Marketing Live 2019


google marketing live 2019

Google heeft tijdens haar jaarlijkse marketing event Marketing Live, dit jaar gehouden in San Francisco, weer een aantal innovaties aangekondigd. Wij worden het meest enthousiast van de volgende innovaties!

DISCOVERY ADS

Wie haar merk breed wil promoten richting klanten zal blij zijn met de aankondiging van Discovery Ads. Dit nieuwe campagnetype plaatst je display advertenties op YouTube, Gmail Sponsored Promotions, social tabs en in de feed van Google Discover. De eerste testen van Google tonen aan dat het aantal klikken verbeterde met 50% ten opzichte van standaard video-advertenties. Op korte termijn zal Google de bèta uitzetten voor Discovery ads. De extra toevoeging om gebruik te maken van carrousel advertenties zal aan het eind van het jaar beschikbaar zijn.

discovery ads

GALLERY ADS

De tweede advertentietype die Google bekend maakte tijdens Marketing Live 2019 zijn: Gallery Ads. Als adverteerder is het straks mogelijk om tussen de 4 en 8 afbeeldingen toe te voegen aan tekstadvertenties in het zoeknetwerk. Deze advertenties zullen worden vertoond in een carrousel. Naast de afbeeldingen kan er gebruik worden gemaakt van 3 koppen. Per afbeelding mag er een beschrijving worden geschreven van maximaal 70 tekens. Naast dat er wordt betaald per klik, zoals bij reguliere advertenties in het zoeknetwerk, voegt Google hier ook pay per swipe aan toe. De eerste testen tonen een stijging van 25% in interactie aan. We moeten nog even wachten tot we aan de gang kunnen met Gallery Ads. De eerste uitrol zal aan het eind van 2019 plaatsvinden.

gallery ads

BUMPER MACHINE

YouTube speelt een steeds grotere rol binnen het spectrum van Google Ads en is een belangrijk onderdeel van je salesfunnel. Zo lanceerde Google vorig jaar nog YouTube 4 Action met de focus op interactie vanuit YouTube. Dit jaar ligt de focus voor Google op het stukje contentcreatie. Met de nieuwe Bumper Machine in YouTube kunnen adverteerders straks op een simpele wijze een filmpje in laten korte en inzetten als bumper ad. Op basis van machine learning is het straks mogelijk om een filmpje van 90 seconde om te zetten tot een bumper van 6 seconde. Ook deze feature zal aan het eind van dit jaar worden uitgerold.

youtube bumper ads

DIRECT KOPEN IN SHOPPING

Om in te spelen op gebruiksgemak voor de consument lanceert Google de mogelijkheid om direct te kopen binnen Google Shopping. Als consument hoef je niet eerst meer de website van de retailer te bezoeken voor een aankoop. Mocht je wel eerste de website of webshop willen bezoeken, dan kan dat nog steeds.

direct kopen google shopping

CUSTOM AUDIENCES

Naast de aangepaste intentiedoelgroep (personen die de intentie hebben om een product of dienst af te nemen) en aangepaste affiniteitsdoelgroep (personen die interesse hebben in een bepaald product of dienst) komt Google met Custom Audiences. Deze nieuwe manier van targeting bevat zowel de intentie – als de affiniteitsdoelgroepen. Deze nieuwe manier van targeting moet straks de concurrentie aangaan met de vergelijkbare doelgroep targeting van Facebook. Custom Audiences kan worden gebruikt voor search, GSP, YouTube, display en Discovery Ads.

Ben jij net als wij ook zo enthousiast over de laatste innovaties van Google, maar weet je niet hoe je ze kan inzetten voor jouw organisatie? We kijken graag met je mee! Neem contact met ons op.

Stanley Link

Stanley Link

Stanley houdt zich bij Leadrs bezig met SEA en schrijft hier ook regelmatig een blogartikel over. In zijn vrije tijd is Stanley vaak te vinden in de sportschool. Daarnaast kan je hem blij maken met etentjes of borrelavonden.

More Posts - Website

Tags:

bumper ads bumper machine custom audiences discovery ads gallery ads Google google shopping marketing live pay per swipe YouTube 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*