Help! Google AdWords spendeert (soms) tot wel 2x mijn toegestane dagbudget

Door | 9 oktober 2017 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Is het je al eens opgevallen dat je advertentiekosten in AdWords de ene dag iets hoger uitvallen en de andere dag juist iets lager? Het Google AdWords-systeem streeft ernaar je advertenties zo vaak mogelijk weer te geven binnen het bestaande budget. Om dit te realiseren, laat Google je dagbudget fluctueren op basis van het werkelijke

» Lees het hele artikel

Leadrs in The Big Apple tijdens Google Partner Summit

Door | 29 september 2017 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Donderdag 28 september was Leadrs aanwezig bij de Google Partner Summit in New York.  Vanaf 7 uur stond er een lekker ontbijtje voor ons klaar onder de Manhattan Bridge bij Pier 36 en om 9 uur werden we welkom geheten door de host. In dit artikel vind je een overzicht van de sessies, de komende

» Lees het hele artikel

Nieuw: Google Attribution

Door | 14 juli 2017 | Web analytics | Geen reacties.

Search advertising, media inkoop, Facebook ads, offline advertising, wat is nou precies de waarde van ieder kanaal geweest? Attributiemodellen worden steeds belangrijker, maar nog steeds zijn de meeste attributietools: Lastig te implementeren Onvolledig geoptimaliseerd om over kanalen en devices heen te meten Nog niet geïntegreerd met advertentietools Google Analytics en Google AdWords sturen al langer

» Lees het hele artikel

De nieuwe AdWords-ervaring

Door | 14 juli 2017 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

In 2016 werd ‘De nieuwe AdWords-ervaring’ door Google aangekondigd, inmiddels is de Alfaversie al overgegaan naar de Bètaversie en eind dit jaar zal de lay-out in alle AdWords accounts beschikbaar zijn. Wat is de nieuwe AdWords-ervaring? Het startpunt van de wijziging is bij Google ontstaan vanuit de vraag: “How can we make AdWords as relevant

» Lees het hele artikel

De aftrap van de Google Mobile Academy

Door | 10 juli 2017 | Usability (gebruiksvriendelijkheid) | Geen reacties.

Op dinsdag 13 juni waren Roxanne en Linda samen met onze klant BuitenHof Tuinmeubelen aanwezig bij de aftrap van de Mobile Academy. Tijdens deze middag werden we door de specialisten van Google bijgepraat over de trends en ontwikkelingen in de mobiele wereld en de verwachtingen van consumenten op het gebied van mobiel. Vervolgens werd op

» Lees het hele artikel

Verhoog conversie op je website door gebruik van de juiste kleuren

Door | 5 juli 2017 | Conversie-optimalisatie | Geen reacties.

Bij het ontwerpen van een website is kleurgebruik 1 van de keuzes die je moet maken. Maar hoe kies je nu de juiste kleuren voor je website en zorg je daarmee voor een hogere conversie? Kleuren op je website Kleuren roepen verschillende associaties op. Bij het ontwerpen van een website is het dus van belang

» Lees het hele artikel

Wat is de kwaliteit van je AdWords campagne?

Door | 22 mei 2017 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Op 15 mei j.l. is er een nieuwe update in AdWords doorgevoerd waarmee we nóg sneller inzicht krijgen in de kwaliteit van advertentiecampagnes, namelijk een aantal nieuwe kolommen voor de kwaliteitsscore statistieken. In dit artikel lichten we toe welke kolommen dit zijn, wat je hiermee kunt en waar je op moet letten.  Benieuwd naar het belang

» Lees het hele artikel

How to: afbeeldingen optimaliseren om je websitesnelheid te verbeteren

Door | 26 april 2017 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Het optimaliseren van de bestandsgrootte van afbeeldingen is een belangrijk aspect van SEO. Dit heeft namelijk een grote invloed op de laadsnelheid van je website. Grote / zware afbeeldingen maken websites erg langzaam. De kans dat bezoekers tijdens het laden van de website blijven wachten is klein. Een langere laadtijd leidt er namelijk toe dat

» Lees het hele artikel

Google Mijn Bedrijf: jouw bedrijf aanmelden bij Google

Door | 30 maart 2017 | SEA (internet adverteren), SEO (zoekmachine optimalisatie), Strategie | Geen reacties.

Mobiele zoekopdrachten vinden inmiddels vaker plaats dan zoekopdrachten vanuit een desktopcomputer (bron) en daarmee wordt lokaal goed vindbaar zijn steeds belangrijker. Eén van de basiszaken om lokaal goed vindbaar te zijn op Google is het inrichten van je Google Mijn Bedrijf account. In dit artikel neem ik je stap voor stap mee in de aanmaak

» Lees het hele artikel

360 graden klantbeeld in het licht van hyper-personalization en privacy

Door | 23 maart 2017 | Strategie | Geen reacties.

Op vrijdag 10 maart 2017 vond de jaarlijkse klantendag van Leadrs plaats. Anders dan voorgaande jaren, waar wij zelf spraken, hebben we er bij deze editie voor gekozen om een drietal van onze leveranciers uit te nodigen. Namens MailPlus (E-mail marketing service provider) heeft Mark van den Berg een presentatie gehouden over het ‘360 graden

» Lees het hele artikel

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden