Google training: Strategisch partnerschap


strategie stdc get-to-by

Team SEA heeft in juli een bezoek gebracht aan Google om, naast het genieten van een lekkere lunch, ook een leerzame training te krijgen over hoe we onze klanten op strategisch niveau verder kunnen helpen. In deze blog vertellen we je meer over wat er in deze training aan bod kwam en hoe we dit in gaan zetten om onze klanten naar een nog hoger niveau te kunnen tillen.

Marktleiders; The Leadrs way

Wij, als Leadrs, werken met onze klanten het liefst samen op strategisch niveau. Wij zijn geen campagnebureau, maar we gaan een partnerschap met de klant aan om de bedrijfsresultaten te verbeteren. Samen met de klant ontwikkelen we een strategie die we op onze gezamenlijke weg naar marktleider blijven toetsen en analyseren. Onze slogan is niet voor niets “Wij maken online marktleiders” ;-).

Belangrijk voor een goed partnerschap is de communicatie tussen klant en bureau. Weten wat er momenteel bij het bedrijf speelt, wat de belangrijkste inkomstenbron is, wie op dit moment hun grootste concurrenten zijn, hoe de klantreis eruit ziet en tegen welke uitdagingen ze aanlopen. Kortom: kansen en uitdagingen blijven delen met elkaar, zodat we hier slim op kunnen inspelen en voorop blijven lopen.

See-Think-Do-Care (STDC)

De eerste stap voor het bepalen van een strategie is het doorlopen van het STDC model. Dit model beschrijft de verschillende fases van een klantreis en laat je nadenken over middelen en KPI’s.

  • See: Je eerste contact;
  • Think: De klant denkt over je product na;
  • Do: Plaatsvinden van aankoop;
  • Care: Zorgen dat de klant zo lang mogelijk klant blijft.

stdc model

Voor iedere fase uit het STDC model ontwikkel je een strategie. Deze strategie kan worden vormgegeven in het Get-To-By model die tot concrete acties leiden.

Het Get-To-By model

Google heeft meerdere tools voor het bepalen van de strategie. Tijdens de training hebben we een nieuwe methode besproken: Get-To-By. Met deze methode kunnen we in één zin formuleren wat de doelgroep, doelstelling en strategie is:

Get: Hier bepaal je de doelgroep en dan het liefst een zo specifiek mogelijk segment ervan;
To: Hier bepaal je wat je wilt dat de doelgroep gaan doen (je doel);
By: Hier bepaal hoe je het doel gaat bereiken.

Voorbeeld:

get-to-by

Deze methode kun je toepassen op je huidige strategie formulering, of gebruiken voor het bedenken van nieuwe strategieën. De Get-To-By methode zorgt ervoor dat iedereen gemakkelijk kan zien wat je strategie wordt voor een bepaalde doelstelling / doelgroep.

Get-To-By Leadrs

Leadrs gaat haar klanten die markleider willen zijn en hun strategie naar een hoger niveau willen tillen (Get) op efficiënte en doelgerichte wijze na laten denken over hun strategieën (To) tijdens volgende brainstormsessies en klantmeetings (By).

Heb je vragen over deze blog of over hoe we jouw bedrijf kunnen ondersteunen bij het worden van marktleider? Neem dan contact met ons op.

Stanley Link

Stanley Link

Stanley houdt zich bij Leadrs bezig met SEA en schrijft hier ook regelmatig een blogartikel over. In zijn vrije tijd is Stanley vaak te vinden in de sportschool. Daarnaast kan je hem blij maken met etentjes of borrelavonden.

More Posts - Website

Tags:

get-to-by see-think-do-care stdc 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*