Leadrs in The Big Apple tijdens Google Partner Summit


Leadrs op het Google Partner Summit

Donderdag 28 september was Leadrs aanwezig bij de Google Partner Summit in New York.  Vanaf 7 uur stond er een lekker ontbijtje voor ons klaar onder de Manhattan Bridge bij Pier 36 en om 9 uur werden we welkom geheten door de host. In dit artikel vind je een overzicht van de sessies, de komende weken lichten we steeds een aantal trends uit.

Key takeaways

De belangrijkste trends die tijdens het congres werden besproken:

  1. The Age of Assistance
  2. Video Advertising
  3. Mobile Experience
  4. Local Advertising
  5. Target Audiences

Leadrs op het Google Partner Summit

The Age of Assistance

President of Google Marketing Solutions Mary Ellen Coe trapte de dag af met de belangrijkste trend van dit moment ‘The Age of Assistance’. De consument is Informed, Demanding en Impatient en verwacht veel meer dan alleen informatie. We willen hulp / assistentie! Dit blijkt bijvoorbeeld uit het aantal spraakopdrachten dat snel toeneemt en het aantal zoekopdrachten i.c.m. vergelijking gerelateerde termen (bijvoorbeeld ‘ beste cv ketel’). De consument verwacht dat jij al weet waar hij / zij zich bevindt (aantal zoekopdrachten i.c.m. ‘near me’ neemt sterk af) en wil weten waar een product zo snel mogelijk gekocht kan worden. Daarnaast  is de consument niet langer geduldig. De website moet snel laden, het product moet dezelfde dag nog verstuurd worden en het restaurant moet vanavond open zijn en nu nog gereserveerd kunnen worden.  Help me faster, know me better, WOW me everywhere. Elke journey kan een high consideration journey zijn, de consument bepaalt wanneer de beslissingsfase is aangebroken. Dit maakt het uittekenen van de journey lastig! We hebben kennisgemaakt met een nieuw model om in te spelen op The Age of Assistance. Nieuwsgierig? Neem dan contact met ons op!

Google Ads Innovations

Na de eerste sessie werden door 5 productmanagers de Google Ads Innovations besproken van mobile, audience, video, local, measurement. Naast de nieuwe Google AdWords interface komen er o.a. meer mogelijkheden o.g.v. bied- en targetingopties, worden er nieuwe videoformats geïntroduceerd voor meer interactie, worden searchads geoptimaliseerd voor meer lokaal volume en wordt er hard gewerkt aan attributiemodellen om nog beter over kanalen en apparaten bij te sturen.

Reimagining Marketing through Artificial Intelligence

Artificial Intelligence geeft antwoord op de vraag hoe we machines intelligent kunnen maken, met als doel problemen / vragen automatisch op laten lossen zoals een persoon dat kan. Machine learning is het intelligent maken van de machines. Dit laatste gebeurt voor een groot deel door trial & error. De studies dragen bij aan de ontwikkeling van producten als Google Assistant, Google Lens, Pixel Phone by Google, etc.  Marvin Chow (Vice President of Global Marketing) liet zien dat Artificial Intelligence ervoor zorgt dat we straks online kunnen koppelen aan offline. Google test op dit moment met Custom Algoritm in DoubleClick waarin miljoenen touchpoints realtime gekoppeld zijn aan agenda’s, persoonlijke voorkeuren, bezochte locaties, etc.. Connecting all the dots!

Goolge Partner Summit

Getting smarter with data

Dan Taylor (Managing Director of Global Display and Programmatic Advertising) besprak hoe we data slim in kunnen zetten in online marketing. De volgende 3 vragen kunnen daarbij helpen:

  • How can we use first party data to create better ads?
  • How can you use machine learning to find new potential customers?
  • Are we taking advantage of the data inside campaign?

Voor iedere vraag hebben we handvatten die we graag met je delen, neem contact met ons op!

Driving growth with behavioral science

De laatste plenaire sessie werd gegeven door Maya Shankar (Head of Behavioral Science) Hoe en waarom nemen we beslissingen? En hoe kunnen we dit gebruiken om groei te realiseren? De volgende overtuigingstechnieken werden besproken met zeer interessante best practices:

  • The Endowment Effect
  • Commitment Devices
  • Goal Gradient Effect
  • Identity priming
  • Social norms
  • Reference Dependence

Google Partner Summit

Breakout Sessions

Na de lunch hebben Jordi en Roxanne ieder 3 breakout sessies gevolgd. Wil je meer informatie over 1 van onderstaande onderwerpen, neem dan contact met ons op en we vertellen er graag over:

  • Taking YouTube from reach to attention
  • Consumer Experiences: One step, one second
  • Using Attribution to Unlock Growth
  • Three Lessons to Improve your Customer Acquisition Strategy
  • Science, Data and The Hiring Process
  • Creating and Managing Customer Experiences

De afsluiting

De dag werd afgesloten met de Premier Partner Awards Ceremony en een gezellige borrel in het Outdoor Café. Wij zitten bomvol ideeën en inspiratie en gaan direct aan de slag met de eerste testjes bij onze klanten. To be continued!

Roxanne Groenberg

Roxanne Groenberg

Roxanne is gespecialiseerd in webanalytics en online advertising. Haar enthousiasme ligt met name in het vertalen van cijfers en trends naar concrete acties om de algehele (online) strategie van de klant naar een hoger niveau te tillen. In haar vrije tijd geniet ze van nieuwe recepten, mooie wijnen, fotografie, yoga en lezen.

More Posts - Website

Follow Me:
LinkedIn

Tags:

trends 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*