Wat is de kwaliteit van je AdWords campagne?

Door | 22 mei 2017 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Op 15 mei j.l. is er een nieuwe update in AdWords doorgevoerd waarmee we nóg sneller inzicht krijgen in de kwaliteit van advertentiecampagnes, namelijk een aantal nieuwe kolommen voor de kwaliteitsscore statistieken. In dit artikel lichten we toe welke kolommen dit zijn, wat je hiermee kunt en waar je op moet letten.  Benieuwd naar het belang

» Lees het hele artikel

How to: afbeeldingen optimaliseren om je websitesnelheid te verbeteren

Door | 26 april 2017 | SEO (zoekmachine optimalisatie) | Geen reacties.

Het optimaliseren van de bestandsgrootte van afbeeldingen is een belangrijk aspect van SEO. Dit heeft namelijk een grote invloed op de laadsnelheid van je website. Grote / zware afbeeldingen maken websites erg langzaam. De kans dat bezoekers tijdens het laden van de website blijven wachten is klein. Een langere laadtijd leidt er namelijk toe dat

» Lees het hele artikel

Google Mijn Bedrijf: jouw bedrijf aanmelden bij Google

Door | 30 maart 2017 | SEA (internet adverteren), SEO (zoekmachine optimalisatie), Strategie | Geen reacties.

Mobiele zoekopdrachten vinden inmiddels vaker plaats dan zoekopdrachten vanuit een desktopcomputer (bron) en daarmee wordt lokaal goed vindbaar zijn steeds belangrijker. Eén van de basiszaken om lokaal goed vindbaar te zijn op Google is het inrichten van je Google Mijn Bedrijf account. In dit artikel neem ik je stap voor stap mee in de aanmaak

» Lees het hele artikel

360 graden klantbeeld in het licht van hyper-personalization en privacy

Door | 23 maart 2017 | Strategie | Geen reacties.

Op vrijdag 10 maart 2017 vond de jaarlijkse klantendag van Leadrs plaats. Anders dan voorgaande jaren, waar wij zelf spraken, hebben we er bij deze editie voor gekozen om een drietal van onze leveranciers uit te nodigen. Namens MailPlus (E-mail marketing service provider) heeft Mark van den Berg een presentatie gehouden over het ‘360 graden

» Lees het hele artikel

Online verwerking van persoonsgegevens: dit moet je weten

Door | 23 maart 2017 | Strategie | Geen reacties.

Hoe bewaak je de gegevens van een (potentiële) klant? Wanneer voldoe je aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens? En ben je al op de hoogte van de komst van de Algemene Verordening gegevensbescherming? Colin du Croix, CEO van hostingprovider Rootnet, vertelde op onze klantendag van 10 maart 2017 over de online verwerking van persoonsgegevens en wat

» Lees het hele artikel

De volgende stap in online recruitment

Door | 23 maart 2017 | Strategie | Geen reacties.

Matchen, Mixen & Rondjes: het nieuwe recruiten Hoe werf je de juiste mensen die écht in je organisatie passen? Tom van Tilborg deelde tijdens onze klantendag op 10 maart 2017 het succesverhaal van Pink Elephant over het werven van de juiste potentials.  Zij hebben een succesvolle wervingsstrategie uitgerold en staan op het punt om de

» Lees het hele artikel

Advertentie-extensies in Bing: wat zijn de verschillen en overeenkomsten met Adwords?

Door | 8 februari 2017 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

Naast Google is Bing een groeiende speler in de wereld van zoekadvertenties. Bing Ads biedt veelal dezelfde mogelijkheden als Google Adwords, zo ook advertentie-extensies. Toch zijn er een aantal verschillen tussen beide. In deze blog vertellen we je welke advertentie-extensies er in Bing beschikbaar zijn en wat de overeenkomsten en verschillen met Google zijn. Hierbij

» Lees het hele artikel

6 tips voor de optimale inrichting van je YouTube-kanaal

Door | 23 januari 2017 | SEO (zoekmachine optimalisatie), Social Media | Geen reacties.

Met zo’n 7,2 miljoen gebruikers en een groei van 8% (2016 t.o.v. 2015) in Nederland is YouTube het grootste video-kanaal, een van de grootste social media kanalen én de tweede grootste zoekmachine van de wereld. Is jouw bedrijf al actief op YouTube of wil je hier meer uithalen? Bekijk dan onderstaande tips en zorg dat

» Lees het hele artikel

NIEUW: A/B testen op ad set niveau in Facebook!

Door | 9 december 2016 | Social Media | Geen reacties.

Facebook is momenteel geleidelijk een nieuwe feature aan het uitrollen. Het gaat hier om het uitvoeren van A/B-tests op advertentiesetniveau. Deze split test is wellicht nog niet aanwezig wanneer je dit leest, maar aangezien ik veel verwacht van deze feature wil ik nu alvast de kansen uitlichten. Zo kun je er straks zelf mee aan

» Lees het hele artikel

Uitgelicht: de berichtextensie in Google

Door | 30 november 2016 | SEA (internet adverteren) | Geen reacties.

SMS’en met je klant? Ja! Er is weer een nieuwe advertentie extensie toegevoegd in Google Adwords. Namelijk click-to-message, ofwel de berichtextensie. Hiermee komen adverteerders nu nog eenvoudiger in contact met hun potentiële klanten. Naast de oproepextensie waarmee gebruikers direct een organisatie kunnen bellen, is er nu dus ook de berichtextensie, waarmee gebruikers een sms-bericht kunnen

» Lees het hele artikel

© 2016 Leadrs Algemene voorwaarden