next 15 years as the first 15?”. De belangrijkste aanpassing zit in de visualisatie van de campagneresultaten in AdWords. Het nieuwe ontwerp maakt het voor adverteerders makkelijker om in een oogopslag te zien wat goed werkt en welke onderdelen geoptimaliseerd kunnen worden.

nieuwe adwords ervaring

Een overzicht van de voordelen van de nieuwe lay-out:

  • Maak en verbeter campagnes op basis van unieke bedrijfsdoelen
  • Bespaar tijd door snellere toegang tot veelgebruikte functies én een snellere laadtijd van de interface
  • Ontvang actiegerichte insights visueel weergegeven in diagrammen en effectieve rapportagetools
  • Nieuwe exclusieve functies voor manageraccounts

Nieuwe namen en functies

De nieuwe interface maakt gebruik van iets andere benamingen op nieuwe plaatsen in AdWords. Hieronder een kort overzicht van de verschillen t.o.v. de oude versie:

nieuwe benamingen en plaatsen in AdWords

Mis je functies?

Dat kan kloppen! Nog niet alle functies zijn beschikbaar in de nieuwe interface en sommige functies worden bewust niet overgezet. De komende maanden wordt de bètaversie verder geoptimaliseerd, aan het einde van dit jaar zal de nieuwe versie overal worden uitgerold.

Heeft jouw account al toegang tot de nieuwe versie?

De nieuwe AdWords-ervaring is momenteel alleen beschikbaar voor geselecteerde adverteerders. Nieuwsgierig of de nieuwe versie in jouw account al beschikbaar is? Controleer dan of je rechts onderin je AdWords interface een blauwe melding krijgt met ‘Probeer het nieuwe AdWords’ en klik op de melding:

adwords melding

Wil je terug naar de oude lay-out? Klik dan op ‘Tools, facturering en instellingen’ en klik rechts bovenin op ‘Terug naar vorige versie van AdWords’.

oudere versie

Vragen?

Mocht je vragen hebben over de nieuwe lay-out of bepaalde onderdelen niet meer terug kunnen vinden, neem dan gerust contact met ons op. We kijken graag met je mee!

Roxanne Groenberg

Roxanne Groenberg

Roxanne is gespecialiseerd in online advertising en webanalytics. Haar enthousiasme ligt met name in het uitstippelen van Customer Journeys en vervolgens het optimaliseren en aanpassen daarvan a.d.h.v. grondige analyses. In haar vrije tijd houdt zij zich bezig met fotografie, lezen, Yoga en Pilates en is ze daarnaast druk met de studie Organisatiepsychologie.

More Posts - Website

Follow Me:
LinkedInGoogle Plus

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden