Google Partners Accelerate – 8 en 9 december 2014


Google Accelerate Omslagfoto2

Maandag 8 en dinsdag 9 december was Leadrs samen met andere EMEA Google Partner Agencies uitgenodigd voor 2 zeer inspirerende dagen bij Google Headquarters in Dublin: Google Partners Accelerate. Hier hebben we naast gezellige netwerkborrels (bij o.a. Guiness Storehouse) ook de laatste trends en ontwikkelingen op het gebied van Search, Mobile, Storytelling en Measurement ontdekt. Hieronder een video impressie van deze 2 dagen en een korte samenvatting:

We search for inspiration

Zoekopdrachten veranderen en bestaan niet langer uit een woord, longtail zoekwoorden worden daarom belangrijker voor adverteerders. Gebruikers zoeken steeds vaker met hele zinnen en willen geïnspireerd raken en / of wijzer worden. Dat het aantal zoekopdrachten i.c.m. ‘hoe werkt’ 3 keer zo groot is t.o.v. de laatste 3 jaar, zal daarom niemand verbazen. En dat steeds meer gebruikers zoeken op ‘wat is’ en ‘waarom’, sluit hier natuurlijk ook bij aan.

Google Accelerate1

Understand, Reach & Influence

Ga eens na (met bovenstaande in gedachten) hoe je doelgroep zoekt, leer je doelgroep kennen en creëer een band. Wat is de behoefte? Het kopen van een sportschoen is niet zozeer belangrijk, maar het rennen van de marathon waar de schoen voor nodig is wel. In plaats van adverteren op ‘hardloopschoen’, zou je dus kunnen adverteren op bijvoorbeeld ‘marathon tips’ of misschien zelfs ‘starten met hardlopen’. Zie onderstaand voorbeeld van Nike:

Google Accelerate2

Naast het voordeel van lagere kosten per klik (minder concurrentie op longtail zoekwoorden), wordt de naamsbekendheid groter en waarderen consumenten het ‘meedenken’ van een bedrijf. Je bent er precies op het juiste moment, nog voordat zij zich realiseren dat ze nieuwe hardloopschoenen nodig hebben.

Vergeet mobiel niet!

Bovenstaande geldt natuurlijk niet alleen voor desktop, mobiel groeit namelijk nog steeds en wordt alleen maar belangrijker. Mobiel wordt nog vaak gebruikt voor research en een eerste kennismaking met een product / dienst / bedrijf en desktop zorgt in de meeste gevallen nog voor de daadwerkelijke aankoop. Dit betekent niet dat je mobiel niet zichtbaar moet zijn, want de aankoop wordt afgerond bij de organisatie die op mobiel is bezocht.  Wat we in gedachten moeten houden, is dat we niet meer blind afgaan op conversiepercentages per apparaat. Het is tijd om mobiel, desktop en tablet langzaam als een te gaan beschouwen.  Er zijn andere statistieken waar we naar moeten kijken!

Google Accelerate3

Het is tijd om aan de slag te gaan voor 2015

Ben je klaar voor het nieuwe Search tijdsperk en wil je een frisse strategie voor 2015 uitzetten? Wij helpen je graag met passende content en advertentiestrategieën met de daarbij behorende meetinstrumenten. Neem eens contact met ons op!

Roxanne Groenberg

Roxanne Groenberg

Roxanne is gespecialiseerd in online advertising en webanalytics. Haar enthousiasme ligt met name in het uitstippelen van Customer Journeys en vervolgens het optimaliseren en aanpassen daarvan a.d.h.v. grondige analyses. In haar vrije tijd houdt zij zich bezig met fotografie, lezen, Yoga en Pilates en is ze daarnaast druk met de studie Organisatiepsychologie.

More Posts - Website

Follow Me:
LinkedInGoogle Plus

Tags:

Google google partners google partners accelerate mobiel online adverteren sea 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden