HomeBlogNieuw: Google My Business!

Nieuw: Google My Business!

Google my business

Google Maps, Google Places, Google Plus, Google+ Local… Kun je het met je bedrijf ook niet meer volgen? Hiervoor heeft Google sinds kort een oplossing: Google My Business.

Met Google My Business beheer je in één dashboard de gegevens van jouw bedrijf voor Google zoeken, Google Maps en Google+. Denk hierbij aan adres, telefoonnummer, openingstijden maar ook bedrijfsgerelateerde afbeeldingen en social media updates. Dat is wel zo prettig, want hierdoor hoeft u vanaf nu niet meer op alle verschillende Google platformen deze gegevens bij te werken.

Google my business

Waarom gebruik maken van Google+ en Google Maps?

Om de vindbaarheid van je organisatie te verbeteren wordt het aangeraden om een Google+ profiel aan te maken en daarnaast je locatie te claimen in Google Maps. Google+ pagina’s worden goed geïndexeerd door Google en zie je daarom vrijwel altijd in beeld verschijnen wanneer je op je bedrijfsnaam zoekt in Google. Hiervoor moet je echter wel een account hebben aangemaakt.

Google mijn bedrijf

Let daarbij wel op dat jouw Google profiel alleen wordt vertoond bij unieke bedrijfsnamen. In het geval van Leadrs zijn er meerdere organisaties met dezelfde bedrijfsnaam. Zo is er in Amerika ook bedrijf dat Leadrs heet en een registratiesysteem levert waarmee politie afdelingen overtredingen kunnen registreren. Gelukkig hebben we daar niet zoveel last van 😉. Het kan soms echter wel betekenen dat je pagina pas bij een specifiekere zoekopdracht wordt getoond. Bij het zoeken op onze bedrijfsnaam krijg je de pagina in de rechterkolom pas te zien wanneer je ‘’breda’’ of ‘’nederland’’ achter Leadrs zet.

Betere vindbaarheid met minder inspanningen

Het beheren van al je bedrijfsgegevens kan vanaf nu dus vanuit één dashboard door gebruik te maken van Google My Business. Het voordeel hiervan is dat je het maar één keer hoeft in te voeren en dat het door alle Google platformen wordt overgenomen. Google richt zich met deze nieuwe tool in eerste instantie op lokale bedrijven. De concurrentie onder kleine ondernemingen wordt groter en door middel van deze tool kun je er met relatief weinig tijd voor zorgen dat je goed vertegenwoordigd bent. Voorheen was een vermelding in Google Places al voldoende om te verschijnen in de zoekresultaten. Tegenwoordig is een volledig ingevulde Google+ pagina vereist om goed vertoond te worden.

Waarom een volledig ingevuld profiel ook voordelen biedt op mobiele apparaten

Wanneer je via je Google My Business dashboard de gegevens van jouw organisatie correct hebt ingevuld en deze door Google zijn gevalideerd, zul je ook op mobiele apparaten goed gevonden worden. Als men namelijk zoekt op de bedrijfsnaam kan men vanuit Google meteen bellen of navigeren naar jouw organisatie.

Google my business mobiel

Hoe werkt dit met meerdere vestigingen?

Een ander groot voordeel van Google My Business is het aanmaken en beheren van accounts voor meerdere vestigingen. Voorheen moest je voor alle vestigingen van je bedrijf aparte vermeldingen maken. Vanaf nu kun je met een bulk import meerdere vestigingen uploaden waarmee deze worden opgenomen in Google zoeken, Google Maps en Google+.

Let hierbij op dat het wel moet gaan om minimaal 10 vestigingen. Het invoeren van een bulk import doe je hier. Zorg er bij het uploaden voor dat je bestand deze bestandsindeling gebruikt.

Google my business bulk import

Kortom, Google My Business is een aanrader!

Met Google My Business heeft Google dus een tool ontwikkeld die het erg gemakkelijk maakt om bedrijfsgegevens en updates vanaf één plek te beheren. Maak vandaag nog een account aan via https://www.google.nl/business/.

Rico Schilt - Leadrs

Vragen?

Wil je meer weten over het gebruik van Google My Business? Stel je dan vraag via info@leadrs.nl of bel naar 088-010 5600.

Direct contact