Binnenkort in Google Ads: Responsieve zoekadvertenties

Door | 17 augustus 2018 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Op 10 juli introduceerde Google een nieuwe advertentie-indeling voor zoekadvertenties: responsieve zoekadvertenties (of in het Engels: ‘responsive search ads’). Deze functionaliteit wordt op dit moment langzaam uitgerold en is nu als bèta beschikbaar in verschillende landen. Naar verwachting zal deze functionaliteit later deze maand voor Nederland uitgerold worden. In deze blog lees je meer over

» Lees het hele artikel

Google training: Strategisch partnerschap

Door | 26 juli 2018 | Strategie | Geen reacties.

Team SEA heeft in juli een bezoek gebracht aan Google om, naast het genieten van een lekkere lunch, ook een leerzame training te krijgen over hoe we onze klanten op strategisch niveau verder kunnen helpen. In deze blog vertellen we je meer over wat er in deze training aan bod kwam en hoe we dit

» Lees het hele artikel

Meer bezoekers naar je website begeleiden zonder geld uit te geven?

Door | 11 mei 2018 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Dat wil toch iedereen? Het mooie is, het is eenvoudiger dan je denkt! Google heeft namelijk enige tijd geleden een flinke wijziging doorgevoerd in de weergave van de meta data. In dit blogartikel vertellen we je hier alles over. Ook verklappen we hoe je het in kunt zetten om je Click Through Ratio (CTR) te

» Lees het hele artikel

Google op bezoek: nieuwe Display strategieën

Door | 24 april 2018 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

In een eerder blogartikel schreven we over de nieuwste features in AdWords. Vorige week kregen wij bezoek van Axel, ons contactpersoon van Google, om te sparren over het toepassen van de laatste innovaties in onze AdWords accounts. Besproken feautures Tijdens de afspraak hebben we de volgende onderwerpen besproken: Biedstrategieën (GDN) Targeting methodes (GDN) Smart Display (GDN) Google

» Lees het hele artikel

Slimmer bieden in een druk bezet advertentienetwerk

Door | 20 april 2018 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Automatische biedstrategieën In een eerder artikel schreef ik over de verschillende toeschrijvingsmodellen zodat ondergewaardeerde zoekwoorden en advertenties ook geoptimaliseerd kunnen worden met behulp van hogere biedingen. Aangezien sommige accounts duizenden touchpoints per dag genereren, is handmatig bieden een wel heel tijdrovende klus. Hiervoor heeft Google dan ook automatische biedstrategieën in het leven geroepen. In dit

» Lees het hele artikel

Customer first advertentiemogelijkheden: nieuwe innovaties om de doelgroep te bereiken

Door | 16 april 2018 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

De afgelopen maanden heeft Google weer behoorlijk wat leuke features geïntroduceerd in AdWords. Van het aanpassen van advertenties o.b.v. de type doelgroep tot aan het targeten op gebruikers die regelmatig naar een restaurant gaan. Hieronder een kort overzichtje met (nieuwe) features die inspiratie kunnen bieden voor de optimalisatie van je campagnes in een customer first

» Lees het hele artikel

Google attributiemodellen: het is tijd om afscheid te nemen van last click

Door | 12 april 2018 | Web analytics | Geen reacties.

Ruim 2 jaar geleden schreven we al over het belang van conversie-attributie, kijk verder dan de laatste klik vanuit je campagne en probeer ook het indirecte effect van verschillende kanalen mee te nemen in je rapportages. Maak gebruik van een non-last click attributiemodel om aan elk touchpoint binnen de journey waarde toe te kennen. Het

» Lees het hele artikel

Help! Hoe kom ik van mijn negatieve reviews af?

Door | 12 april 2018 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Google reviews kunnen erg leuk en positief zijn, maar in sommige gevallen kunnen ze ook een negatief effect veroorzaken. Google reviews zijn voor iedereen toegankelijk en er wordt niet van te voren gecontroleerd of iemand daadwerkelijk een product of dienst heeft afgenomen bij een organisatie. Dit kan vervelende situaties veroorzaken. Oude werknemers die negatieve reviews

» Lees het hele artikel

Jij vraagt, Google draait!

Door | 21 maart 2018 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Stel je bent op zoek naar informatie over een bepaald onderwerp, persoon of dienst. Waar ga je op zoek naar deze informatie? Waarschijnlijk zullen de meeste mensen hier volmondig: Google! op antwoorden. Precies op deze manier werkt Google: jij stelt een vraag en Google geeft antwoord. Als gebruiker ga je er ook steeds vaker vanuit

» Lees het hele artikel

Google Audience Lab: van identity naar intentie

Door | 12 maart 2018 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Op dinsdag 13 februari was Leadrs te gast op het Google kantoor in Amsterdam-Zuid om kennis op te doen over de laatste ontwikkelingen binnen Google AdWords. Na ontvangst van de gastheren Rick en Eric, een lekker bakje koffie en het krijgen van een werkboekje waren alle ingrediënten daar voor een leerzame en inspirerende ochtend. In

» Lees het hele artikel