Google Premier Partner Awards 2019: een terugblik


google-premier-partner-awards-header

Leadrs was dit jaar finalist bij de Google Premier Partner Awards. Dit is een award uitreiking van Google waarin uitblinkende prestaties van bureaus op het gebied van online marketing geëerd worden. Begin oktober werden we verwelkomd in Dublin voor de uitreiking. In deze blog blikken we hierop terug!

Wat zijn de Google Premier Partner Awards?

De Google Premier Partner Awards is een jaarlijkse awarduitreiking waarbij innovatieve en uitblinkende resultaten, die behaald worden door gebruik van de mogelijkheden van Google Ads, beloond worden met een award. Er zijn 6 verschillende categorieën: Search Excellence, Display Excellence, App Excellence, Shopping Excellence, Video Excellence en Growing Businesses Online. In elke categorie worden bureaus uit Europa, Afrika en het Midden-Oosten genomineerd voor een award.

Leadrs genomineerd in de categorie Growing Businesses Online

Leadrs was genomineerd voor een award in de categorie Growing Businesses Online. Deze categorie hield in dat klanten geholpen zijn in hun online zichtbaarheid en groei door middel van de tools van Google. Leadrs was genomineerd met een case van onze klant BuitenHof Tuinmeubelen, waarin we lieten zien hoe we meer inzicht hebben gecreëerd in data en op basis daarvan een complete online strategie hebben opgezet. Dit met als doel een verbeterde zichtbaarheid, naamsbekendheid en bedrijfsomzet te genereren.

google-premier-partner-awards-podium

Nieuwe online marketing inspiratie

De dag van de uitreiking begon met een heleboel inspirerende presentaties van Google en andere bedrijven. Zo sprak Jay Pattissal, Global Agency Analyst bij Forrester, over de veranderingen die momenteel plaatsvinden in de bureauwereld en hoe je daar als online marketing bureau op in kunt spelen om klanten het beste te blijven ondersteunen. Hier haalden we interessante inzichten uit en dit sloot goed aan bij de ontwikkelingen waar we bij Leadrs al mee bezig zijn!

Een andere interessante presentatie was van Alistair Rennie en Claire Charron, Research Managers bij Google. Zij bespraken de kansen in ‘the messy middle’: het gebied tussen brand marketing en performance marketing, waarin er een heleboel slimme strategieën beschikbaar zijn om de klant te overtuigen om voor jouw merk te kiezen. Dit waren bekende strategieën, maar er werden indrukwekkende cijfers getoond over het effect ervan in verschillende markten. Zeker iets waar we komende tijd nog meer mee aan de slag zullen gaan.

Ook de presentatie van Luca Senatore, CEO bij het online marketing bureau Genie Goals, trok de aandacht. Ook Luca ging in op veranderingen die momenteel gaande zijn in de bureauwereld, maar focuste meer op hoe je hier concreet op in kunt spelen als bureau. Een aantal van deze tips zijn we reeds al gaan implementeren bij Leadrs!

De dag werd verder gevuld met een heleboel andere presentaties waaruit we volop online marketing inspiratie haalden voor het komende jaar.

google-premier-partner-awards-zaal

Het galadiner en de bekendmaking

Na alle presentaties was het eindelijk tijd voor dat waarvoor we naar Dublin waren gekomen: de award uitreiking. Deze vond plaats tijdens een chic galadiner in het prachtige Mansion House in Dublin. In een enorme, ronde zaal verzamelden de in totaal ruim 80 genomineerde bureaus zich voor een diner en natuurlijk om te horen welke bureaus er met de winst vandoor zouden gaan.

Na afloop van het diner werden de winnaars bekendgemaakt van elke categorie. Helaas ging Leadrs er niet met de winst vandoor in onze categorie Growing Businesses Online. Desondanks zijn we nog steeds heel blij en trots genomineerd te zijn. Google benoemde tijdens het evenement nogmaals dat hier de top 5% van alle EMEA bureaus aanwezig waren, al een enorme eer op zich! En natuurlijk is dit voor ons ook een motivatie om komend jaar weer samen met onze klanten aan de slag te gaan om mooie online marketing resultaten te behalen.

Jordi Damen, directeur van Leadrs: “Supermooi dat we samen met 12 andere Nederlandse bureaus aanwezig waren. Dat geeft toch erkenning dat we in de top van Nederland actief zijn en leuk om ook weer de eigenaren van andere bureaus te spreken. Volgend jaar gaan we ons best doen om te winnen, maar het gehele event heeft ervoor gezorgd dat we up-to-date zijn met nieuwe ontwikkelingen voor 2021 en nog belangrijker dat deze ook 1 op 1 aansluiten bij de koers van Leadrs. En tot slot hebben we ons netwerk vergroot en de toegang gekregen om binnen Google en Forrester ook detailinfo over een doelgroep of branche op te vragen. Zo kunnen we onze klanten blijven voorzien van de nieuwste trends en zorgen dat ze de concurrentie voorblijven.”

Bedankt Google, en hopelijk tot volgend jaar!

Linda Gommers

Linda Gommers

Linda houdt zich bij Leadrs bezig met search engine advertising (SEA) en data-analyse. In haar vrije tijd blogt ze graag en loopt ze regelmatig hard. Ook wordt ze blij van reizen, en dan het liefst naar de Verenigde Staten.

More Posts - Website

Follow Me:
LinkedIn

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*