Congres: Conversion Hotel 2015


conversion-hotel-2015

Op vrijdag 20 november 2015 heb ik de reis naar Texel gemaakt, om me daar met nog zo’n 150 andere ‘vakidioten’ een heel weekend lang bij te laten praten en te laten inspireren over alles wat te maken heeft met conversie-optimalisatie. In dit artikel vertel ik je alles over het congres, maar blijf ons blog in de gaten houden, want er komen nog meer artikelen aan die dieper op bepaalde conversie-optimalisatie onderwerpen in zullen gaan.

Het concept

Het concept van Conversion Hotel is echt uniek. De reden dat het georganiseerd wordt op Texel, is omdat iedereen dan op het eiland ‘moet’ blijven en dus niet tussen de sprekers door of na een dag vol sprekers naar huis gaat. Naast het luisteren naar de lezingen is het opdoen van nieuwe contacten en het uitwisselen van kennis net zo belangrijk. Daarom zijn de hotelovernachtingen, maaltijden en ja, ook de borrels die toch wel tot in de late uurtjes doorgingen ook inbegrepen bij dit congres. Ik was er als enige van Leadrs, dus ik heb steeds met verschillende mensen gegeten, gesproken en geborreld, erg leuk en leerzaam!

De sprekers

Er waren totaal 11 keynote sprekers, in het kort even de onderwerpen van hun keynotes:

Vrijdag 20 november

  • Peep Laja (ConversionXL) – How to turn data into customers
  • Chris Stucchio (Visual Website Optimizer) – What’s this alla bout data science? Explain baysian statistics to me as a kid – what should i know?
  • Oli Gardner (Unbounce) – The Fout Corners of Conversion – Understanding the Intersection of Copy, Design, Interaction & Psychology
  • Harry Brignull (Independent User Experience (UX) Design and Research Consultant) – Dark Patterns

Zaterdag 21 november

  • Chris Goward (WiderFunnel) – Conversion Optimization as a key business strategy
  • Brent Dykes (Adobe) – Storytelling with data – that’s what you need for data driven impact!
  • Jorden Lentze (Google) – The related worlds of CRO – where can you get inspiration that will lead tob etter ideas to experiment with
  • Greg Shapiro – Selling in the US is a completely different game than in de United States of Europe. How to improve our online game enlarging all those small cultural differences

Zondag 21 november

  • Talia Wolf (Conversioner) – Emotional design – how to persuade the user?
  • Yuri van Geest (Singularity University) – What is neede to be an exponential organization?
  • Craig Sullivan (Optimal Visit) – Summary and final thoughts

Unconference

Op zaterdagmiddag, na de keynotes, waren er de zogenaamde ‘unconference’ rondes. Gedachte hierachter was dat iedereen die iets wilde vertellen of ergens over wilde discussiëren, hier een ruimte voor kon reserveren en degenen die interesse hadden in dit onderwerp konden hierbij aanschuiven. Zelf koos ik o.a. voor een unconference die dieper inging op ethiek op websites, wat mag je wel en wat mag je niet communiceren, een unconference over mobile conversion optimization en een unconference over copywriting. Een erg leuke en informele manier om kennis te delen en op te doen.

Opgedane inzichten

Ik wil natuurlijk nog niet alles verklappen, maar voor nu vast enkele opgedane inzichten van het congres:

  • Best practices werken niet, elke website is uniek, dus vereist een andere benadering.
  • Begin niet zomaar lukraak met testen. Stel veel (en de juiste) vragen over je website en doelgroep en gebruik daarbij een framework.
  • Kopieer niet van je concurrenten, zij weten ook niet wat ze doen ;-).
  • Gebruik geen dark patterns (interface die er voor zorgt dat gebruikers onbewust worden overgehaald tot acties die zij waarschijnlijk niet willen doen).
  • Stories beat statistics. Gebruik verhalen om de data van je testen te verantwoorden.
  • De volgorde waarop je zaken op je website zet, is cruciaal.
  • Begin nooit een campagne zonder dedicated landingpage (één pagina die specifiek ontworpen is voor één bepaalde campagne).
  • Zorg voor zo weinig mogelijk afleiding bij de CTA’s.
  • Pas overtuigingstechnieken toe op je website.
  • Mensen onthouden niet wat je hebt gezegd, ze onthouden wat voor gevoel je ze hebt gegeven.

Blijf op de hoogte!

Er zijn een aantal onderwerpen die wat mij betreft extra aandacht verdienen, namelijk:

Over deze onderwerpen heb ik dan ook nog een aantal blogartikelen geschreven.

Meer weten over conversie-optimalisatie?

Wil je meer weten over conversie-optimalisatie of wil je dat wij met je meekijken hoe hiermee aan de slag te gaan? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 088-010 5600 of e-mail info@leadrs.nl.

Nadine Jooren

Nadine Jooren

Nadine schrijft blogartikelen over conversie-optimalisatie en houdt zich binnen Leadrs daarnaast voornamelijk bezig met usability en websitebouw trajecten. In haar vrije tijd kun je haar regelmatig vinden op de tennisbaan, tenminste, als ze niet in het buitenland vertoeft, want reizen is misschien toch wel haar grootste passie.

More Posts - Website

Follow Me:
LinkedInGoogle Plus

Tags:

conversion hotel 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden