Leadrs aanwezig op het Google Partner Event


blog rox

Op dinsdag 25 maart was Leadrs aanwezig op het Google Partner Event in Utrecht. Een dag vol inspiratie waar de laatste trends en ontwikkelingen in de online markt centraal stonden. In deze update willen we deze laatste ontwikkelingen die door de Google specialisten gepresenteerd zijn, graag met je delen.

It’s early morning on the web

Is dit echt zo? Volgens Google wel. Hoewel er online de afgelopen jaren al enorme stappen zijn gemaakt, is dit pas het begin. In 2013 waren er gemiddeld 2 miljard mensen ‘online’ en als het aan Google ligt, is dat in 2020 ruim 5 miljard met zo’n 50 miljard connected devices. Zoveel mensen, zoveel wensen… Hoe val je op? Denk eens aan de weekmarkt met meerdere groentekramen. Wie of wat maakt het verschil? De kwaliteit en de prijzen zijn vrijwel gelijk, het zijn met name de mensen achter de kraam die ervoor zorgen dat je iets koopt.

Het jaar waarin desktop en mobiel samen komen

Google voorspelt dat 2014 nu dan toch echt het jaar wordt waarin desktop en mobiel samen komen. En hoewel we het allemaal al jaren weten en het ieder jaar ‘het jaar van de mobiele apparaten’ is, blijft volgens Google, nog steeds het merendeel van de organisaties achter op mobiel.

‘Small ahead of the big’. Kleinere organisaties gaan sneller dan de grotere organisaties. Door juist nu te starten met mobiel, heb je kans op een grote voorsprong op de concurrent.

Drie interessante weetjes:

  1. In Japan is ruim 90% van de telefoons waterproof. Hier gaan de telefoons dan ook echt overal mee naar toe. Beeld je eens in dat deze trend zich ook in Nederland ontwikkelt, is je organisatie daar klaar voor?
  2. Ongeveer 28% van de kinderen tussen de 3 en 4 jaar, maakt al ‘gebruik’ van een tablet. Deze generatie gaat bepalen waar het digitale tijdsperk naar toe gaat. Laten we de kleinste gebruikers dus zeker niet uit het oog verliezen!
  3. Azië is (en blijft voorlopig) veruit de grootste e-commerce ‘spender’. Wat opmerkelijk is, gezien de verschillen in inkomens t.o.v. bijvoorbeeld Amerika.

Be there, be relevant & be optimised

Deze boodschap stond gedurende de dag centraal. Veel organisaties ervaren dat het adverteren op mobiele apparaten een stuk minder goed converteert dan bijvoorbeeld op desktop. Maar wat organisaties vaak vergeten, is dat het eerste contact met een organisatie / website steeds vaker via een mobiel apparaat is. Indien het eerste contact (via mobiel) goed is, komen bezoekers later terug via desktop om vervolgens daar te converteren. Indien de website zeer ongebruiksvriendelijk is op mobiel, acht een groot deel van de bezoekers (ruim 61%) de kans groot, een andere website (van de concurrent dus) te bezoeken. Daarnaast geeft 46% van de mobiele gebruikers aan, dat zij mobiel met name gebruiken om informatie te zoeken. Belangrijk om dus tóch aanwezig te zijn!

Het voordeel van adverteren op verschillende apparaten is, dat je de doelgroep altijd en overal in de juiste mindset kunt bereiken. Dit kan erg succesvol zijn, mits je natuurlijk ook relevant en geoptimaliseerd bent.

Drie interessante weetjes:

  1. Gemiddeld kijken we zo’n 150 keer per dag op onze telefoon (bij 8 uur slaap). Dat is iedere zes en een halve minuut!
  2. 90% van de mensen met meerdere ‘online’ apparaten, beweegt tussen de verschillende apparaten.
  3. En 86% gebruikt meerdere apparaten tegelijk.

Belangrijk voor nu

Het is van belang om in alle strategieën nu toch echt mobiel mee te gaan nemen. Maar, houd hierbij ook alvast rekening met toekomstige devices zoals: smart-tv, wearables (bijvoorbeeld Google Glass) en connected cars. Houd altijd cross device options in je achterhoofd. Heb je nog geen mobiel geoptimaliseerde website? Denk eens na over hoe je (tot je een mobiele site hebt) mobiele bezoekers toch als klant kunt behouden. Plaats bijvoorbeeld op iedere pagina ‘e-mail mij deze link’ om de link of informatie van de pagina eenvoudig en snel naar de bezoeker te mailen.

Een mobiele strategie die bij je organisatie past?

Wil je graag de voorsprong op je concurrent nemen door mobiel te integreren in je huidige online strategie? Binnen Leadrs zijn we al volop bezig met verschillende mobiele strategieën. Neem contact met ons op en ontdek wat de kansen en mogelijkheden voor jouw organisatie zijn!

Roxanne Groenberg

Roxanne Groenberg

Roxanne is gespecialiseerd in online advertising en webanalytics. Haar enthousiasme ligt met name in het uitstippelen van Customer Journeys en vervolgens het optimaliseren en aanpassen daarvan a.d.h.v. grondige analyses. In haar vrije tijd houdt zij zich bezig met fotografie, lezen, Yoga en Pilates en is ze daarnaast druk met de studie Organisatiepsychologie.

More Posts - Website

Follow Me:
LinkedInGoogle Plus

Tags:

a/b testen advertenties gebruiksvriendelijkheid Google google partners mobiel mobiele website online adverteren 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden