Top 3 praktijkvoorbeelden van online recruitment in de zorg

Door | 21 maart 2019 | Cases, Strategie | Geen reacties.

Op 27 februari organiseerden we in samenwerking met het Zorgmarketingplatform de “Expertclass Online marketing in de zorg”. Een superleuke middag met 19 deelnemende zorginstellingen met als doel: delen van de in totaal 94 praktijkvoorbeelden die we succesvol toepassen bij klanten. Hieronder sommen we de top 3 voorbeelden op (ervaringsdeskundigen, online quiz en onboarding tips) die

» Lees het hele artikel

Van online naar offline: Hoe zorg je voor offline impact via online advertising?

Door | 21 maart 2019 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

In Nederland vindt slechts 6,4% van retail aankopen online plaats. Dat betekent dat we met z’n allen nog steeds héél veel offline kopen. Daarmee is online advertising voor retail bedrijven een extra uitdaging; want hoe weet je of advertenties bijdragen aan aankopen die in winkels worden gedaan? Dat beseft Google ook en daarom worden in

» Lees het hele artikel

Wat voor effect heeft de Google Ads biedstrategie ‘Doel-CPA’?

Door | 11 maart 2019 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

In een eerdere blog schreef ik al over de automatische biedstrategie doel-CPA. Bij Leadrs hebben we deze strategie uitgebreid getest bij onze klanten. In deze blog lees je alles over wat onze conclusies en adviezen zijn. WAT IS HET EFFECT VAN DOEL-CPA BIJ ZOEKCAMPAGNES? Met gebruik van de tips en adviezen uit de vorige blog

» Lees het hele artikel

Google Ads biedstrategie ‘Doel-CPA’: Wat is het en waar moet je rekening mee houden?

Door | 25 februari 2019 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

2018 was het startjaar van massale automatisering in Google Ads. Eén van de belangrijkste innovaties, is het gebruik van biedstrategieën. Een veelgebruikte strategie hierbij is doel-CPA. In deze blog lees je alles over wat de biedstrategie inhoudt en waar je rekening mee moet houden als je ermee aan de slag wilt gaan. WAT ZIJN BIEDSTRATEGIEËN?

» Lees het hele artikel

Yes, levensgebeurtenissen in Google Ads!

Door | 22 februari 2019 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Potentiële klanten targeten die een bepaalde levensgebeurtenis doorlopen is mogelijk voor YouTube en Gmail Sponsored Promotions (GSP) campagnes. Dit zorgt ervoor dat je kunt inspelen op momenten waarin potentiële klanten een belangrijk moment doorlopen die zou kunnen aansluiten bij jouw dienst/product. Denk aan momenten zoals verhuizen, trouwen of een eigen bedrijf starten. WAT ZIJN LEVENSGEBEURTENISSEN

» Lees het hele artikel

Dynamische zoekadvertenties: Wat zijn het en wanneer zijn deze interessant?

Door | 4 februari 2019 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Binnen een Google Ads zoekcampagne zijn er allerlei mogelijkheden om zo effectief en zoveel mogelijk gebruik te maken van het zoeknetwerk. Eén daarvan is de inzet van dynamische zoekadvertenties (DSA). Deze functionaliteit bestaat al even, maar is de afgelopen tijd door Google op meerdere fronten verbeterd. Dankzij machine learning werkt deze functie steeds beter. In

» Lees het hele artikel

YouTube als conversiekanaal? Ready, set, action!

Door | 4 januari 2019 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

YouTube wordt als advertentiekanaal vaak gezien als een brandingskanaal waarbij het doel van de campagne meestal is gericht op het behalen van weergaven om je merk, product of dienst meer bekendheid te geven. Google probeert hier nu verandering in te brengen met YouTube for Action! YouTube for Action ook wel bekend als Trueview for Action

» Lees het hele artikel

Nieuwe data in Google Ads: Meer inzicht in je advertentiepositie

Door | 29 november 2018 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Voor veel van onze klanten zijn zoekcampagnes een belangrijk onderdeel van de online marketingstrategie. Wij als SEA specialisten houden deze campagnes dan ook scherp in de gaten. En één van de KPI’s die daarbij van belang is, is de gemiddelde advertentiepositie. Zo weten we namelijk waar de advertenties vertoond worden. En sinds deze maand hebben

» Lees het hele artikel

De 3 gezonde voornemens van Google: SEO trends 2019

Door | 23 november 2018 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

We weten nu al dat 2019 een spannend jaar in SEO-land gaat worden. Google doet er alles aan om ‘gezonder’ te worden. Zo wordt de zoekmachine nog selectiever in consumptie, krijgt deze niet graag hetzelfde voorgeschoteld en heeft niet langer de voorkeur voor snacks. Eerder schreven wij artikelen over de SEO trends voor 2018 en

» Lees het hele artikel

Doelgroepen in zoekcampagnes: Hoe ga je te werk en wat zijn de best practices?

Door | 19 oktober 2018 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Google is de afgelopen jaren druk bezig geweest met het verbeteren en uitbreiden van de doelgroep functionaliteiten, waarmee je jouw potentiële klant zo goed mogelijk kunt bereiken. Dat is niet alleen gebeurd voor displaycampagnes (daar schreven we al eerder over), maar ook voor zoekcampagnes. Naast targeten op zoekwoorden kun je in zoekcampagnes namelijk ook targeten

» Lees het hele artikel