Zo maak je effectieve responsieve zoekadvertenties

Door | 4 september 2019 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Eerder introduceerde Linda Responsieve zoekadvertenties (RSA) al op ons blog. Inmiddels werken we alweer een aantal maanden met RSA en in dit artikel combineren we graag nieuwe insights vanuit onze ervaringen én de expert sessies bij Google. Wat is RSA en hoe werkt het? Het opzetten van responsieve zoekadvertenties zit net iets anders in elkaar

» Lees het hele artikel

Leadrs finalist Google Premier Partner Awards 2019

Door | 16 augustus 2019 | Cases, Evenementen, Leadrs, Strategie | Geen reacties.

Leadrs is genomineerd voor de Google Premier Partner Awards 2019! Dit zijn awards waarin uitblinkende prestaties van bureaus op het gebied van online marketing geëerd worden. Leadrs is als enige Nederlandse bureau genomineerd in de categorie ‘Growing Businesses Online’. GENOMINEERD MET BUITENHOF TUINMEUBELEN Leadrs is genomineerd met een case van BuitenHof Tuinmeubelen, in de categorie

» Lees het hele artikel

Update: Google Ads Keyword Planner

Door | 15 augustus 2019 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

De welbekende Keyword Planner van Google Ads is verbeterd en voorzien van drie nieuwe features. In deze korte update lees je meer over deze nieuwe mogelijkheden. Zoekwoorden ontdekken met je website Je zoekwoordenonderzoek beginnen met enkel een paar zoektermen is verleden tijd. Het is namelijk vanaf nu mogelijk om nieuwe zoekwoorden te ontdekken op basis

» Lees het hele artikel

Succes met GIFjes?

Door | 6 augustus 2019 | GIF marketing® | Geen reacties.

Vaak wordt er gedacht dat GIFjes vooral dienen als leuke en grappige stickers in Instagram Stories, maar de mogelijkheden van GIFjes en stickers zijn veel groter. Van onderdeel van je contentstrategie tot aan wervingscampagnes, de mogelijkheden zijn groots. Hieronder heb ik 8 voorbeelden uitgewerkt ter inspiratie. 1. Stickers in Instagram Stories   Onze GIFjes gebruiken we

» Lees het hele artikel

Hoe kun je jouw eigen GIFjes inzetten?

Door | 5 augustus 2019 | GIF marketing® | Geen reacties.

Inmiddels kun je niet meer om de GIFjes hype heen: op ieder social platform zie je ze voorbij komen. Zelfs organisaties als Tikkie gebruiken het om hun dienst leuker te maken. Ben jij met jouw organisatie al bezig met GIFjes? Nee? Dan kunnen onderstaande tips je op weg helpen om te zorgen dat je vertoond

» Lees het hele artikel

Ode aan de GIFjes…

Door | 3 augustus 2019 | GIF marketing® | Geen reacties.

GIFjes, GIFjes, GIFjes.. Open een random WhatsApp groepschat of Instagram Stories en je wordt er mee dood gegooid. Wat in 1987 begon als bestandsindeling om snel afbeeldingen uit te kunnen wisselen, is inmiddels uitgegroeid tot een enorme hype die elke vorm van communicatie via social platformen verrijkt. De opkomst en de comeback van GIFjes Waar

» Lees het hele artikel

Van GIFjes naar nieuwe collega’s

Door | 2 augustus 2019 | Cases, GIF marketing® | Geen reacties.

Hoe GIFjes het recruitmentprobleem van Leadrs oploste Hoe val je, als online marketing bureau waarvan er inmiddels al honderden zijn, in Nederland op onder jongeren? Een vraagstuk waar we begin dit jaar tegenaan liepen toen we als organisatie besloten de komende drie jaar flink te willen investeren in onze groei. Op korte termijn wilden we

» Lees het hele artikel

Digital Marketing Live 2019: een terugblik

Door | 30 juli 2019 | Evenementen, SEA (internet adverteren), Strategie, Web analytics | Geen reacties.

Op donderdag 27 juni vond Digital Marketing Live plaats in de Beurs van Berlage in Amsterdam. Namens Leadrs was Linda aanwezig om nieuwe marketing ideeën, inspiratie en tips op te doen. In deze blog blikt ze terug op deze dag. De dag bestond uit allerlei sessies op het gebied van online marketing. Ik bezocht in

» Lees het hele artikel

Relevantiescore Facebook op de schop

Door | 9 juli 2019 | Social Media | Geen reacties.

Onlangs heeft Facebook aangekondigd dat de relevantiescore wordt vervangen. Eigenlijk is het niet echt een vervanging, maar meer een opsplitsing van de huidige metric. Hiermee wil Facebook jou als adverteerder meer bruikbare inzichten geven in de kwaliteit van je advertenties. Een kleine ‘throwback’ De relevantiescore in Facebook gaf je een beeld over hoe relevant je

» Lees het hele artikel

Update: wijziging Biedstrategie o.b.v. Zoekpaginalocatie of Overtreffingspercentage

Door | 8 juli 2019 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Voorheen was het mogelijk om een biedstrategie in te zetten omtrent zoekpaginalocatie en overtreffingspercentage, maar dit is vanaf juni niet meer mogelijk. ‘Targeten op zoekpaginalocatie’ houdt in het kort in dat je bijvoorbeeld kon aangeven dat je altijd bovenaan de zoekresultaten pagina van Google wil staan met je search campagnes. De biedstrategie ‘Overtreffingspercentage’ maakte het

» Lees het hele artikel