7 redenen waarom een advertentie niet getoond wordt


advertenties-niet-getoond

Hulpprogramma Advertentievoorbeeld en- diagnose

Zoek je overal naar je advertentie, maar kun je deze niet vinden? Voer om te beginnen een zoekopdracht voor uw tekstadvertentie uit met het hulpprogramma Advertentievoorbeeld en -diagnose. We raden altijd aan dit hulpprogramma te gebruiken in plaats van zoekacties uit te voeren op Google.nl. Hiermee kun je namelijk de advertenties bekijken zonder dat er extra vertoningen gegenereerd worden, waardoor de doorklik van de advertentie omlaag gaat (lage CTR).

Veel voorkomende redenen

Neem allereerst onderstaande redenen door, voordat je de campagnes dieper induikt! Dit kan je namelijk een hoop werk besparen.

  1. Is de advertentie goedgekeurd of wordt die nog beoordeeld?
    Indien een advertentie niet getoond wordt, is het belangrijk om eerst te kijken naar de goedkeuringsstatus van de advertentie. Tijdens een beoordeling worden advertenties namelijk nog niet weergegeven.
  2. Zijn de factuurgegevens door Google geaccepteerd?
    Een account is pas actief nadat de factuurgegevens door Google zijn goedgekeurd zodat er betalingen gedaan kunnen worden.
  3. Google herkent het IP-adres
    Wanneer je herhaaldelijk via Google naar je eigen advertentie zoekt, maar hier nooit op klikt, wordt de advertentie mogelijk na een tijdje niet meer weergegeven. Dat komt omdat Google het IP-adres van je computer herkent en geen advertenties weergeeft waarin je waarschijnlijk niet geïnteresseerd bent.
  4. Advertentieplanning
    Maak je gebruik van advertentieplanning? Dan is het mogelijk dat je advertentie alleen op bepaalde uren van de dag of dagen van de week wordt weergegeven. Bekijk daarom eerst of dit ook voor jouw advertenties geldt.
  5. Targeting op locatie
    Maak je gebruik van geografische targeting? Dan is het mogelijk dat je advertentie alleen in bepaalde landen of regio’s wordt weergegeven.
  6. Dagbudget bereikt
    AdWords geeft je advertenties zo vaak mogelijk weer zonder het dag budget te overschrijden. Als het budget eenmaal bereikt is, worden de advertenties niet meer weergegeven. Om dit te voorkomen is het aan te raden om de standaardweergave ‘Advertenties gelijkmatig weergeven’ voor je campagne in te stellen.
  7. Te lage kwaliteitsscore
    Verklaren bovenstaande redenen niet waarom de advertentie nog steeds niet wordt getoond? De berekening of de advertentie voor een vertoning in aanmerking komt, is voor een groot deel afhankelijk van de biedingen en kwaliteitsscores van de huidige advertenties en zoekwoorden. Bekijk hier tips om een hogere kwaliteitsscore te behalen!

Vragen? Neem contact op!

Mocht je er na het lezen van bovenstaand blog nog steeds niet uitkomen waarom je advertenties niet getoond worden, neem dan contact op met Leadrs, dan kijken wij met je mee!

Roxanne Groenberg

Roxanne Groenberg

Roxanne is gespecialiseerd in online advertising en webanalytics. Haar enthousiasme ligt met name in het uitstippelen van Customer Journeys en vervolgens het optimaliseren en aanpassen daarvan a.d.h.v. grondige analyses. In haar vrije tijd houdt zij zich bezig met fotografie, lezen, Yoga en Pilates en is ze daarnaast druk met de studie Organisatiepsychologie.

More Posts - Website

Follow Me:
LinkedInGoogle Plus

Tags:

Google google adwords 

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.
You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>
*
*

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden