Nieuwe advertentieopzet Google


gewijzigde-advertentieopzet-google

Eind mei werd het al door Google aangekondigd en het is nu dan ook eindelijk zo ver; nieuwe uitgebreide tekstadvertenties in Google. De nieuwe advertentieopzet in Google is geoptimaliseerd voor de schermafmetingen van de populairste smartphones en bieden meer advertentieruimte voor meer informatie over producten en services. Het idee achter deze wijziging is dat (vooral mobiele) gebruikers in Google precies willen weten wat een bedrijf te bieden heeft voordat zij naar de website gaan. Eerdere experimenten tonen aan dat sommige adverteerders met de nieuwe advertentieopzet klikfrequentiestijgingen van meer dan 20% rapporteerden t.o.v. de huidige tekstadvertenties. Dit zijn de verschillen:

verschillen google advertentieopzet

Bron: adwords-nl.blogspot.nl

Eerste advertenties omgezet

Zowel in Google AdWords als in de door ons veelgebruikte AdWords Editor is deze functionaliteit nu uitgerold en inmiddels hebben wij inmiddels de eerste advertenties omgezet:

advertentieopzet google

Komende weken gaan we testen met de vernieuwde advertentieopzet en later dit jaar komen we hierop terug met de lessons learned en best practices.

Mocht je hier in de tussentijd vragen over hebben, horen we dat natuurlijk graag!

Roxanne Groenberg

Roxanne Groenberg

Roxanne is gespecialiseerd in webanalytics en online advertising. Haar enthousiasme ligt met name in het vertalen van cijfers en trends naar concrete acties om de algehele (online) strategie van de klant naar een hoger niveau te tillen. In haar vrije tijd geniet ze van nieuwe recepten, mooie wijnen, fotografie, yoga en lezen.

More Posts - Website

Follow Me:
LinkedIn

Tags:

Google google adwords online adverteren 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*