Nieuwe advertentieopzet Google

Door | 1 augustus 2016 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Eind mei werd het al door Google aangekondigd en het is nu dan ook eindelijk zo ver; nieuwe uitgebreide tekstadvertenties in Google. De vernieuwde tekstadvertenties zijn geoptimaliseerd voor de schermafmetingen van de populairste smartphones en bieden meer advertentieruimte voor meer informatie over producten en services. Het idee achter deze wijziging is dat (vooral mobiele) gebruikers

» Lees het hele artikel

Bing Day Nederland

Door | 7 juli 2016 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

28 juni 2016 was de Bing Day Nederland in de Amsterdam Arena. Bing heeft een flinke groei en ontwikkeling doorgemaakt afgelopen maanden. Een goede reden om adverteerders en agencies van de laatste ontwikkelingen op de hoogte te brengen. En natuurlijk om hen te enthousiasmeren om actief met Bing ads aan de slag te gaan. Search

» Lees het hele artikel

Nu ook adverteren vanuit Facebook op niet-Facebook-gebruikers!

Door | 27 mei 2016 | Social Media | Geen reacties.

Het was al enige tijd mogelijk om via het doelgroepennetwerk van Facebook buiten Facebook te adverteren. Advertenties werden dan vertoond in apps en mobiele sites. Vandaag kondigt Facebook aan dat je met deze advertenties ook personen kunt targetten die geen Facebook account hebben. Met deze ontwikkeling lijkt Facebook een nog grotere concurrent van Google te

» Lees het hele artikel

Nieuwe ontwikkelingen Facebook Website Custom Audiences!

Door | 20 mei 2016 | Social Media | Geen reacties.

Sinds de introductie van de nieuwe Facebook pixel zijn er enorm veel nieuwe ontwikkelingen binnen Facebook. Naast nieuwe advertentiemogelijkheden (Facebook Canvas) is het onder andere dankzij de Facebook-pixel mogelijk om meer te weten te komen van je doelgroep en je advertenties daar op aan te sluiten. Waar we sinds kort met gebruik van Audience overlap

» Lees het hele artikel

Friends of Search 2016

Door | 6 mei 2016 | Customer Journey, SEA (internet adverteren), SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Donderdag 11 februari 2016 was het tijd voor het 3e Friends of Search congres. Het congres vond plaats in de Kromhouthal in Amsterdam, wat een erg toffe locatie was! Leadrs was dit jaar vertegenwoordigd door Anke en Roxanne. De dag bestond uit diverse sessies op SEO en SEA gebied. Met in totaal 11 sessies en

» Lees het hele artikel

Einde ”ouderwets” tijdperk Instagram na aankondiging algoritme

Door | 23 maart 2016 | Social Media | Geen reacties.

Update: 7 april 2016 Instagram is inmiddels gestart met de niet chronologische tijdlijn. Het algoritme van Instagram is in eerste instantie uitgerold in Finland, Ierland, Nieuw-Zeeland, Singapore, Venezuela én Nederland. Oorspronkelijk bericht: Van oorsprong was Instagram natuurlijk het platform zonder alle commerciële uitingen, eigenlijk het alternatief voor Facebook dat inmiddels vol stond met advertenties. Toen

» Lees het hele artikel

De 4 invalshoeken van conversie

Door | 14 maart 2016 | Conversie-optimalisatie | Geen reacties.

Een andere zeer inspirerende spreker tijdens Conversion Hotel was Oli Gardner. Zijn bedrijf Unbounce legt de focus vooral op het creëren van goede landingspagina’s om meer conversies te genereren. Naast dat hij een hele leuke manier had van het vertellen van zijn verhaal, was de inhoud ervan ook nog eens super interessant! De 4 invalshoeken

» Lees het hele artikel

Waar moet ik nu beginnen met conversietesten? Gebruik het PIE framework!

Door | 1 maart 2016 | Conversie-optimalisatie | Geen reacties.

Een lastig vraagstuk bij het bepalen van conversietesten is, waar begin ik met testen? Waarmee kan ik het snelste, beste en meeste resultaat behalen? Je kunt natuurlijk alle pagina’s tegelijk testen, maar het is aan te raden om eerst te bepalen welke pagina’s het belangrijkste zijn voor je klant. Hiervoor had Chris Gardner tijdens Conversion

» Lees het hele artikel

Release: Facebook Canvas; interactieve full-screen advertenties

Door | 26 februari 2016 | Social Media | Geen reacties.

In september werd het al aangekondigd, maar nu is het dan ook echt zover; de release van Facebook Canvas. Na meerdere tests lanceert Facebook met Canvas een mogelijkheid om voor het eerst full-screen interactieve advertenties op te zetten. Uit tests van Facebook is gebleken dat gebruikers gemiddeld 31 seconden per ad spendeerden. De best functionerende

» Lees het hele artikel

Google wijzigt opzet zoekresultaten

Door | 23 februari 2016 | SEA (internet adverteren), SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Vanuit Google is er nog geen officiële bevestiging, maar de resultaten zijn inmiddels te zien wanneer je de Google zoekmachine opent: de advertenties aan de rechterkant zijn verdwenen. Zoek bijvoorbeeld maar eens naar ‘rijschool breda’: Er is een groot wit vlak aan de rechterkant te zien. Boven Google Maps staan 4 tekstadvertenties, verder niets. Het

» Lees het hele artikel

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden